Přeposlat Yamaha YZF-R7 (1999)

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Yamaha YZF-R7 (1999)

07.12.2011 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Yamaha YZF-R7 je velmi povedený motocykl, který zaujme hlavně závodními kořeny a vyladěnými jízdními vlastnostmi. Na silnici plné zatáček je jako doma a bez obav ho můžete vzít také na okruh, kde vynikne skvělá ovladatelnost a ostré reakce.

 

Yamaha YZF-R7 (1999)

 

Motor


O pohon motocyklu Yamaha YZF-R7 z roku 1999 se stará velmi povedený, kapalinou chlazený řadový čtyřválec o zdvihovém objemu 749cc, který disponuje nejvyšším výkonem 140 koní při rovných 10 000 ot/min. To je velmi slušná porce koní, a abyste z motoru dostali to nejlepší, budete ho muset pořádně vyhnat do otáček. To ale vůbec nevadí, protože motoru se ve vysokých otáčkách líbí a odmění vás také příjemně sportovním zvukovým projevem. Motor běží docela klidně a úroveň vibrací je velmi nízká, což potěší hlavně při každodenním jezdění. Šestistupňová převodovka je přesná, vhodně odstupňovaná a pracovalo se nám s ní skvěle. Maximální rychlost tohoto modelu je 270 km/h.

 


Jízda a ovladatelnost


Jedná se pravděpodobně o nejlepší vlastnost tohoto motocyklu a jízdní vlastnosti patří i v dnešní době mezi špičku. Jízdní stabilita je ukázková, stejně tak jako přilnavost i při ostrých zatáčkách a ocenili jsme také velmi dobrou ovladatelnost. Motocykl poslouchá na slovo i při vyšších rychlostech a reakce na změnu směru jízdy jsou bleskové. Na méně kvalitní cestě vynikne větší tuhost motocyklu a komfortu si tak moc neužijete. Na nějaké dálkové cesty to zkrátka není to pravé. O zastavení se starají skvělé kotoučové brzdy s dvojitým předním kotoučem o průměru 2 x 320 mm, které jsou nejen odolné, ale také se dobře dávkují a navíc takřka vůbec nevadnou, a to ani při agresivnějším zacházení.

 

Yamaha YZF-R7 (1999)


Výbava


Základní výbava je na docela slušné úrovni a dostanete všechno, co byste od podobně zaměřeného motocyklu mohli očekávat. Sedlo je umístěno ve výšce 820 mm a nádrž pojme rozumných 22 litrů paliva, což stačí na solidní dojezd a nebudete tak muset trávit u benzinové stanice mládí, což určitě oceníte. Palubní deska sice působí možná trochu zastarale, ale na druhou stranu je příjemně přehledná a bez větších problémů čitelná i na přímém slunečním světle. Zpětná zrcátka a světla sice nejsou úplně špičková, ale neměli jsme s nimi žádný závažnější problém a zvykli jsme si rychle. Rozměry pneumatik jsou 120/70x17 vpředu a 180/55x17 vzadu.

 


Kvalita a spolehlivost


Úroveň dílenského zpracování je velmi dobrá, což je patrné již při prvním pohledu a dotyku. Motocykl zkrátka působí solidním a poctivým dojmem, což se samozřejmě podepsalo také na dobré spolehlivosti. Po fyzické stránce by neměly být žádné problémy, vrstva laku je dostatečně silná a všechny komponenty sedí hezky na svém místě. Co se týče spolehlivosti jednotlivých komponent, ani tady by neměly být žádné problémy, ale hodně záleží na tom, jak budete motocykl používat. Pokud mu budete dávat neustále zabrat na okruhu a tlačit ho až na hranu, nemůžete čekat spolehlivost jako v případě mírnějšího používání. Nicméně pokud se o něj budete dobře starat, žádných závažnějších problémů byste se dočkat neměli.

 

Yamaha YZF-R7 (1999)


Verdikt


Yamaha YZF-R7 je velmi povedený motocykl, který zaujme hlavně závodními kořeny a vyladěnými jízdními vlastnostmi. Na silnici plné zatáček je jako doma a bez obav ho můžete vzít také na okruh, kde vynikne skvělá ovladatelnost a ostré reakce. Motor má dostatek výkonu, ve vysokých otáčkách příjemně sportovní zvuk a na přidání plynu odpovídá opravdu s nadšením a okamžitě. Výbava je taková normální, nicméně zde nic podstatného nechybí a líbila se nám hlavně docela objemná palivová nádrž. Se spolehlivostí byste neměli mít žádné závažnější problémy, ale motocykl samozřejmě vyžaduje nějakou tu péči, a to hlavně v případě, že ho budete brát často na okruh.

 

Yamaha YZF-R7 (1999)

 

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Yamaha YZF-R7 (1999)


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.