Přeposlat Yamaha YZF-R1 2012

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Yamaha YZF-R1 2012

10.11.2011 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Yamaha YZF-R1 je úžasný motocykl, který patří ve své kategorii mezi naprostou špičku a svému majiteli bude dělat určitě jen samé radosti. Ke stížnostem jsme neměli takřka vůbec žádný prostor a všechno, co tento motocykl zvládá, tak zvládá na jedničku s hvězdičkou.

 

Yamaha YZF-R1 2012

 

Motor


O pohon motocyklu Yamaha YZF-R1 se stará řadový čtyřválec o zdvihovém objemu 998cc, který disponuje nejvyšším výkonem 182 koní a maximum kroutícího momentu je 115 Nm. Hodnoty jsou to opravdu výborné, motor zatahuje skvěle už ve středních otáčkách a lineární přísun výkon trochu připomíná elektromotor. Zrychlení z klidu na ¼ míle zvládnete za 10.45 sekund a maximální rychlost motocyklu je 296 km/h. Motor nás kromě drtivého zátahu potěšil také tím, že běží takřka bez jakýchkoliv vibrací a krásně reaguje na přidání plynu. Třešničkou na dortu je pak fantastický zvukový projev, díky kterému vzbudíte patřičný respekt. Testovaný model byl vybaven šestistupňovou převodovkou, která je dostatečně přesná a neměli jsme k ní žádné výhrady.

 

 

Jízda a ovladatelnost


Jízdní vlastnosti jsou perfektně vyvážené, a i když se po několika prvních zatáčkách může zdát motocykl trochu těžkopádný, tak to určitě není. Překvapila nás hlavně snadná ovladatelnost a manévrovatelnost, a to jak při vysokých, tak při nízkých rychlostech a jakmile dostanete motocykl trochu do ruky, zažijete skvělé chvilky jak na klikaté okresce, tak na okruhu. Na okresce vynikne hlavně ochota motocyklu zatáčet a docela slušná úroveň komfortu. Spokojeni jsme byli také s brzdami, které jsou silné, odolné a navíc se dobře dávkují. Na zadním kole najdete kotouč o průměru 220 mm a přední kolo je osazeno dvojitým kotoučem o průměru 2 x 310 mm s šestipístkovými třmeny.

 

Yamaha YZF-R1 2012

 

Výbava


Na výbavu jsme si stěžovat nemohli a v základu dostanete všechno, co byste mohli od podobně drahého a zaměřeného motocyklu čekat. Nový systém kontroly trakce je postaven systému z motocyklů MotoGP, nicméně je samozřejmě jednodušší a má menší možnosti nastavení. Funguje ale na výbornou. Palubní deska je velmi jednoduchá, z čehož plyne, že je přehledná a skvěle čitelná i na přímém slunečním světle. Sedlo je umístěno ve výšce 835 mm a nádrž pojme 18 litrů paliva, což stačí na pouze průměrný dojezd. Větrný štít funguje docela dobře a líbila se nám také dostatečně rozměrná zpětná zrcátka. Na zadním kole najdete pneumatiky o rozměru 190/55 x 17 a ty přední disponují rozměrem 120/70 x 17.

 

 

Kvalita a spolehlivost


Úroveň dílenského zpracování je na té nejvyšší možné úrovni a v této kategorii lépe zpracovaný motocykl jen tak nenajdete. Všechny komponenty sedí hezky na svém místě a jakékoliv vrzání a podobné nešvary jsou tomuto motocyklu cizí. O spolehlivosti se zatím nic moc neví, protože se jedná o kompletně novou generaci, nicméně pokud bude spolehlivost stejná, jako u té předchozí, tak bude všechno v pořádku. Docela silný dojem na nás zanechaly brzdy, které působí takřka nezničitelně a vypadá to, že něco vydrží. Problémy by neměly být ani s motorem, kterému bude pravděpodobně stačit pouze základní údržba (předchozí generace zvládly klidně 50 000 km bez jakýchkoliv potíží).

 

Yamaha YZF-R1 2012

 

Verdikt


Yamaha YZF-R1 je úžasný motocykl, který patří ve své kategorii mezi naprostou špičku a svému majiteli bude dělat určitě jen samé radosti. Ke stížnostem jsme neměli takřka vůbec žádný prostor a všechno, co tento motocykl zvládá, tak zvládá na jedničku s hvězdičkou. Motor je fantasticky vyladěný, běží takřka bez vibrací, skvěle zní a motocykl je díky němu neuvěřitelně dynamický a ďábelsky rychlý. Jízdní vlastnosti jsou taktéž výtečné, potěší hlavně příjemná ovladatelnost a ochota motocyklu zatáčet. Komfort také není špatný, takže ani méně kvalitní cesta není problém. Výbava je dobrá, v základu najdete všechno podstatné a dílenské zpracování patří v této kategorii k tomu nejlepšímu.

 

Yamaha YZF-R1 2012

 

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Yamaha YZF-R1 2012


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.