Přeposlat Yamaha VMX1200 V-Max

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Yamaha VMX1200 V-Max

25.07.2011 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Yamaha VMX1200 V-Max je opravdu zajímavý motocykl, který působí takovým zvláštně syrovým, až neotesaným dojmem. Za to může zcela určitě fantastický motor, který je hodně výkonný a má obrovskou sílu už ve středních otáčkách. S tímto motorem si budete předjíždění vyloženě užívat.

 

Yamaha VMX1200 V-Max

 

Motor


O pohon motocyklu Yamaha VMX1200 V-Max se stará skvělý čtyřválcový motor o zdvihovém objemu 1198cc, který dává nejvyšší výkon 140 koní a dosahuje kroutícího momentu 117 Nm. Hlavně díky mohutnému kroutícímu momentu zatahuje motocykl opravdu s vervou, a to už ve středních otáčkách. Jakmile překročíte 4000 ot/min, výkon motoru vás nakopne a motocykl vyrazí dopředu jako střela. Zrychlení z klidu na ¼ míle zvládnete na tomto stroji za 10.9s a můžete pokračovat až k maximální rychlosti 256 km/h. Motor má také velmi příjemný zvuk a běží takřka bez vibrací, takže je to dobrý společník i na dlouhé cestování. Pětistupňová převodovka je dostatečně přesná a pracovalo se nám s ní opravdu dobře.

 

Jízda a ovladatelnost


Jízdní vlastnosti jsou zaměřeny hodně na komfort, což jsme si všimli již po několika málo kilometrech jízdy. Přilnavost není nic moc, motocykl se občas chová neklidně a není moc čitelný, takže při ostřejší jízdě se budete muset maximálně soustředit. Manévrovatelnost je průměrná a při nižších rychlostech je vzhledem k vyšší hmotnosti motocyklu vcelku obtížná. Jak jsme se již zmínili, odpružení je naladěno spíše na komfort a nemusíte se tak bát ani nekvalitní cesty. Brzdy nás trochu zklamaly, protože nejsou příliš výkonné a mají tendenci při agresivním používání rychle vadnout. Musí se prát s hmotností 262 kg a to je opravdu znát. Na druhou stranu se docela dobře dávkují. Rozměry kotoučů jsou 2x282 mm vpředu a 290 mm vzadu.

 

Yamaha VMX1200 V-Max

 

Výbava


Výbava je pouze základní a najde se zde také několik věcí ke kritice. Tu největší si zaslouží nádrž, která pojme 15 litrů, což je vzhledem k apetitu motoru málo. Bez větších problémů ji motocykl dokáže vysát za slabých 160 km, takže na benzince budete stát hodně často. Nelíbilo se nám ani nepříliš pohodlné sedlo ve výšce 765 mm a celkově není posed za řidítky vůbec ideální, při dlouhé cestě by vám to mohlo dělat problémy. Palubní deska je dobře přehledná, s čitelností jsme neměli problémy ani na přímém slunečním světle a zamlouval se nám také její vzhled. Ke zpětným zrcátkům a světlometu jsme neměli vůbec žádné výhrady, obojí funguje na výbornou a odvádí práci jak má. Rozměry pneumatik jsou 110/90 x 18 vpředu a 150/90 x 15 vzadu.

 

Kvalita a spolehlivost


Tak tohle je určitě nejlepší disciplína Yamahy VMX1200. Dílenské zpracování je příkladné, všechno sedí hezky na svém místě a nezaregistrovali jsme vůbec žádné vůle nebo vrzání. Vrstva laku je dostatečně silná, ale nejsme si úplně jistí ochranou před korozí, takže extrémnímu počasí se raději vyhýbejte. Pár slov si zaslouží také mohutný motor, který je takřka nezničitelný a stačí mu pouze základní údržba pro to, aby fungoval naprosto bez problémů po opravdu hodně dlouhou dobu. V průběhu našeho testu jsme neměli žádné problémy ani s elektronikou, takže v pohledu spolehlivosti by mohly dělat problémy pouze brzdy, na které si při koupi z bazaru dejte pozor a pořádně si je nechte prohlédnout.

 

Yamaha VMX1200 V-Max

 

Verdikt


Yamaha VMX1200 V-Max je opravdu zajímavý motocykl, který působí takovým zvláštně syrovým, až neotesaným dojmem. Za to může zcela určitě fantastický motor, který je hodně výkonný a má obrovskou sílu už ve středních otáčkách. S tímto motorem si budete předjíždění vyloženě užívat. Jízdní vlastnosti jsou zaměřeny hlavně na komfort, na nějakou agresivní jízdu není motocykl příliš stavěný a všimli jsme si také určité nervozity ve vyšších rychlostech. Brzdy mohly být určitě silnější, 262 kg jim dává hodně zabrat a je potřeba je používat s rozmyslem, protože při agresivním brzdění mají tendenci vadnout. Výbava je průměrná a nádrž na 15 litrů je vzhledem k žíznivosti motoru nedostatečná. Dílenské zpracování je výtečné a nejspolehlivější komponenta je určitě motor.

 

Yamaha VMX1200 V-Max

 

 

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 2

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Yamaha VMX1200 V-Max


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.