Přeposlat Royal Enfield Woodsman (2008)

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Royal Enfield Woodsman (2008)

21.07.2011 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Royal Enfield Woodsman je velmi povedený retro motocykl a na silnici s ním vzbudíte daleko více pozornosti, než s kdejakým superbikem nebo chopperem. Jízdu na něm jsme si opravdu užili, a i když není nějak ďábelsky rychlý nebo agilní, je velmi dobře vyvážený a na klidnější jízdu po okreskách je jako stvořený.

 

Royal Enfield Woodsman (2008)

 

Motor


O pohon motocyklu Royal Enfield Woodsman se stará vcelku povedený, vzduchem chlazený jednoválec o zdvihovém objemu 499cc, který dává nejvyšší výkon 27.5 koní. Výkon je to podle nás tak akorát, motocyklu poskytuje odpovídající dynamiku a na nedostatek koní jsme si nestěžovali. Motor při běhu nepatrně vibruje, ale není to vůbec nic hrozného a po chvíli jsme to úplně přestali vnímat. Motor ožívá už ve středních otáčkách a na našich cestách to byl velmi příjemný společník. Samozřejmě nemůžete čekat drtivý zátah, nebo agresivní zvukový projev, ale pohonná jednotka přesně odpovídá retro stylu tohoto motocyklu. Maximální dosažitelná rychlost je 112 km/h, přičemž ideální cestovní leží na hranici 80 – 90 km/h. Pětistupňová převodovka je slušně přesná a pracovalo se nám s ní dobře.

 

Jízda a ovladatelnost


Po stránce jízdních vlastností zde nenarazíte na nic zvláštního a při jízdě na nás potěšila hlavně předvídatelnost motocyklu a celková nezáludnost. Překvapivě dobrá je i manévrovatelnost, a to i při nižších rychlostech. Agilita je přímo úměrná výkonu a tomu, že je odpružení spíše měkčí, takže nějaké extrémní průlety zatáčkami nečekejte. Užijete si velmi dobrého komfortu, a to i na vcelku nekvalitních cestách a potěšilo nás, jak motocykl jako celek funguje za jakýchkoliv situací. O zastavení se starají slušně výkonné brzdy, které jsou dostatečně silné a s trochou cviku se dají i dobře dávkovat. Při agresivním brzdění sice mají mírnou tendenci vadnout, ale není to nic extrémního. Na předním kole se nachází kotouč o průměru 280 mm a na zadním kole je buben.

 

Royal Enfield Woodsman (2008)

 

Výbava


Výbava je na vcelku slušné úrovni a najdete zde všechno, co budete pro jízdu potřebovat. Elektrický startér je sice příjemný, ale vzhledem k celkovému stylu motocyklu bychom uvítali spíše ten klasický. Palubní deska je příkladem jednoduchosti, skládá se pouze ze dvou analogových budíků, takže skvělá přehlednost je jí vlastní. S čitelností jsme neměli problémy ani na přímém slunečním světle. Vcelku pohodlné sedlo je umístěno ve výšce 820 mm a velmi rozměrná nádrž pojme až 14.5 litru paliva, což stačí na dojezd zhruba 320 km. To je velmi praktické a nebudete tak muset neustále postávat u benzinové pumpy. Rozměry pneumatik jsou 90/90 x 18 vpředu a 110/90 x 18 vzadu.

 

Kvalita a spolehlivost


Úroveň dílenského zpracování je lepší, než byste pravděpodobně předpokládali. Dílenské zpracování nás velmi příjemně překvapilo, motocykl působí dobře už na první pohled a po prvním seznámení nám bylo jasné, že v tomto ohledu je vše v pořádku. Několik chybek se zde samozřejmě našlo, například vrstva laku mohla být trochu kvalitnější a silnější, ale jinak bylo vše v pořádku. Chromované doplňky vypadaly opravdu dobře a odolně. Co se týče spolehlivosti, nejodolnější by měl být motor, který je bytelný, prověřený a působí tak, že vydrží snad všechno. Pro dlouhou životnost mu stačí pouze základní údržba. V průběhu našeho testu jsme neměli problémy ani s elektronikou. Po stránce spolehlivosti tak můžeme tento model s klidem doporučit.

 

Royal Enfield Woodsman (2008)

 

Verdikt


Royal Enfield Woodsman je velmi povedený retro motocykl a na silnici s ním vzbudíte daleko více pozornosti, než s kdejakým superbikem nebo chopperem. Jízdu na něm jsme si opravdu užili, a i když není nějak ďábelsky rychlý nebo agilní, je velmi dobře vyvážený a na klidnější jízdu po okreskách je jako stvořený. Odpružení je zaměřeno hlavně na komfort, motocykl je předvídatelný a chová se celkem nezáludně, takže jízda je příjemná a čitelná. Výbava je dostatečná a líbila se nám hlavně rozměrná nádrž, která vám dá prostor až pro 320 km jízdy. K dílenskému zpracování jsme neměli žádné závažnější výhrady a dobrá je také spolehlivost. Hlavně motor a brzdy působí velmi odolným dojmem.

 

Royal Enfield Woodsman (2008)

 

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Royal Enfield Woodsman (2008)


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.