Přeposlat Honda VFR800X Crossrunner

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Honda VFR800X Crossrunner

21.06.2011 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 1 |

Honda VFR800X Crossrunner je velmi povedený motocykl, který se sice tváří jako nový, ale ve skutečnosti je to hodně upravený model VFR800, který se již nějaký ten pátek prodává. V dnešní recenzi se na něj podíváme trochu podrobněji.

 

Honda VFR800X Crossrunner

 

Motor


O pohon motocyklu Honda VFR800X Crossrunner se stará excelentní motor V4, který dává ze zdvihového objemu 782cc nejvyšší výkon 101 koní a kroutící moment 73 Nm. To jsou velmi dobré hodnoty a stačí ke zrychlení z klidu na ¼ míle za rovných 12 sekund a maximální rychlost 232 km/h. Motor o sobě dává vědět už nad 3000 ot/min a po překročení 7000 ot/min začne zatahovat jako o život. Reakce na přidání plynu jsou okamžité a zvukový projev se nám velmi líbil. Testovaný motocykl byl osazen velmi přesnou šestistupňovou převodovkou, která je vhodně odstupňovaná a je radost s ní pracovat. Všimli jsme si také minima vibrací, motor je tedy uživatelsky příjemný a dobře se hodí také pro delší cestování.

 

Jízda a ovladatelnost


Pozice za řidítky se nám po prvních několika kilometrech zdála jako trochu zvláštní, ale zvykli jsme si a ve finále jsme ji shledali jako naprosto přirozenou. Jízdní vlastnosti jsou velmi dobře vyvážené, motocykl reaguje na změny směru jízdy okamžitě, je velmi agilní a manévrovatelnost je také na vysoké úrovni. Díky stabilnímu šasi je motocykl klidný v jakékoliv rychlosti a chová se velmi nezáludně. Co nás naprosto dostalo, byly brzdy. Ty jsou naprosto úžasné, jsou ostré, dobře se dávkují a můžete se na ně spolehnout za jakékoliv situace. Navíc nevadnou ani při agresivním zacházení. Rozměry kotoučů jsou 2 x 296 mm vpředu a 256 mm vzadu. Míra komfortu je slušná, ale motocykl vyloženě do města to není.

 

Honda VFR800X Crossrunner

 

Výbava


Základní výbava není nijak oslnivá, ale na druhou stranu není ani špatná. Dostanete všechno, co budete pro jízdu potřebovat a potěšila nás přítomnost systému ABS, který zvyšuje bezpečnost jízdy. Palubní deska je velmi moderní, je dobře přehledná a také slušně čitelná i na přímém slunečním světle. Vcelku pohodlné sedlo je umístěno ve výšce 816 mm a nádrž pojme 21.5 litru paliva, což stačí na relativně slušný dojezd. Přední světlomet je dostatečně výkonný a žádné větší výhrady jsme neměli ani ke zpětným zrcátkům, které vám poskytnou dobrý přehled o dění za vámi. Prostřednictvím řidítek k vám pronikne dostatek informací o dění pod koly a co se týče pneumatik, tak ty mají rozměry 120/70 R17 vpředu a 180/55 R17 vzadu.

 

Kvalita a spolehlivost


Po stránce dílenského zpracování je vše v pořádku a už na první pohled je patrné, že je tento motocykl vyroben poctivě. Všechny prvky sedí přesně tam, kde mají a nikde jsme si nevšimli žádných vrzajících částí nebo špatného slícování. Spolehlivost zatím hodnotit nemůžeme, protože se jedná o relativně nový motocykl, ale pravděpodobně (vzhledem k předchůdci VFR800) s ní nebudou vůbec žádné problémy. Motor i brzdy působí velmi spolehlivým a bytelným dojmem a stejně je na tom také odpružení. V průběhu našeho testu jsme neměli problémy ani s elektronikou, takže pokud tomuto motocyklu darujete alespoň základní péči, mělo by být vše v pořádku. Ocenili jsme také dostatečně silnou vrstvu laku, která motocykl dobře chrání proti korozi.

 

Honda VFR800X Crossrunner

 

Verdikt


Honda VFR800X Crossrunner je velmi povedený motocykl, který se sice tváří jako nový, ale ve skutečnosti je to hodně upravený model VFR800, který se již nějaký ten pátek prodává. Motor je velmi povedený, ve vyšších otáčkách je docela výbušný a líbil se nám také jeho zvukový projev. Jízdní vlastnosti se vyznačují hlavně jistotou, šasi je skvěle vyvážené a motocykl se chová velmi nezáludně i v napjatých situacích. Základní výbava je pouze základní, ale nic podstatného jsme zde nepostrádali. Úroveň dílenského zpracování je příkladná a po stránce spolehlivosti by neměly být žádné vážnější problémy.

 

Honda VFR800X Crossrunner

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Honda VFR800X Crossrunner


počet příspěvků: 1

Takyredaktor

27.06.2011 v 20:28

Příšerný nesmysly! Když už vykrádáte rezenze z MCN a dalších webů, to si nemůžete aspoň najmout překladatele, který by uměl anglicky a třeba i někdy seděl na motorce? Jediná pozitivní myšlenka na celé, \\\"testu\\\" je pak vtipné jméno pro bílého koně, jehož jménem všehcny \\\"vašeů testy podepisujete - Ondřej (Bíly) Koníček :-)

Odpovědět

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.