Přeposlat Kawasaki KLR650

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Kawasaki KLR650

30.05.2011 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 2 |

Kawasaki KLR650 je dobrý motocykl, ve své kategorii patří k těm lepším, ale samozřejmě musíte přistoupit k několika kompromisům. Nicméně jako celek hodnotíme tuto Kawasaki kladně, protože nabídne hodně zábavy v terénu a velmi dobře vyladěný motor.

 

Kawasaki KLR650

 

Motor


O pohon motocyklu Kawasaki KLR650 se stará povedený motor o zdvihovém objemu 651cc, který dává nejvyšší výkon 42 koní a kroutící moment 61 Nm. To jsou dobré hodnoty a stačí i pro svižnější jízdu, takže se na silnici neztratíte. Zrychlení z klidu na ¼ míle je dílem 14.8s a můžete pokračovat až k maximální rychlosti 150 km/h. Tento jednoválec je spojen s přesnou pětistupňovou převodovkou a jednou z jeho nejlepších vlastností je dobrá vyladěnost, protože běží takřka kompletně bez vibrací a je příjemně flexibilní i ve středních otáčkách. Dobrá je také odezva na přidání plynu, motor na ni reaguje okamžitě, a když budete jezdit s citem, tak se vám odvděčí také slušnou spotřebou.

 

Jízda a ovladatelnost


Odpružení tohoto motocyklu je naladěno hodně do měkka, což je ale u tohoto typu strojů normální. Chování v terénu je velmi dobré a tam se také toto Kawasaki cítí nejlépe. Na silnici to nějak není ono, sice si budete užívat celkem dobrý komfort, ale přilnavost a ovladatelnost je pouze průměrná. Při klidné jízdě po okresce je to v pořádku, ale jakmile trochu více přitlačíte na pilu, motocykl lehce znervózní a jízda je trochu nepříjemná. O zastavení motocyklu se samozřejmě starají kotoučové brzdy, ta přední je velmi dobrá a odolná. Zadní kotoučová brzda nám přišla trochu tupá, horší brzdný výkon na zadním kole byl cítit hlavně při prudkém brzdění. Šasi je vcelku stabilní, dobře vyvážené a působilo na nás opravdu dobře.

 

Kawasaki KLR650

 

Výbava


Výbava je průměrná, ale najdete zde všechno potřebné a nic důležitého jsme nepostrádali. Přední světlomet je dostatečně výkonný, ale ocenili bychom rozměrnější zpětná zrcátka. Palubní deska je velmi jednoduchá, díky čemuž je skvěle přehledná a neměli jsme problémy ani na přímém slunečním světle. Sedlo je umístěno ve výšce 870 mm a nádrž pojme 14 litrů paliva, což stačí na příjemný dojezd okolo 260 km. Samozřejmostí jsou masivní chrániče rukou, což k takto zaměřenému motocyklu tak nějak patří. Rozměry pneumatik jsou 120/70 x 21 vpředu a 180/55 x 18 vzadu. Ještě k těm zpětným zrcátkům, neměli jsme z nich příliš dobrý pocit, protože je přes ně nedostatečný výhled. Řidítka jsou překvapivě komunikativní a poskytnou vám dobré spojení s vozovkou.

 

Kvalita a spolehlivost


Dílenské zpracování je vcelku na úrovni, ale tento model je již celkem zastaralý, takže pokud se budete chtít vyhnout korozi, budete se muset o exteriér občas trochu postarat. Použité materiály jsou vcelku kvalitní, ale určité mezery ve zpracování tento model přece jenom má, a to hlavně po stránce slícování jednotlivých částí. Po mechanické stránce by neměly nastat žádné větší problémy, motor je masivní, celkem dobře chráněný a působí dojmem, že vydrží snad všechno. Odpružení by na tom mělo být podobně a bude mu stačit pouze základní údržba. Kotoučové brzdy by měly být také celkem odolné a kromě již zmíněného horšího brzdného účinku na zadním kole jsme nezaznamenali žádné větší potíže.

 

Kawasaki KLR650

 

Verdikt


Kawasaki KLR650 je dobrý motocykl, ve své kategorii patří k těm lepším, ale samozřejmě musíte přistoupit k několika kompromisům. Po motorové stránce jsme neměli vůbec žádné výtky, motor je dostatečně výkonný, masivní, spolehlivý a navíc běží takřka bez vibrací. Jízdní vlastnosti vynikají hlavně při jízdě v terénu, na silnici si užijete zase dobrý komfort, ale díky velmi měkkému odpružení je chování při agresivnější jízdě na silnici hodně nervózní a motocykl si není úplně jistý. Výbava je průměrná, nic podstatného jsme zde nepostrádali, ale ocenili bychom rozměrnější zpětná zrcátka. Spolehlivost by měla být v pořádku, ale o motocykl se musíte starat, a to hlavně o exteriér, protože ochrana proti korozi není zrovna nejlepší. Po mechanické stránce bylo vše v pořádku.

 

Kawasaki KLR650

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 3

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Kawasaki KLR650


počet příspěvků: 2

Martin

13.07.2012 v 22:19

rozměry pneu jsou trochu mimo ne?

Odpovědět

Michal

29.07.2012 v 10:34

Přesně, mají tam být přední 90/90x21 a zadní 120/90x17. Ten krouťák je taky špatně, správný je 47Nm.

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.