Přeposlat Triumph Sprint ST

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Triumph Sprint ST

04.05.2011 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Triumph Sprint ST je velmi dobrý motocykl, který, i když už má nějaký ten pátek za sebou, má pořád co říct. Jeho největší silou je skvělá vyrovnanost takřka ve všech směrech. Na nějaké výrazné kompromisy přistupovat nemusíte a jediné naše doporučení se týká laku, který pro dlouhou životnost vyžaduje starostlivou péči.

 

Triumph Sprint ST

 

Motor


O pohon motocyklu Triumph Sprint ST se stará řadový tříválec o zdvihovém objemu 955cc, ze kterého se podařilo dostat nejvyšší výkon 118 koní a kroutící moment 106 Nm, což jsou slušné hodnoty, které vám zaručí nadprůměrnou dynamiku. Motor je opravdu hodně potentní, zrychlení z klidu na ¼ míle je otázkou 11 sekund a můžete pokračovat až k maximální rychlosti 250 km/h. Spokojeni jsme byli také se šestistupňovou převodovkou, která je dostatečně přesná a je také vhodně odstupňovaná, takže pracovat s ní je opravdu radost. Motor slušně zatahuje už v nízkých otáčkách, ve středních je to ještě výraznější a nejvíce radosti nám dělal v otáčkách nejvyšších, kdy má také agresivní, ale nijak vlezlý zvukový projev.

 

Jízda a ovladatelnost


Jízdní vlastnosti jsou perfektně vyvážené a Triumph se cítí skvěle snad na jakékoliv cestě. Užívali jsme si cestování klidným tempem na klasických okreskách a nebyl problém z toho přejít na sportovní jízdu. Motocyklu to vůbec nevadilo a dalo by se říct, že tento model je takový univerzál pro všechno. Chová se neutrálně, není záludný, ale zároveň nabízí fantastickou přilnavost a skvělou stabilitu, a to hlavně při vyšších rychlostech. Reakce motocyklu na změnu směru jízdy jsou dobré a v zatáčkách se Triumph cítí jako doma. Brzdy jsme si naprosto zamilovali, jsou odolné, silné, dobře se dávkují a takřka vůbec nevadnou, což oceníte hlavně při sportovní jízdě. Rozměry kotoučů jsou 2 x 320 mm vpředu a 255 mm vzadu.

 

Triumph Sprint ST

 

Výbava


Výbava je dobrá již v základu a nepostrádali jsme zde nic důležitého. Nejvíce jsme ocenili jednoduchou a přehlednou palubní desku, která je bez větších problémů čitelná i na přímém slunečním světle a rychle jsme se v ní zorientovali. Sedlo umístěné ve výšce 805 mm je velmi pohodlné, takže se nemusíte bát ani delšího cestování. To podporuje také nádrž na 20 litrů paliva, která stačí na dojezd až 296 km. Přední světlomet je dostatečně výkonný a spokojeni jsme byli také se zpětnými zrcátky, která jsou rozměrná a poskytnou vám dobrý přehled o dění za vámi. Rozměry pneumatik jsou 120/70 x 17 vpředu a 180/55 x 17 vzadu.

 

Kvalita a spolehlivost


Úroveň dílenského zpracování je dobrá a i když v tomto ohledu jsme testovali i lepší motocykly, byli jsme vesměs spokojeni. Vrstva laku je dostatečně silná a odolná i proti nepříznivému počasí, ale musíme vás upozornit, že když už se na laku nějaké nedostatky vyskytnou, velmi rychle půjde do kytek celý. Dá se tomu předejít dobrou péči o zevnějšek motocyklu. Dílenské zpracování je jinak slušné, všechny komponenty dobře drží u sebe a nevšimli jsme si žádné vůle nebo vrzání. Nejspolehlivější komponenty jsou zcela jistě brzdy, které jsou takřka nezničitelné a nevadí jim ani agresivnější zacházení. Motor je na tom se spolehlivostí také dobře, zvládne hodně kilometrů bez nějakého výrazného opečovávání, ale starat se o něj samozřejmě alespoň trochu musíte.

 

Triumph Sprint ST

 

Verdikt


Triumph Sprint ST je velmi dobrý motocykl, který, i když už má nějaký ten pátek za sebou, má pořád co říct. Jeho největší silou je skvělá vyrovnanost takřka ve všech směrech. Na nějaké výrazné kompromisy přistupovat nemusíte a jediné naše doporučení se týká laku, který pro dlouhou životnost vyžaduje starostlivou péči, jinak je tu docela velká šance, že o něj přijdete. Motor je výkonný více než dostatečně, dynamika jízdy je skvělá a líbily se nám také jízdní vlastnosti. Motocyklu nevadí ani město, je jako stvořený pro delší cesty a čitelnost jízdy je velmi dobrá. Po stránce výbavy jsme neměli žádné vážnější výtky a to samé platí také pro dílenské zpracování.

 

Triumph Sprint ST

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Triumph Sprint ST


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.