Přeposlat Triumph Daytona 675R

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Triumph Daytona 675R

22.03.2011 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Triumph Daytona 675R je špičkový motocykl, který se hodí jak pro jízdu na závodním okruhu, tak na běžné okresky. Tato multifunkčnost nás příjemně překvapila, a pokud nevyrazíte na vyloženě zničenou cestu, nemusíte se bát ani delších cest. Motor je skvěle vyladěný, poskytuje lineární zátah už ve středních otáčkách a s radostí se hrne do těch nejvyšších.

 

Triumph Daytona 675R

 

Motor
O pohon tohoto motocyklu se stará stejný motor, jaký se nachází také v modelu Daytona 675. Zapomeňte ale na výraznou výkonnostní špičku, tento motor je vyladěný tak, aby poskytoval o trochu lineárnější přísun výkonu v celém spektru otáček. Díky tomu je příjemnější v běžném provozu, ale skvěle se otáčí také na závodním okruhu, kde je radost s ním jezdit. Motor se samozřejmě žene do vysokých otáček s nadšením, ale je dobře použitelný i ve středních, což se nám zamlouvalo. Nejvyšší výkon tohoto motoru je 126 koní a maximum kroutícího momentu činí 73 Nm. Hodnoty jsou to skvělé a ten výkon budete pod sedlem cítit z každého ujetého kilometru. Převodovka je velmi přesná, vhodně odstupňovaná a byli jsme s ní velmi spokojeni.

 

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti jsou velmi podobné již zmíněnému modelu Daytona 675, takže se jedná takřka o ryzí superbike. Sedlo je na první pocit troch nepohodlné, ale zvyknout si na něj není problém a poté si budete jízdu opravdu užívat. Jízda je díky nastavitelným vidlicím Ohlins vpředu a tlumičům TTX36 vzadu naprosto úžasná, motocykl je krásně čitelný a doslova je radost s ním řezat zatáčky. Úroveň komfortu není nijak zázračná a na velmi rozbité cesty se raději nepouštějte. Nicméně na klasických okreskách jsme neměli vůbec žádné problémy a menší nerovnosti a výmoly zvládá odpružení s přehledem. O zastavení se starají výtečné kotoučové brzdy s kotouči o průměru 2 x 308 mm vpředu a 220 mm vzadu. Brzdy se dobře dávkují a ani při agresivním používání nevykazovaly známky vadnutí.

 

Triumph Daytona 675R

 

Výbava
Výbava je opravdu velmi dobrá a najdete zde vše, co byste od podobně zaměřeného motocyklu očekávali. Palubní deska je moderní a zároveň dobře přehledná. Je také skvěle čitelná i na přímém slunečním světle, což jsme několikrát ocenili. Sedlo je umístěno ve výšce 825mm a nádrž pojme 17.4 litru paliva, což stačí na lehce nadprůměrný dojezd. Ten ale velmi závisí na stylu jízdy, motor zvládne při agresivní jízdě vysát nádrž opravdu rychle. Přední světlomet je dostatečně výkonný a spokojeni jsme byli také se zpětnými zrcátky, které vám poskytnou dobrý přehled o dění za vámi. Skvělá jsou také řidítka, díky kterým se k vám dostane množství informací o dění pod předním kolem. Rozměry pneumatik jsou 120/70 x 17 vpředu a 180/55 x 17 vzadu.

 

Kvalita a spolehlivost
V tomto ohledu jsme očekávali jen to nejlepší a přesně toho jsme se také dočkali. Dílenské zpracování je prostě perfektní a v tomto si Triumph v ničem nezadá s japonskou konkurencí. Všechno je perfektně slícované, nikde nic nevrže a už na první pohled jsme měli z kvality zpracování radost. Vrstva laku je vcelku silná a díky tomu je odolná i proti nepříznivému počasí. O celkové spolehlivosti se zatím příliš mluvit nedá, jedná se o nový motocykl, ale pokud budeme vycházet z modelu 675, tak se spolehlivostí by neměly být žádné vážnější problémy. Motoru by měla stačit pouze pravidelná servisní prohlídka a nevadí mu ani agresivnější zacházení. Skvělé jsou také brzdy, které působí takřka nezničitelným dojmem.

 

Triumph Daytona 675R

 

Verdikt
Triumph Daytona 675R je špičkový motocykl, který se hodí jak pro jízdu na závodním okruhu, tak na běžné okresky. Tato multifunkčnost nás příjemně překvapila, a pokud nevyrazíte na vyloženě zničenou cestu, nemusíte se bát ani delších cest. Motor je skvěle vyladěný, poskytuje lineární zátah už ve středních otáčkách a s radostí se hrne do těch nejvyšších. Navíc má příjemný sportovní zvuk. Jízdní vlastnosti jsou také skvěle vyvážené, hlavně přilnavost a špičková manévrovatelnost potěší jak na okruhu, tak na běžné cestě. Výbava je dostatečná, nic podstatného zde nechybí a spokojeni jsme byli také s dílenským zpracováním. To může směle konkurovat i japonským soupeřům a takřka ve všem se jim vyrovná.

 

Triumph Daytona 675R

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Triumph Daytona 675R


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.