Přeposlat Ducati Multistrada 1000/1100 DS

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Ducati Multistrada 1000/1100 DS

20.07.2010 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Tento motocykl není sice nejlepší na světě, ale má toho k nabídce opravdu hodně. Líbil se nám hodně charizmatický motor, který je tak akorát výkonný, má skvělý zvuk a je také spolehlivý. Jízdní vlastnosti jsou průměrné a určitě jsme čekali trochu více, ale ve finále jsme si oblíbili jednoduchou ovladatelnost a dobrou přilnavost.

Ducati Multistrada 1000/1100 DS

Motor
O pohon motocyklu Ducati Multistrada 1000/1100 DS se stará motor o zdvihovém objemu 992cc, který dává nejvyšší výkon 85 koní a kroutící moment 92 Nm. Ze začátku výroby se zde nacházel právě tento motor a časem jste si mohli pořídit také motor o zdvihovém objemu 1100cc. My se ale věnujeme prvnímu motoru, který motocyklu poskytuje dobrou dynamiku a, i když asfalt trhat určitě nebudete, spokojeni bude zcela jistě. Zrychlení z klidu na ¼ míle zvládnete za 12.1 s a můžete dosáhnout maximální rychlosti až 214 km/h. O přenos výkonu se stará povedená šestistupňová převodovka, která je dostatečně přesná, vhodně odstupňovaná a řadilo se nám s ní opravdu dobře.

Ducati Multistrada 1000/1100 DS


 

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti jsou sice dostatečné, ale čekali jsme přece jenom o trochu více. Jedna z nejlepších vlastností je pohodlné sedlo, díky kterému se můžete vydat i na delší cestování a nebudete se cítit unavení ani po výletu na dálku. Přilnavost je sice slušná, ale motocykl se do zatáček zrovna příliš nehrne a agilita v provozu také není nejlepší. Nicméně, ovladatelnost je skvělá, a to i v nižších rychlostech a nemusíte se bát vydat se ani do města. O zastavení se starají skvělé kotoučové brzdy, které mají kotouče o průměru 2 x 320 mm vpředu a 245 mm vzadu. Na brzdy se můžete spolehnout v jakékoliv situaci a kromě skvělé síly se také dobře dávkují a takřka vůbec nevadnou. Určitě se jedná o jeden z nejlepších komponentů tohoto modelu.

Ducati Multistrada 1000/1100 DS


 

Výbava
Stejně jako většina starších motocyklů Ducati, i tento přicházel ve své době spíše se slabší výbavou a příplatková výbava mohla být také rozsáhlejší. Najdete zde tedy jenom nezbytně nutné komponenty, takže se jedná o trochu spartánský motocykl. Palubní deska je jednoduchá a přehledná a díky tomu se dobře čte i na přímém slunečním světle. Pohodlné a rozměrné sedlo je umístěno ve výšce 820 mm a nádrž pojme 18 litrů paliva, což stačí na dojezd až 256 km/h. To je příjemně mnoho a díky tomu budete navštěvovat benzinovou pumpu jenom velmi sporadicky. Světlomet je sice trochu malý, je ale dostatečně výkonný a spokojeni jsme byli také s rozměrnými zpětnými zrcátky. Rozměry pneumatik jsou 120/70 x 17 vpředu a 180/55 x 17 vzadu.

Ducati Multistrada 1000/1100 DS


 

Kvalita a spolehlivost
Tento motocykl je klasické Ducati a tomu odpovídá také dílenské zpracování. Ne, že by bylo špatné, v současnosti je na tom Ducati v oblasti dílenského zpracování skvěle, ale tento motocykl není nejnovější a proto je dílenské zpracování pouze průměrné. Vrstva laku je spíše tenká a o povrch motocyklu se budete muset pořádně starat, jinak se můžete dočkat nepříjemné koroze. Po stránce mechaniky je ale všechno v pořádku, a pokud budete s Multistradou navštěvovat pravidelně servis, nebudete mít takřka vůbec žádné problémy. Motor je takřka nezničitelný a podobně jsou na tom také brzdy, které patří mezi ty nejlepší vůbec. V průběhu našeho testu jsme neměli žádné problémy ani s elektronikou.

Ducati Multistrada 1000/1100 DS


 

Verdikt
Tento motocykl není sice nejlepší na světě, ale má toho k nabídce opravdu hodně. Líbil se nám hodně charizmatický motor, který je tak akorát výkonný, má skvělý zvuk a je také spolehlivý. Jízdní vlastnosti jsou průměrné a určitě jsme čekali trochu více, ale ve finále jsme si oblíbili jednoduchou ovladatelnost a dobrou přilnavost. Agilita ale mohla být trochu lepší, motocykl působí na silnici znuděným dojmem. Výbava je pouze průměrná a najdete zde jen ty nejnutnější komponenty. Potěšila nás rozměrná nádrž a s tím spojený dobrý dojezd. Dílenské zpracování je průměrné, ale pokud tomuto modelu budete věnovat dostatek péče, určitě se vám odmění dobrou výdrží.

 

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Ducati Multistrada 1000/1100 DS


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.