BMW


Přeposlat BMW R1200RT 2010 – Dokonalost v detailech

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

BMW R1200RT 2010 – Dokonalost v detailech

16.07.2010 | Michal Fokt | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Pokud ve společnosti motorkářů – cestovatelů řeknete zkratku RT, nenajde se ani jeden, který by nevěděl, odkud vítr vane.

 

Už přes třicet let používá BMW tyto dvě písmena pro označení cestovních motorek poháněných dvouválcovým motorem typu boxer. V roce 2005 nastoupil na trh model R1200RT a nahradil tak předchozí 1150. S tímto označením se prodává do dnes a pro letošní rok se opět dočkal menších úprav.

 

BMW R1200RT 2010 – Dokonalost v detailech

 

BMW R1200RT 2010 – Dokonalost v detailech

 

BMW R1200RT 2010 – Dokonalost v detailech

 

Na první pohled se zdá, že model pro rok 2010 se dočkal jen menších kosmetických změn. Ty největší vylepšení se ovšem ukrývají v srdci stroje pod kapotami. I cestovní „eRTéčko“ se konečně dočkalo nové generace boxeru vycházejícího z modelu HP2 Sport. Ten disponuje rozvodem DOHC s dvěma vačkami poháněnými řetězem.

 

 

BMW R1200RT 2010 – Dokonalost v detailech

 

Maximální výkon 110 koní při 7 750 ot./min sice neposílil ani o desetinu, zato tak důležitý točivý moment narostl a jeho vrchol 120 Nm je dostupný o něco níže, již v 6 000 ot./min. Na svižné cestování je tedy síly dostatek a na zadní kolo je přenášena přes šestistupňovou převodovku opět bezúdržbovým kardanem.

 

BMW R1200RT 2010 – Dokonalost v detailech

 

BMW R1200RT 2010 – Dokonalost v detailech

 

Vše na motorce je koncipováno pro co největší pohodlí. Podle mnichovských zvyků se o tlumení nerovností stará vepředu systém Telelever, který zabraňuje mimo jiné i potápění vidlic při prudkém brzdění. Zadní kolo uložené na jednoramenné vidlici mírní známý Paralever. Podvozek je vybaven elektronickým nastavením ESA druhé generace. Jeho charakteristiku lze tak ovládat tlačítkem na řídítkách i za jízdy.

 

 

BMW R1200RT 2010 – Dokonalost v detailech

Přední čtyřpístkové a zadní dvoupístkové brzdy jsou samozřejmě vybaveny systémem ABS. Ubrzdit pohotovostních 259 kg dá jistě velkou práci, ale v kategorii velkých cesťáků je tato hodnota velmi dobrá. Díky nádrži o objemu 27 litrů a předpokládané spotřebě paliva pohybující se na hranici 5 l / 100 km můžeme předpokládat dojezd přes 500 km. Pro obutí zvolili v Mnichově typické silniční rozměry 120/70–17 na kolo přední a 180/55–17 na kolo zadní. Mezi zákazníky bude vyjíždět na pneu Metzeler Roadtec Z6 Interact.

 

BMW R1200RT 2010 – Dokonalost v detailech

 

Vzhledově se úpravy nesly spíš v duchu drobných korektur. Zepředu upoutají pozornost protáhlejší blinkry uložené ve velkých zrcátkách, která slibují dobrý přehled o dění za vámi. I díky tmavšímu plastu průduchů sání pod světlem působí RT štíhleji než loňský model. Ochranu před větrem i deštěm zajistí vysoké plexi, jehož elektrické ovládání je v této kategorii už standardem.

 

BMW R1200RT 2010 – Dokonalost v detailech

 

Z pohledu řidiče zaráží neuvěřitelné množství tlačítek ovládajících štít, podvozek nebo např. audio soustavu. Tu lze nově ovládat i prstencem na levém řídítku a obohatit o další zdroj hudby připojením flash disku přes rozhraní USB. Samozřejmostí je palubní počítač zobrazující bohaté množství informací a údajů. U ovládání blinkrů ustoupila továrna od svého klasického řešení – každý blinkr na jedné straně. Na novém modelu se ovládají po vzoru japonských motorek, vše levou rukou.

 

BMW R1200RT 2010 – Dokonalost v detailech

 

Vybírat je možné ze čtyř barevných kombinací v různých stupních šedé metalízy (polární bílá, matná šedá, búrková šedá matná a jejich kombinace). Při srovnávání ceny s konkurencí musíme brát v úvahu prestiž a pověst BMW. Za vynikající zpracování, vysokou spolehlivost a velký jízdní komfort si nechá německý velikán zaplatit plnotučných 435 700,– Kč. Není pochyb, že si BMW R1200RT najde své zákazníky i přes vyšší cenu. O užitné hodnotě hovoří i velká oblíbenost mezi policejními a hasičskými sbory.

 

Zdroj: www.autofun.cz

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 2

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku BMW R1200RT 2010 – Dokonalost v detailech


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.