Přeposlat FGR 2500 V6 – česká naděje
FGR 2500 V6 – česká naděje
Díky úsilí pana Miroslava Felgra a podpory Ministerstva průmyslu a obchodu vznikl v roce 2004 jeden z nejzajímavějších projektů českého moderního moto-průmyslu.
Hlavním nápadem bylo vyrobit sériový motocykl s nejvyšším zdvihovým objemem na světě. Konkurence, kterou chce FGR překonat, není zas tak široká, ale třeba Triumph Rocket III má tříválec o objemu 2,3 l.
V Ústí nad Orlicí, kde firma sídlí, byl už v roce 2007 vyroben kompletní motor a další vývoj dostal jasný směr. Vodou chlazený agregát o objemu 2442 ccm má šest válců uspořádaných do tvaru písmene L (osy válců svírají pravý úhel). Rozvod je typu DOHC a v každém válci se otvírají a zavírají 4 ventily. Parametry jsou zatím pouze předpokládané, ale i tak doslova berou dech – výkon 240 koní, krouticí moment přes 200 Nm. Kostrou motocyklu by měl být trubkový příhradový rám.
Poté, co výběrové řízení na design vyhrál Stanislav Hanuš, už nic nebránilo výrobě prvního testovacího modelu. Ten vyjel z továrny na okruh ve Vysokém Mýtě 10. června. Proběhlo testování dvěma jezdci, majitelem firmy a zkušebním jezdcem Danem Tichým.
V současné době se pracuje na úpravách, které se řídí podle údajů z testování. Pokud nenastanou žádné komplikace, má motocykl FGR 2500 V6 velkou šanci oživit český motocyklový trh, stejně jako například Blata 125 Motard / Enduro.
Zdroj: www.autofun.cz
Hodnocení:
hlasů: 1
Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení
Diskuze
Diskuse ke článku FGR 2500 V6 – česká naděje
počet příspěvků: 4
syrovy
15.01.2011 v 00:14
Proč ministerstvo obchodu a průmyslu tyto peníze raději neinvestovalo do českého a věhlasného motocyklu jakým je JAWA. Tam nechali vývoje a raději montují motory rotax, čímž JAWA jenom skomírá. Myslím, že tam by investice byla když už účelnější, aby JAWU vrátili tam kam patří!!!
Dan
19.10.2012 v 08:38
Protoze nikdo z JAWY nemel na MPO zname. Jinak, jak je videt, tak to byly opet vyhozene penize, trh temito motocykly zaplaven neni. Kdyby radeji vyvinuli nejakej sikovnej moturek jako delal pan Pudil. Jo CZ je vecna skoda, ale ukazkovy priklad jak se zbavit potencialni konkurence
jk
21.12.2010 v 21:17
jednoduchá otázka kolik ta sranda celá stála a kolik s toho zaplatil daňovej poplatník proč FGR když je přesvědčená a smyslu projektu nefinancuje tu motorku sama partnerem totiž není MPO ale 10 000 000 lidí této země z keré utíkají lekaři a sestry pač není na jejich platy mosty nám padaj na hlavu silnice sou děravé že budem moct jezdit jen na crf k čemu nám všem bude zaprášený neprodejný FGR který na sebe nikdy nevydělá doufám že ten kdo na mpo na to poslal prachy příde aspoň vo praci když už tydle lidi nezavíráme jako to dělaj v USA
Odpovědět
Rider
15.01.2011 v 18:15
Kdy už lidi jako vy pochopí, že peníze nejprve musí vydělat průmysl. Potřebujeme konkurenceschopné výrobky a to Vám většina českých bank nepůjčí ... ty jsou zvyklý žít z poplatků a odírání svých klientů. Do nějakého rizika nepůjdou. Pak teprve mohou odvětví jako medicína, sociální služby, školství věda a výzkum dostat potřebné peníze. Opačně to jde o moc hůř. Do zdravotnictví i sociální oblasti jde peněz poměrně dost, ale jsou špatně využívány. Je zajímavé, že každý ví o předražených zakázkách pro armádu a předražených dálnicích. Myslíte, že při nákupu zdravotnického materiálu to funguje jinak? V každém větším městě dnes mají předražené CT. A co teprve v oblasti léků. Když jsem viděl, že pitomý Coldrex dnes už stojí cca 100 Kč a v jednom balení je místo 10 ks nyní 5 ks, tak se mi chtělo zvracet a pochopil jsem, jak to funguje. Takže zdar!