Přeposlat Peugeot Jet Force 50 C-Tech – hračka do města

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Peugeot Jet Force 50 C-Tech – hračka do města

01.07.2010 | David Kárný | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Design tohoto skútru ve mně evokuje pocit pohlížet na něj jako na sportovní náčiní. Je tomu opravdu tak? Bude jízda s Jet Force 50 C-Tech stejně ostrá, jako jsou jeho tvary?

 

Design tohoto skútru ve mně evokuje pocit pohlížet na něj jako na sportovní náčiní. Je tomu opravdu tak? Bude jízda s Jet Force 50 C-Tech stejně ostrá, jako jsou jeho tvary?

 

Peugeot Jet Force 50 C-Tech – hračka do města

 

Konstruktéři francouzského výrobce skútrů a automobilů osadili tento jednostopý stroj dvojitým páteřovým rámem, vyrobeným z hliníkové slitiny. V rámu si své místo našel dvoudobý, kapalinou chlazený, jednoválec o obsahu 50 ccm osazený karburátorem, který dosahuje výkonu 3,8 kW při 7 500 ot./min. Pomocí variátoru je síla motoru přenášena na 13palcové zadní kolo o rozměrech 130/60 (přední kolo má stejný rozměr). O zastavení tohoto 110 kg vážícího skútru se starají kotoučové brzdy o průměru 226 mm vpředu a 190mm vzadu.

 

Peugeot Jet Force 50 C-Tech – hračka do města

 

Design

Jet Force zaujme snad všechny, kdo mají rádi moderní, ostré a sportovní tvary. V naší testované verzi s názvem „rally“ byl skútr v červených barvách se jmény jezdců WRC továrního týmu Peugeot a jejich sponzorů. Jistým designovým prvkem je i středová konzole mezi nohama jezdce, která ukrývá mimo jiné i nádrž s kapacitou 8 litrů.

 

Peugeot Jet Force 50 C-Tech – hračka do města

 

Dále zaujme karbonový design přístrojové desky, kde nechybí tachometr, palivoměr, teploměr chladící kapaliny nebo počítadlo ujetých kilometrů. Celkově mi však příjde, že přístrojová deska svým pojetím příliš nezapadá do moderního designu celého skútru. Perličkou na celém Peugeotu je malé křídlo v zadní části skútru, které zřejmě slouží zároveň jako madlo pro spolujezdce. Bohužel samotné místo pro spolujezdce je na tomto stroji spíše sporadické a využitelné jen v nouzové situaci.

 

Peugeot Jet Force 50 C-Tech – hračka do města

 

Jízdní vlastnosti

Po nastartování se ozve tichý zvuk emisními normami škrceného dvoutaktu. Otočením plynové rukojeti se změní v lehce dravější, nicméně stále je poznat, že by ze sebe chtěl dostat víc. Budoucí majitelé mu určitě rádi dopřejí laděný výfuk, který se jim jistě odvděčí zlepšením výkonu a průběhu motoru, který v sériové verzi není nijak oslnivý. Při jízdě do táhlejšího kopce skútr ztrácel sílu a o překročení povolené rychlosti ve městě jsem se určitě v tomto případě bát nemusel.

 

Peugeot Jet Force 50 C-Tech – hračka do města

 

Co se týče podvozku a brzd, jsou tyto dvě části spolu precizně sladěny a dávají pocit jistoty v každé situaci. Je to zřejmě způsobeno tím, že na slabou padesátku jsou okolní komponenty lehce naddimenzované, zřejmě z důvodu osazování i silnějšími motory. Do zatáček se skútr skládal až úctyhodně lehce. Jakmile si najdete pár ostřejších zatáček směrem z kopce, ve spojení s perfektním brzdným účinkem si je budete zcela jistě užívat. Dalším potěšujícím údajem je spotřeba, která se v žádném případě nepřehoupne přes hranici tří litrů, což s plnou nádrží Jet Force 50 C-Tech slibuje celkem solidní dojezd (v testu tankováno při 263 km)

 

Peugeot Jet Force 50 C-tech je opravdová špička mezi sportovními skútry. Výborný design, perfektní podvozek a ostré brzdy jsou to, co z něj dělá dobrou hračku do kolonami zacpaného města. Ideální pro hravé mladíky s čerstvým řidičským oprávněním AM. Pro vlastníky některé z vyšších skupin řidičského oprávnění bych doporučil některou ze silnějších verzí, která poskytně ještě mnohem více zábavy při proplétání se městským provozem a ve spojení se silnějším agregátem i mimo město.

Plusy a mínusy pro Peugeot Jet Force 50 C-Tech


+design
+podvozek
+brzdy
- jízda ve dvou
- slabý motor

 

Zdroj: www.autofun.cz

 

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Peugeot Jet Force 50 C-Tech – hračka do města


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.