Přeposlat Horex se vrací....s motorem VR6 a výkonem 200 koní!

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Horex se vrací....s motorem VR6 a výkonem 200 koní!

24.06.2010 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 4 |

Právě se připravujeme na příchod jednoho z nejočekávanějšího motocyklu vůbec. Je kolem něj spousta rozruchu a povyku. A o jaký motocykl se jedná? Přece o nový model od německé společnosti Horex.

Horex se vrací....s motorem VR6 a výkonem 200 koní!

Jedná se o vzkříšení společnosti a tento nový motocykl přichází takřka 50 let od toho posledního. Tato společnost vyráběla velmi výkonné motocykly v letech 1923 až 1956, a to v okolí města Bad Homburg v Německu. V roce 1960 převzal nad společností kontrolu Daimler-Benz a produkce motocyklů skončila. To je již minulostí a společnost se přestěhovala do okolí Mnichova a vrátila se na motocyklovou scénu skutečně pompézně. Design tohoto nového motocyklu zaujme hned na první pohled, je svalnatý, agresivní a rychlost a výkon z něj přímo čiší. Velmi se nám zalíbilo také barevné provedení, kombinace hnědé, stříbrné a grafitové barvy je opravdu povedená a jenom podtrhuje výraznost motocyklu. Další výrazný prvek je výfuk, který obsahuje hned tři vývody, což se tak často nevidí. Palubní deska je příjemně retro a skládá se ze dvou budíků a několika informačních diod. Z toho se dá usoudit, že bude dostatečně přehledná a dobře čitelná i na přímém slunečním světle. Dost ale o designu, pojďme se podívat na to nejzajímavější, což je zcela určitě motor, který nemá ve světě motocyklů obdoby.

Horex se vrací....s motorem VR6 a výkonem 200 koní!

Horex se vrací....s motorem VR6 a výkonem 200 koní!

Nejedná se o jen tak obyčejný motor, ale o šestiválec s přeplňováním pomocí kompresoru. Ten bychom hledali tak možná u automobilu, ale určitě ne u motocyklu. Tento motor má označení VR6, což znamená, že jeho válce jsou rozevřeny pod úhlem pouze 15 stupňů, takže je velmi kompaktní a s umístěním do motocyklu proto nebyly žádné problémy. Ještě by se slušelo podotknout, že motor je vybaven tříventilovou technikou a o přenos výkonu na zadní kolo se stará bezúdržbový řemen. A jak je to tedy s výkonem? Šest válců, kompresor a zdvihový objem 1200cc, to už musí být pořádná porce koníků. A skutečně, můžeme se těšit na 200 hodně divokých koní. To znamená, že s tímto motocyklem vám nic a nikdo neujede. Výkon se to může zdát až přemrštěný a bude velmi záležet na celkovém vyladění motocyklu a na tom, jak si s výkonem poradí šasi, vidlice a odpružení. Rám je vyroben částečně z hliníkové slitiny a částečně z oceli a o zastavení se postarají obrovské kotoučové brzdy. A kolik za tuto bestii zaplatíte? Odhaduje se, že zhruba 16 tisíc liber (asi 490 tisíc Kč). To není až taková hrůza, když vezmete v potaz všechny ty moderní technologie a obrovský výkon. Datum prodeje bohužel zatím není známý.

Horex se vrací....s motorem VR6 a výkonem 200 koní!

Horex se vrací....s motorem VR6 a výkonem 200 koní!

Horex se vrací....s motorem VR6 a výkonem 200 koní!

Horex se vrací....s motorem VR6 a výkonem 200 koní!

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Horex se vrací....s motorem VR6 a výkonem 200 koní!


počet příspěvků: 4

Zaky

25.06.2010 v 08:23

Všechno super, jen ta cena...

Odpovědět

Jorda

25.06.2010 v 08:43

No tak to tedy, to je nářez!!!!!!!!!!!

maiden

30.06.2010 v 09:09

Jojo, vypadá, že to bude stát za to.

Odpovědět

Sonja

30.06.2010 v 09:12

Tak to teda, nejlepší kousek!!!!!

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.