Přeposlat NCR M16: Ducati Desmosedici RR po zásahu dvorního ladiče

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

NCR M16: Ducati Desmosedici RR po zásahu dvorního ladiče

15.06.2010 | Michal Fokt | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Italská společnost NCR představuje úpravu Ducati Desmosedici RR, která je sama o sobě jedním z nejextrémnějších a nejexkluzivnější jednostopých strojů, které lze vůbec na silnici potkat.

 

NCR založili v Itálii v roce 1967 tři společnicí a tato firma ve svých počátcích upravovala silniční motocykly značky Ducati pouze pro závody. K jejím nejslavnějším strojům patří Ducati 900NCR, na níž Mike Hailwood zvítězil v roce 1978 v Tourist Trophy. V současnosti tato společnost stále připravuje závodní motocykly, ale ve své nabídce má i stroje, s nimiž je možné vyrazit i na běžné silnice.

 

NCR M16: Ducati Desmosedici RR po zásahu dvorního ladiče

 

 

Ducati Desmosedici RR představuje tovární repliku závodní Ducati pro MotoGP schválenou pro běžný provoz. Tento extrémní stroj vyráběny ručně vznikal v letech 2007 až 2009 a jeho produkce byla omezena na 1500 kusů. Z množství zájemců dostali přednost majitelé Ducati 999R. Pro USA bylo určeno 500 motocyklů, které se rozprodaly během 5 hodin a to i přes cenu 72.500 amerických dolarů. Pro Českou Republiku byla tehdy cena stanovena na 45.000 Euro.

 

NCR M16: Ducati Desmosedici RR po zásahu dvorního ladiče

 

Kapalinou chlazený čtyřválec Ducati Desmosedici RR o objemu 989 cm3 disponuje výkonem 200 koní (147 kW) při 13.800 min-1 a točivým momentem 116 Nm při 10.500 min-1. Hmotnost bez paliva je pouhých 171 kg. Jednomístný stroj je schopen dosáhnout rychlosti přes 300 km/h.

 

NCR M16: Ducati Desmosedici RR po zásahu dvorního ladiče

 

NCR M16 využívá z Ducati Desmosedici RR prakticky jen pohonnou jednotku s šestistupňovou převodovkou. Původní rám, který je u Ducati tradičně z chromolybdenových trubek, je nahrazen zcela novou konstrukcí z karbonu. K snížení hmotnosti přispívá i minimalistické sedlo, palivová nádrž, polokapotáž, přední blatník a dokonce i kola vyrobená z karbonu. Výsledkem je motocykl o hmotnosti 145 kg bez paliva.

 

NCR M16: Ducati Desmosedici RR po zásahu dvorního ladiče

 

Extrémní stroj s výkonem 200 koní (147 kW) na zadním kole se teď může pochlubit nižší hmotností než mají speciály MotoGP, u nichž je v případě čtyřválců povolena minimální hmotnost 150 kg. NCR M16 by tedy měla svému jezdci poskytnou stejné nebo ještě extremnější jízdní výkony.

 

NCR M16 je vybavena tlumiči Öhlins a brzdový systém kombinuje třmeny Brembo s kotouči Braketech AXIS/CMC. Kompletně přepracovaný stroj využívá i vlastní elektroniku odvozenou od závodních strojů. Vzhledem k exkluzivitě výchozí Ducati a náročnosti prováděných úprav bude NCR M16 vyráběna pouze na přímou objednávku.

 

Zdroj: www.autofun.cz

 

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku NCR M16: Ducati Desmosedici RR po zásahu dvorního ladiče


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.