Přeposlat Yamaha WR 125 R

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Yamaha WR 125 R

02.06.2010 | Michal Fokt | Aktuality, recenze, Moto sport | Komentářů: 2 |

Silniční stopětadvacítka YZF-R 125 od Yamahy se dokázala během krátké doby prosadit na špičku ve své kategorii. A přesně o to samé se snaží i nové endurko WR 125 R.

 

I když najdete nápis Yamaha na zadních postranních krytech, jedná se v podstatě o vysloveně evropskou záležitost – motor, který je zcela identický s úspěšným a oblíbeným silničním modelem YZF-R 125, totiž pochází z Itálie, přesněji řečeno od dceřinné společnosti Minarelli z Boloně. Montáž motocyklu pak probíhá v severofrancouzském městečku St. Quentin u MBK, což je jedna z dalších společností japonské značky. Nikoho pak asi nepřekvapí, když tradiční modrou nenápadně doplňují i další barvy francouzské trikolory, bílá a červená. Proč ne, vypadá to fešně, kdo si na Francouze příliš nepotrpí, může si WR 125 objednat i v povedené černočervené barevné kombinaci. Za cenu necelých 95 000 Kč ale očekává zákazník určitě více než jenom zdařilý design.

 

 Yamaha WR 125 R

 

Takže, co nám může malé WR 125 nabídnout? V první řadě je to motor. Se svými 15 koni totiž navlas splňuje normy platné pro vlastnění řidičského oprávnění A1. Nové wéerko tak mohou bez obav šoférovat i 16letí bikeři. O tom, že si to fakt užijou, není pochyb, čtyřventil se má totiž velmi čile k světu, jde svižně za plynem a na rozdíl od svého vzduchem chlazeného předchůdce se nechá i velmi rád vytáčet. Samozřejmě, je to malá kubatura, a tak je třeba řadit hodně a často, vzhledem k přesnosti řazení šestistupňové převodovky to ale rozhodně na obtíž není. Na šestku, která je zpřevodovaná hodně do dlouha, lze malé endurko rozpohybovat až za hranici 100 km/h. Při troše diety (vážím rovných 80 kg…), příznivých povětrnostních podmínkách a pořádného kopce by tam možná mohlo být i 120. Více nečekejte, více není ostatně ani potřeba. Ještě příjemnějším překvapením byla spotřeba, která během testu nepřekročila 3,2 l/100 km. Motůrek je navíc příjemně tichý, takže ani v lese (kde nemají motocykly co dělat, že ano… pozn. red.) člověk nepůsobí jak vábnička na hajné.
 

 

 Yamaha WR 125 R

 

Pokud byste si mysleli, že je malé wéerko motorkou pro rybáře v důchodu, mýlíte se. Málokterý z nich by se asi do sedla uloženého ve výšce pyšných 91 centimetrů dokázal bez problémů vyšvihnout a ujet na něm alespoň polovinu z těch 300 km (přesně tolik totiž ujedete na jednu nádrž!). Sedlo je zkrátka tvrdé jako u opravdového soutěžáku. O to více komfortu ale nabízí podvozek. S délkami zdvihu 240 mm vpředu a 230 vzadu se nemusíte bát pustit ani do opravdového terénu. Podvozkové komponenty sice nejsou až na předpětí zadní pružiny nastavitelné, problém to ale rozhodně není – čtyřdobý drobek se přenáší přes nerovnosti polních cest plavně a suverénně. Bez nadsázky skvělé jsou brzdy – fungují stejně spolehlivě jako u velkého motocyklu, s wéerkem vážícím lehce přes 130 kg i s plnou nádrží mají vpravdě snadnou práci, navíc jsou prima dávkovatelné. V kombinaci s přilnavým polohrubým vzorkem Michelin Sirac je tak zábava i na malých asfaltových silničkách zaručena.

 

 Yamaha WR 125 R

 

Z hlediska zpracování není této poevropštělé italce co vytknout. Na některých dílech jsou sice škrty červenou tužkou patrné (ocelové ráfky či řídítka), ale to jsou detaily, které mladého off-roaďáka jen těžko odradí.
 

 

MOTOR

 

Kapalinou chlazený čtyřdobý jednoválec, jedna vyvažovací hřídel, vačková hřídel poháněná řetězem, čtyři ventily na válec, vstřikování O 28 mm, řízený katalyzátor, alternátor 235 W, baterie 12 V/6 Ah, mechanicky ovládaná vícekotoučová spojka v olejové lázni, šestistupňová převodovka, řetěz.
Vrtání x zdvih 52,0 x 58,6 mm
Zdvihový objem 124 cm3
Stupeň komprese 11,2:1
Jmenovitý výkon 11 kW (15 k) při 9000 1/min
Max. točivý moment 12 Nm při 8000 1/min

 

PODVOZEK

 

Dvojitý kolébkový rám z oceli, teleskopická vidlice O 41 mm, dvouramenná kyvná vidlice z oceli, centrální pružicí a tlumicí jednotka s přepákováním a možností nastavení předpětí pružiny, vpředu kotoučová brzda, O 240 mm, dvoupístkový plovoucí třmen, vzadu kotoučová brzda, jednopístkový plovoucí třmen, O 220 mm, jednopístkový plovoucí třmen.
Ocelové vyplétané ráfky 1,60 x 21; 1,85 x 18
Pneumatiky 80/90-21; 110/80-18

 

ROZMĚRY
A HMOTNOSTI
 

Rozvor 1430 mm, úhel hlavy řízení 63 stupně, stopa 107 mm, délka dráhy odpružení vpředu/vzadu 240/230 mm, výška sedla nad zemí 910 mm, hmotnost s plnou nádrží 134 kg, náklad 184 kg, objem nádrže 8,5 litru.
Záruka dva roky
Barva modrobílá, černočervená
Cena 94 990 Kč
 

 

Zdroj: www.motocykl-online.cz

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 2

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Yamaha WR 125 R


počet příspěvků: 2

helis

08.06.2010 v 08:16

Kdysi jsem s ní začínal a nemůžu si vynachválit. Výborná.

Odpovědět

Ronda

08.06.2010 v 09:16

JJ já jsem na ni také jezdila ve svém motorkářském období, je to takové porivátní zlatko.:-)

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.