Přeposlat PROFI AUTO IVECO CUP 2010 ve Stříbře

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

PROFI AUTO IVECO CUP 2010 ve Stříbře

14.05.2010 | Agentura FORSAGE | Moto sport | Komentářů: 0 |

Druhý díl prestižního seriálu mezinárodního mistrovství České republiky v motokrosu PROFI AUTO IVECO CUP 2010 se pojede v neděli 16.května na západě Čech.

Úvodní podnik šampionátu v Pacově dal jasně najevo, že letošní seriál ozdobí mimořádná jezdecká kvalita i značný divácký zájem. Soudě podle průběhu pacovského závodu a jeho výsledků, budou se poprvé v historii seriálu velmi vážně o české motokrosové trůny ucházet i zahraniční jezdci. Jejich souboje s tuzemskou elitou nepochybně přisypou nadcházejícím dílům soutěže vydatné dávky pikantního koření a namixují napětí a vzruch až do závěrečného zářijového klání v Holicích. Druhé pokračování letošního motokrosového mezinárodního mistrovství České republiky přivede startovní pole do západočeského Stříbra, kolébky motokrosu v naší republice. Tvrzení to není nijak nadnesené, protože 18. července uplyne 62 let od chvíle, kdy ve Stříbře, konkrétně na závodišti zvaném Terén sv. Petra, byl odstartován vůbec první oficiální motokrosový závod u nás. Díky spolupráci pořádajícího AMK Stříbro v AČR a AGENTURY FORSAGE, promotéra PROFI AUTO IVECO CUPU 2010, zahřmí v této motokrosařsky historické a postupem let patřičně zdokonalované lokalitě motory českých a zahraničních motokrosařů i tuto neděli, a to opět za účasti kamer České televize (TV přenos v rozsahu 70 min. v PONDĚLÍ 17.5. 2010 v době od 20.45 hodin na ČT4 Sport).
 

Kalendář PROFI AUTO IVECO CUPU 2010

Jednotlivci

  • 18.4.2010 (neděle) Pacov / AUTOMOTOKLUB Pacov v AČR
  • 16.5.2010 (nedělle) Stříbro / AUTOMOTO KLUB Stříbro v AČR
  • 27.6.2010 (neděle) Kramolín / Automoto klub Nepomuk v AČR
  • 25.7.2010 (neděle) Vranov u Brna / FORSAGE Sport klub v AČR
  • 14.8.2010 (sobota) Kaplice / AMK v AČR Kaplice
  • 25.9.2010 (sobota) Holice / Automotoklub Holice v AČR

 

Systém šampionátu

V každém podniku PROFI AUTO IVECO CUPu 2010 absolvují jezdci tříd MX2 a MX3-OPEN po dvou jízdách na 30 minut + 2 kola. Aktéry třídy VETERÁN čeká poloviční zátěž 2 x 15 minut + 2 kola. Prvních dvacet jezdců v cíli každé jízdy bude sbírat body podle klíče 25, 22, 20, 18, 16, 15, 14, 13, 12, 11, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1. Bodové zisky z obou jízd se jezdcům sčítají, čímž bude stanoveno celkové pořadí daného závodu. Mezinárodním mistrem České republiky tříd MX2, MX3 – OPEN a VETERÁN se stanou jezdci s nejvyšším počtem bodů.

 

Dva obhájci titulu, třetí změnil třídu

Také letošní mezinárodní mistrovství České republiky, PROFI AUTO IVECO CUP 2010, je vypsáno pro třídy MX2, MX3-OPEN a Veterán (startují jezdci po dosažení věku 40 let). Loňské tituly získali: Martin KOHÚT (Slovensko, třída MX2), Jiří ČEPELÁK (Česká republika, třída MX3-OPEN) a Miroslav KUČÍREK (Česká republika, třída Veterán). Úspěšné trio zasahuje do seriálu i letos, Kohút však přestoupil z MX2 do silnější třídy MX3–OPEN a kvůli předsezónnímu tréninkovému zranění v Pacově ještě chyběl.

 

Lídři s červenými tabulkami

K lepšímu přehledu diváků a médií přispějí červené startovní tabulky průběžně vedoucích jezdců všech tří tříd. S přední červenou tabulkou se průběžní lídři šampionátu drali startovním polem už loni, letos však tyto rozlišovací tabulky ponesou i na obou stranách svých strojů. Po úvodním závodě v Pacově „zčervenají“ ve Stříbře stroje Itala M. Maddiho (MX2), Maďara K. Németha (MX3-OPEN) a českého zástupce M. Kučírka (Veterán).

 

Holeshoty pokračují

Propozice PROFI AUTO IVECO CUPu 2010 ponechávají beze změny i další loňskou novinku - finanční bonusy jezdcům s „nejširšími“ lokty v první zatáčce po startu. Jezdci, který po startu každé jízdy vyjede z první zatáčky na první pozici, připadne zvláštní prémie, vypsaná partnery jednotlivých tříd, jimiž jsou společnosti LR HEALTH & BEAUTY SYSTEMS, FLY a SETTE. Holeshot vznikl ve Spojených státech, kde se tyto souboje v první zatáčce těší velké pozornosti diváků i médií.

 

Jak do Stříbra a k závodišti

Dálnice D5 Plzeň – Rozvadov, cca 30 km za Plzní EXIT 107 Stříbro. Poté silnicí II. třídy 230 směr Stříbro, vzdálenost cca 15 km. Trasa ze Stříbra k motokrosovému areálu Terén sv. Petra je dlouhá cca 2 kilometry. Kromě závodů v neděli se v sobotní podvečer 15.5. 2010 uskuteční na závodišti tradiční "CROSS PARTY" = příjemné posezení s hudební kapelou "REZAVÉ PUŠKY, dobrým jídlem a pitím, vše v době 19.30 až 23.00 hodin, i zde jste samozřejmě srdečně vítáni.

 

Historie areálu a jeho proměny

Závodiště ve Stříbře zůstává v análech motoristického sportu navždy zapsáno coby dějiště prvního oficiálního motokrosového závodu na území tehdejšího Československa. Na trati dlouhé pouhých 600 metrů se motokrosová premiéra uskutečnila v neděli 18. července 1948, bezmála tedy před 62 lety. Stříbro se na motokrosové mapě propracovalo mezi pořadatelské stálice, v roce 1970 se tam jel závod mistrovství světa třídy 500 ccm, v sezónách 1973 – 74 a 1976 – 78 bojovala ve Stříbře elita třídy 125 ccm o body Poháru FIM. Ten byl tehdy předchůdcem světového šampionátu nejnižší kubatury. Po odeznění určité pořadatelské stagnace zavítalo novodobé mezinárodní mistrovství České republiky v motokrosu do Stříbra poprvé v sezóně 2006 a od té doby tam hostuje pravidelně každým druhým rokem.

Premiérová verze tratě Terénu sv. Petra z roku 1948 a dnešní podoba areálu jsou srovnatelné pouze svoji lokalitou. S nárůstem výkonu motokrosových motocyklů následovaly po roce 1948 úpravy tratě přidáním vyšších a delších skoků, na řadu přišlo i její prodloužení obousměrnými skoky přes přiléhající silnici. Tento úsek zůstal zachován dodnes a tvoří zajímavou jezdeckou i diváckou specialitu. V roce 2008 k 60. výročí Terénu sv. Petra vybudovali členové AMK Stříbro první část zavlažování tratě a loni tento projekt završili. Došlo také k zásadním renovacím hlavní klubovny a menšího objektu v prostoru startu, díky internetovému připojení s on–line kamerou a síti wi-fi v prostoru celého areálu si mohou zájemci přečíst informace na www.amkstribro.cz. Prostor depa se dočkal opravených mycích boxů a nových rozvodů elektřiny s možností připojení karavanů, renovací prošlo i sociální zařízení. Samotná závodní motokrosová trať, tvořená kombinací hlíny a trávy, měří 2.140 metrů a její průměrná šířka činí 8 metrů. Kromě mezinárodního mistrovství České republiky – PROFI AUTO IVECO CUPu připravil AMK Stříbro letos v Terénu sv. Petra dvě krajská motokrosová přeborová klání a závod mezinárodního mistrovství republiky sajdkárkrosařů a terénních čtyřkolek.

 

PROFI AUTO IVECO CUP 2010 ve Stříbře

 

Jezdecká invaze

Úvodní podnik letošního mezinárodního mistrovství České republiky v motokrosu tříd MX2, MX3 – OPEN a Veterán v Pacově charakterizoval rekordní počet 182 zúčastněných jezdců. Vedle tuzemské a slovenské elity dorazili do Pacova také motokrosaři z Rakouska, Francie, Itálie, Maďarska, Polska a Estonska. I když pokračování sezóny nese s sebou pochopitelně nárůst zranění a technických problémů, ani ve Stříbře nebude startovní pole připomínat noty na buben. Pořadatelé očekávají start zhruba půldruhéstovky jezdců ze šesti zemí, navíc vzhledem ke geografické poloze Stříbra není vyloučen příjezd závodníků ze sousedního Německa.

 

Třída MX2: Cizinci tvrdě zaútočili

V nejnižší objemové třídě vystrčili v Pacově růžky zahraniční jezdci, představující letos opravdu vysokou motokrosařskou kvalitu. Zatímco úvodní jízdu vyhrál Francouz Florent Richier, po odmávnutí druhé jízdy ho na nejvyšším stupínku vystřídal bývalý juniorský mistr Evropy Ital Marco Maddi. Protože shodou okolností oba zaznamenali v Pacově navíc po jednom čtvrtém místě, dělí se před Stříbrem v průběžné klasifikaci o první místo se shodným počtem 43 bodů. V dílčí prospěch 22-letého Maddiho hovoří jeho triumf ve druhé jízdě. A když se v Pacově ve velmi dobrém světle představil i Rakušan Philipp Ringhofer, zbývá na české barvy zatím až „bramborová“ příčka. Tu drží před pokračováním seriálu ve Stříbře jednou druhý a jednou pátý Marek Sukup. V první pacovské jízdě se mezi Richiera a Ringhofera vklínil loni dlouho zraněný Josef Kulhavý, ve druhé jízdě ho však o stejné nebo alespoň podobné umístění připravily příznaky nemoci. „Druhou jízdu jsem dokončil s vypětím všech sil a po závodě jsem se vůbec necítil dobře. Lékaři zjistili, že jsem prodělal malý zápal plic, ale věřím, že do závodu ve Stříbře se vrátím zpátky do formy. Konkurence díky zahraničním jezdcům obrovsky vzrostla a každý bod je teď velice důležitý,“ říká Kulhavý, jedna z českých nadějí ve třídě MX2. O rehabilitaci za pokažený Pacov se pokusí v loňském šampionátu celkově třetí Milan Špičák, vytáhnout se před svými fanoušky bude chtít zatím desátý domácí Rudolf Wechsta. „Stříbro je moje domácí trať, takže se pokusím o co nejlepší výsledek. Za hlavního kandidáta na vítězství považuji Richiera, kterého dobře znám ze závodů v Německu,“ nechal se slyšet talentovaný Wechsta.

 

Třída MX3-Open: Németh potvrdil renomé

Ostudnou lekci udělil v Pacově zbytku startovního pole maďarský jezdec Kornél Németh. V první jízdě druhý Jiří Čepelák zaostal za svým přemožitelem o šestnáct vteřin a ve druhém závodě dělilo stříbrného Martina Žeravu od vítězného sedmadvacetiletého Maďara dokonce bezmála dvacet vteřin. „Németh je velmi dobrý závodník, který umí jezdit mistrovství světa třídy MX1 v první desítce. Na to z Čechů zatím nikdo nemá, proto nás Németh pojel rozdílem třídy,“ uznal úřadující mistr republiky Jiří Čepelák kvality maďarského jezdce, kterého díky výsledkům ve světovém šampionátu provází na českých tratích výborné renomé. Za Némethem jezdícím letos celý seriál v angažmá severomoravského ambiciózního týmu LR Cosmetic–ADOS KTM si to rozdávali osvědčení čeští harcovníci, s nimž silně soupeřili Rakušané Manuel Obermair a Oswald Reisinger. „Se svým umístěním i výkonem jsem spokojený. Zahraniční jezdci mají letos v českém šampionátu vysoké ambice a doufám, že se k nim také mohu počítat. Budu se snažit míchat pořadím na předních místech. Trať ve Stříbře neznám, přesto bych se chtěl opět umístit v první desítce,“ netají se odhodláním v dresu týmu Motorsport Chýnov Obermair. Ten před Stříbrem stačil vyhrát v Sittendorfu závod rakouského mistrovství třídy Open a v Imbachu byl pro změnu ve třídě MX2 druhý. Pod kotlem smůly si v Pacově zatopil Martin Michek, který na italském stroji TM, za jehož řídítky se už druhým rokem zúčastňuje mistrovství světa, nedokončil ani jednu jízdu. Nyní ve Stříbře bude mít příležitost o nápravu, lehké to však mít nebude. „Myslím, že i ve Stříbře se budou v čele pohybovat Németh, Žerava, Bartoš, Zaremba a nesmím zapomenout na Michka, jehož výkony v mistrovství světa jdou nahoru. V nedávném závodě mistrovství Švýcarska jsem dojel dvakrát druhý a pokud mi bude přát zdraví, jsem schopen bojovat o vedoucí pozice i v českém šampionátu,“ dodává zdravě sebevědomý Jiří Čepelák.

 

Třída Veterán

Spanilá jízda jednoznačného favorita třídy Veterán Miroslava Kučírka pokračuje i v letošním ročníku mezinárodního mistrovství republiky. V Pacově nenašel rovnocenného soupeře v první ani ve druhé jízdě. Druhou a třetí pozici jako přes kopírák si v obou jízdách zajistili Jan Froněk a Zdeněk Špaček, pozoruhodné bylo celkově čtvrté místo autokrosového exmistra Evropy Tomáše Hrdinky. Do boje zatím nezasáhl dlouhodobě přední jezdec třídy Veterán Roman Heinrich, nicméně je jasné, že za zády suverénního Kučírka bude v dalších závodech ještě hodně živo. „Do Stříbra se těším, tamní trať se mi líbí. Tipovat nebudu, hlavně bych však chtěl závod přežít ve zdraví,“ usmívá se bývalý motokrosový reprezentant Zdeněk Špaček.

 

Na mistry čekají i letos jednostopé ceny

Celkové vítěze motokrosového mezinárodního mistrovství České republiky čekají každoročně ceny, o které opravdu stojí za to bojovat. Letos potěší mistry republiky zbrusu nové motocykly vlašimské společnosti SETTE, která odměny připravila ve spolupráci s PROFI AUTO CZ/IVECO. Nejlepšího muže třídy MX2 čeká skútr Sachs 50 Speedforce R, král třídy MX3–OPEN si odveze domů krosový motocykl KTM 250 SX a mistra republiky třídy Veterán potěší pitbike Champs 110 Holiday.

 

Z časového harmonogramu

 

Sobota 15.5.2010

  • 17.00 – 21.00 h. Administrativní a technická přejímka
  • 19.30 – 23.00 h. Cross party

Neděle 16.5.2010

  • 6.30 – 7.30 h. Administrativní a technická přejímka
  • 8.00 – 9.25 h. Volný trénink
  • 9.30 – 19.00 h. Provoz tiskového a akreditačního střediska
  • 10.00 – 12.10 h. Kvalifikační trénink
  • 12.40 – 13.00 h. Slavnostní zahájení s představením jezdců
  • 13.00 – 15.00 h. První jízdy tříd MX2, VETERÁN a MX3–OPEN
  • 15.30 – 17.30 h. Druhé jízdy tříd MX2, VETERÁN a MX3–OPEN
  • 17.40 – 17.55 h. Vyhlášení vítězů tříd VETERÁN, MX2 a MX3-OPEN

 

PROFI AUTO IVECO CUP 2010 ve Stříbře

 

Pro média

Oficiální akreditační formulář PROFI AUTO IVECO CUPu 2010 je k dispozici na stránkách www.moto-cross.cz. Žadatelé o akreditaci zašlou čitelně a kompletně vyplněný formulář nejpozději do středy před každým závodem na e-mail: asistentka@forsage.cz. Použít lze rovněž fax 548 535 635 či běžnou poštovní cestu na adresu: Amos Krejčí, AGENTURA FORSAGE, Juliánovské náměstí 2, 636 00 Brno. V případě žádosti o akreditaci přímo na závodišti, vyplní žadatel v označeném tiskovém středisku zmíněný oficiální akreditační formulář a stejně jako všechna další akreditovaná média bez rozdílu podepíše povinně tzv. bezpečnostní list. Bez tohoto podpisu nebude možné vydat akreditační náležitosti. Při akreditaci předloží žadatel platný novinářský průkaz, externí spolupracovníci navíc oficiální žádost vysílající redakce. Akreditovaní fotografové a kameramani mohou v areálu závodiště vykonávat svoje pracovní aktivity výhradně v navléknutých oranžových fotovestách, které obdrží proti vratné záloze 300 Kč v tiskovém středisku závodu.

Ing. Jan Juřička, promotér seriálu (Agentura FORSAGE)

Amos Krejčí, mediální služba seriálu

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku PROFI AUTO IVECO CUP 2010 ve Stříbře


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.