Přeposlat Yamaha FJR 1300A/AS - Hyper recenze

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Yamaha FJR 1300A/AS - Hyper recenze

29.03.2007 | René Hájek | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Vlajková cestovní loď od Yamaha, která se stala právem 4* po sobě vítězem ankety „Cestovní motocykl roku“ časopisu Motorrad. Tento cestovní stroj, patřící právem do kategorie GT, je vhodný pro jezdce, kteří rádi svižně....

Vlajková cestovní loď od Yamaha, která se stala právem 4* po sobě vítězem ankety „Cestovní motocykl roku“ časopisu Motorrad. Tento cestovní stroj, patřící právem do kategorie GT, je vhodný pro jezdce, kteří rádi svižně a v dostatečném komfortu překonávají dlouhé vzdálenosti.

Úvod

Vzhled stroje spíš připomíná přerostlý supersport a i výkon je toho hodný. Inovací od roku 2001, kdy spatřily světlo světa první exempláře, nebylo zapotřebí tolik. To samo napovídá o nadčasovosti a robustnosti celého stroje. Drobné vylepšení se od té doby dotklo pouze detailů a několika málo prvků. Radikálnější změna, která se dá pořídit u varianty s označením AS, je krom jiných vychytávek poloautomatická převodovka YCCS. Jedná se o naprostý unikát v této kategorii. Tento počin nemusí sice každému vyhovovat, ale pro lidi s handicapem či cestovatele s častými dálničními přesuny to může znamenat zásadní přínos. Každopádně se jedná o radikální krok vítaným směrem. Stejně tak je přínosem i vylepšené elektricky ovládané plexi, či účinnější brzdy s kotouči o průměru 320mm. A protože se nejedná o žádného lenocha, tak i kapotáž chrání jezdce nadstandardně a to v jakýchkoli rychlosti.

Yamaha FJR 1300A/AS - Hyper recenze

Dojmy

Z pohledu řidiče je vše tak jak má být. V kokpitu, který je tvořen dvěma analogovými a jedním digitálním LCD, bylo z důvodu ergonomie uskutečněno několik změn. Hlavně již zmíněné LCD je v porovnání s první generací mnohem přehlednější. Zajímavým prvkem je také ukazatel, který poskytuje dokonalý přehled o spotřebě a stavu paliva ve 25l nádrži. Pro cestování je též neocenitelným přínosem centrální stojan, kloubový hřídel starající se o pohon zadního kola, integrovaná uzamykatelná schránka, která se nachází v levé části pod řidítky a skrývá i 12V elektrickou zásuvku. Součástí standardní výbavy jsou také boční kufry a pro modelový rok 2007 nechybí vyhřívané rukojeti, které byly dříve součástí z široké nabídky příslušenství.

Yamaha FJR 1300A/AS - Hyper recenze

Nasednutí a jízda

První co je zapotřebí po nastartování udělat, je rozhodnout se, zda budete využívat řazení levou rukou, či ponecháte změnu převodů vaší noze. Polykání kilometrů nedělá jak stroji, tak ani nikomu na motorce potíže, ba naopak, delší vyjížďky si přímo zamilujete. Sedlo vás bude hýčkat svým pohodlím a to jak z hlediska jezdce tak i spolujezdce. Výtky jsou v tomto směru absolutně liché a ani po dlouhé jízdě nebudete nikterak unaveni. Velice praktické je i nastavení odpružení zadního kola pomocí páky se dvěma polohami. Motor o objemu 1298ccm a se svým výkonem 144koní je vážně tahoun. Pokud vás neoslní už tak zajímavé hodnoty výkonu pro cestovní stroj, tak vás naprosto pohltí využitelnost a pružnost tohoto agregátu.

Yamaha FJR 1300A/AS - Hyper recenze

Je jedno jakou rychlost z pětistupňové převodovky právě máte zařazenou, síly je neustále dostatek a točivý moment vrcholící hodnotou 134Nm v 7000ot/min vás vytáhne z každé situace. Není problém jet na pětku kolem 50Km/h a po přidání bez jakékoli nežádoucí reakce zrychlit. Pokud ovšem plyn podržíte déle, tak zjistíte že uháníte 245km/h a to bez jakéhokoli stresu. Ovladatelnost je i přes robustnost a hmotnost stroje okolo 270Kg celkem přijatelná.

Yamaha FJR 1300A/AS - Hyper recenze

Na místě či v nízké rychlosti samozřejmě díky svým rozměrům lehce omezuje, ovšem v rychlejším tempu se situace jako kouzelným proutkem změní a kilogramy vůbec nejsou znát. Stroj se promění v přerostlého sportovce, který je schopen i ostřejších průjezdů zatáček. O zkrocení se pak postará brzdový systém, který ve spolupráci s ABS je nejen velice účinný, ale také bezpečný a stará se o působivé zpomalení. Průměrná spotřeba se při sportovnějším stylu pohybuje okolo 6,5 – 7l/100km, vše závisí na pohybu vašeho zápěstí. Pokud ovšem nebudete využívat celého potenciálu, který motor nabízí, tak budete odměněni dojezdem až 500km a spotřebou 5l/100km.

Yamaha FJR 1300A/AS - Hyper recenze

Závěr

Yamaha FJR 1300 je i přes své předurčení k cestování až překvapivě sportovně naladěna, což z ní dělá velmi univerzální náčiní. I když se cena může zdát jako příliš vysoká, tak se vám vrátí v podobě skvělých zážitků, které dokáže motocykl přes svou robustnost a vynikající pohodlí nabídnout. Stroj zkrátka dokáže uspokojit i ty nejnáročnější cestovatele.

Yamaha FJR 1300A/AS - Hyper recenze

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 26

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Yamaha FJR 1300A/AS - Hyper recenze


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.