Přeposlat Honda XLV750R

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Honda XLV750R

19.04.2010 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 6 |

Hned ze začátku si musíme připustit, že se jedná o motocykl z roku 1983, čemuž také jeho jednotlivé vlastnosti odpovídají. Motor je průměrně výkonný a určitě se jedná o žádnou hvězdu, ale pro jízdu po městě nebo pro klidné cestování na okresce se hodí.

Motor

O pohon motocyklu Honda XLV750R (1983-1986) se stará trochu vlažný motor V-twin, který je velmi podobný motoru Africa twin. Jeho nejvyšší výkon činí 61 koní a vrchol kroutcího momentu je položen v nezvykle nízkých otáčkách, což trochu zlepšuje zátah. Ale i tak není jeho zátah kdoví jak výrazný a příliš dynamickou jízdu si neužijete. Ocenili jsme ale klidný projev motoru a minimum vibrací. Jedna z největších předností motoru je celkem nízká spotřeba a dobrá odolnost. Tento model byl vybaven slušnou pětistupňovou převodovkou, která je vhodně odstupňovaná a i díky ní můžete dosáhnout maximální rychlosti 160 km/h.

Honda XLV750R

Jízda a ovladatelnost

Díky širokým řidítkům a velkému přednímu kolu je s tímto motocyklem skutečně radost zatáčet a hodí se také do města, kde vás ale bude trochu omezovat vyšší hmotnost a díky tomu horší manévrovatelnost v nižších rychlostech. Na silnici jsme ale byli s tímto motocyklem celkem spokojeni a líbila se nám také dobrá úroveň komfortu. Trochu nás zklamaly brzdy, které jsou vyloženě slabé a určitě by si zasloužily trochu posílit. Na zadním kole najdete buben, který má tendence při častém používání vadnout a dávkovatelnost brzd také nepatří k nejlepším. Přední kotouč o průměru 276mm je na tom s odolností trochu lépe, ale po stránce výkonnosti je také mdlý.

Honda XLV750R

Výbava

Základní výbava je opravdu pouze základní a na nějaké vychytávky tu opravdu místo nezbylo. V základu dostanete například otáčkoměr a čítač ujetých kilometrů, což je sice nic moc, ale musíme brát v potaz, že tento motocykl pochází z roku 1983. Palubní deska je příjemně jednoduchá, přehledá a zorientovali jsme se v ní opravdu okamžitě. Je také bez větších problémů čitelná i na přímém slunečním světle. Vcelku pohodlné sedlo je umístěno ve výšce 855mm a rozměrná nádrž pojme až 19.5 litru paliva, což je opravdu štědré a dobrý akční rádius na jedno natankování je jedna z nejlepších vlastností tohoto modelu. Rozměry pneumatik jsou 300 x 21 vpředu a 450 x 17 vzadu.

Honda XLV750R

Kvalita a spolehlivost

Po stránce kvality zpracování se jedná o trochu rozporuplný motocykl, najdete zde několik skvělých a bytelných dílů, ale také několik vyloženě chatrných a náchylných na poškození. Například lak je nedostatečně kvalitní a celý motocykl je celkem náchylný na korozi, na což si budete muset dát pozor a v tomto ohledu se budete muset o Hondu pořádně starat. Motor je dostatečně odolný, ale také potřebuje nějakou tu údržbu, a pokud mu ji věnujete, neměli byste s ním mít takřka žádný problém. Brzdy toho příliš nesnesou a musíte na ně něžněji, než byste si možná přáli. Pokud o ně nebudete pečovat, mohly by také vypovědět službu. Odpružení se zdálo být v pořádku a jednoduchá elektronika také nezlobila.

Honda XLV750R

Verdikt

Hned ze začátku si musíme připustit, že se jedná o motocykl z roku 1983, čemuž také jeho jednotlivé vlastnosti odpovídají. Motor je průměrně výkonný a určitě se jedná o žádnou hvězdu, ale pro jízdu po městě nebo pro klidné cestování na okresce se hodí dobře. Celkové jízdní vlastnosti jsou nezáludné, motocykl se chová klidně a zatáčí s překvapivou chutí, což jsme opravdu nečekali. Brzdy jsou ale slabé a jedná se o jeden z nejslabších článků tohoto modelu. Výbava je také taková nijaká, nicméně všechny pro jízdu nezbytně nutné věci zde najdete. Dalo by se říct, že kvalita zpracování naprosto odpovídá roku vzniku a na dnešní dobu je logicky nedostatečná. Pokud se ale budete o tento model dobře starat, měl by vám sloužit bez větších problémů.

Honda XLV750R

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 4

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Honda XLV750R


počet příspěvků: 6

Laďa Chytka

06.07.2010 v 20:51

S touto recenzí nemúžu souhlasit, není v ní ani zmínka o pohonu zadního kola kardanem a hydraulických nadzdvihátkách ventilú, takže prakticky bezúdržbová motorka... Sám jsem s ní najezdil přes 60 tis. km bez problému a múžu říct, že XLVéčko bylo nadčasové! Které velké enduro s kardanem a výkonem přes 60koní má hmotnost 198kg....?

Odpovědět

Sonda

07.07.2010 v 08:15

Tak to je čístá pravda, ale také je pravda, že bohužel ne každý reportér má možnost motorku na test opravdu využít a bohužel ne každý reporter danému oboru rozumí, což znamená minimálně to, že by se mu měl snažit porozumět. Tedy pro příště se určitě polepší:-)

Jenda

06.07.2010 v 23:02

Bohužel musím konstatovat, že autor článku se na tomto motocyklu Honda xlv 750 R zřejmě vůbec nesvezl a nebo motocykl porovnává s motocykly uplně jiné kategorie. Hondu xlv 750 R jsem vlastnil několik let a kdyby němel motor natočeno hodně přes 100 tis. km tak bych ji měl dodnes. Motor má slabinu v převodovce a chlazení (pouze při těžkém zatížení v terénu), zátah na první 2. rychlostní stupně bez problému dostala silniční Suzuki 650 SV, v prudkých horských zatáčkách se řadové 4.válce vůbec nechytaly. Zátah motocyklu se odvíjel od použitých originálních výfuků (2. druhy). Maximálka byla 175 km/h, pohodlná cestovní rychlost 120 km/h při 5,5 l/100 km. Brzdy - v základu pancéřová hadice, při použití dobrého obložení nebyl kdykoliv problém dostat kolo do smyku, zadní buben - pokud netrpěl ovalitou tak projevy vadnutí se výrazně neobjevovaly - při použití originálního obložení! Podvozek - plně vzduchem regulovatelné tlumiče přední i zadní, krátký rozvor, nízké těžiště. V terénu u kategorie nad 700 ccm se jen těžko hledala konkurence. Kvalita a spolehlivost - já měl ročník 85, najel sem s ní bezmála 35 tis. km a mohu říct, při nezanedbané udržbě (olej,svíčky,filtry) trpěla pouze na závady objevující se i na novějších strojích ( palivové čerpadlo, regulátor dobíjení,cdi - stejné problémy i u nástupce honda africa twin ). Verdikt - horší dostupnost nových i použitých dílů (moc těchto motocyklů se v ČR nevyskytuje), jinak spokojenost, mohu doporučit.

Odpovědět

master

20.07.2010 v 09:04

Než psát nesmysly lepší by bylo sem dát jenom fotky a technický údaje.

Odpovědět

mara

06.01.2011 v 19:10

vlastnil jsem stroj ktery byl super po vsech strankach az na nedostatecne chlazeni zadniho valce prehrivase a rad se kouse a oak huli..vybrus jinak bez komplikaci kardan nadcasovej pohodova motorka rad bych ji vl.ale mam nostalgii mam ted 350xl tez super mejtese mara

Odpovědět

josi

18.01.2017 v 19:18

Že vraj pohodlné sedlo a jednoduchá elektronika... Nech sa pán prevezie tak 200 km a naštuduje si systém zapaľovania...

Odpovědět

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.