Přeposlat Ducati Multistrada 1000DS

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Ducati Multistrada 1000DS

19.02.2010 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 2 |

Jako celek působí Ducati Multistrada 1000DS slušným dojmem, nicméně je zde pořád co zlepšovat. Motor je průměrně výkonný, určitě bychom uvítali o pár koní více výkonu, díky čemuž by se zlepšila celková dynamika a agilita.

Motor

O pohon motocyklu Ducati Multistrada 1000DS se stará průměrný motor o zdvihovém objemu 992cc, který dává nejvyšší výkon 85 koní a kroutící moment 93 Nm. To sice nejsou úplně špatné hodnoty, ale u tohoto modelu bychom si určitě uměli představit i daleko výkonnější motor, přece jenom, nejedná se o nějak malý nebo lehký motocykl. V nízkých otáčkách žádný výrazný zátah nečekejte, na ten si musíte počkat až do poslední třetiny otáčkoměru. Zrychlení z klidu na ¼ míle zvládnete za 12.1s a můžete pokračovat až k maximální rychlosti 214 km/h. Zvukový projev motoru je slušný, hlavně ve vyšších otáčkách, ale spotřeba je trochu vyšší. Tento model byl vybaven dobrou, šestistupňovou převodovkou.

Ducati Multistrada 1000DS

Jízda a ovladatelnost

Jízdní vlastnosti jsou trochu rozporuplné. Na jednu stranu jsou celkem slušné, na tak rozměrný motocykl nás příjemně překvapila agilita a schopnost, s jakou reaguje na změnu směru jízdy. Komfort je také na dobré úrovni, ale přilnavost mohla být trochu lepší a ovladatelnost také není nejlepší. Nejvíce jsme si tento model užívali jako cestovní motocykl, sedlo je pohodlné a odpružení zvládne filtrovat i značné nerovnosti, takže se můžete bez větších problémů vydat i na delší cestu nebo do města. O zastavení se starají kotoučové brzdy, které mají kotouče o průměru 2x320mm vpředu a 245mm vzadu. Brzdy jsou dostatečně výkonné, odolné a také se dobře dávkují.

Ducati Multistrada 1000DS

Ducati Multistrada 1000DS

Výbava

Jak už bývá u motocyklů Ducati zvykem, základní výbava je opravdu základní a pokud si budete chtít dopřát nějaký nadstandard, budete muset sáhnout po katalogu příplatkové výbavy. Ten je opravdu rozsáhlý, ale samozřejmě si za to zaplatíte, a to ne zrovna málo. Pohodlné sedlo je umístěno ve výšce 820mm a nádrž pojme 18 litrů paliva, což stačí na dojezd okolo 250 km. To by mělo stačit každému. Palubní deska je jednoduchá, přehledná a díky tomu také bez větších problémů čitelná i na přímém slunečním světle. Spokojeni jsme byli také se světly a zpětnými zrcátky. Rozměry pneumatik jsou 120/70 x 17 vpředu a 180/55 x 17 vzadu.

Ducati Multistrada 1000DS

Ducati Multistrada 1000DS

Kvalita a spolehlivost

V tomto ohledu se jedná o klasickou Ducati. V ohledu dílenského zpracování se určitě nejedná o nejlepší motocykl, jaký si můžete pořídit, nicméně pro většinu uživatelů by mělo být dílenské zpracování dostatečné. V porovnání s ostatními Ducati působí tento model nadprůměrně, ale samozřejmě je zde co zlepšovat. Vrstva laku je dostatečně silná a díky tomu je tento model slušně odolný i proti korozi. Ale i tak se o tento motocykl budete muset starat o poznání více, než o japonskou konkurenci. Motor je dostatečně spolehlivý a určitě patří v tomto ohledu mezi nejlepší komponenty, jaké zde najdete. Stačí mu pouze základní údržba a bude vám sloužit dlouho a dobře. Stejně jsou na tom také brzdy, působí velmi bytelným a odolným dojmem.

Ducati Multistrada 1000DS

Ducati Multistrada 1000DS

Verdikt

Jako celek působí Ducati Multistrada 1000DS slušným dojmem, nicméně je zde pořád co zlepšovat. Motor je průměrně výkonný, určitě bychom uvítali o pár koní více výkonu, díky čemuž by se zlepšila celková dynamika a agilita. Jízdní vlastnosti jsou trochu rozporuplné, na jednu stranu jsme ocenili dobrý komfort a slušné reakce na změnu směru jízdy, ale přilnavost mohla být trochu lepší. Základní výbava je pouze průměrná a pokud budete chtít tento model vyšperkovat, pořádně si za to zaplatíte. Nicméně příplatková výbava je velmi bohatá. Úroveň dílenského zpracování je průměrná a mezi Ducati se určitě neztratí, ale japonská konkurence je na tom v tomto ohledu lépe.

Ducati Multistrada 1000DS

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 3

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Ducati Multistrada 1000DS


počet příspěvků: 2

Kolda

11.09.2010 v 21:37

Tenhle clanek musel psat ignorant co vi o Ducati tolik jako ja o jadernem motoru.

Odpovědět

Mike

03.05.2011 v 19:50

souhlasim, na motorkařích to všichni chválej do nebe, a když se na tom nedá jezdit tak jak je zde psáno proč je tu fotka jak si rve koleno o asfalt? myslím že na cestovní stroj je to velice lehké, výkonné a agilní.....

Odpovědět

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.