Přeposlat Yamaha XT600E

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Yamaha XT600E

12.01.2010 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 1 |

Yamaha XT600E je slušný a tak trochu oldschoolový motocykl, který by měl stačit i pokročilejším řidičům. Jedná se o enduro, na silnici se příliš dobře necítí, ale to všechno nahrazuje skvělým chováním v lehčím terénu.

Motor

O pohon motocyklu Yamaha XT600E se stará motor o zdvihovém objemu 595cc, který je chlazený vzduchem a dává nejvyšší výkon 45 koní a kroutící moment 48 Nm. To jsou vcelku slušné hodnoty a stačí pro dynamickou jízdu. Zrychlení z klidu na 1/4 míle zvládnete za 14.3s a můžete pokračovat až k maximální rychlosti 160 km/h. Zátah je ve středních otáčkách nevýrazný a lepšího projevu se dočkáte až v otáčkách vyšších. Potěšilo nás, že motor běží takřka kompletně bez vibrací a zalíbil se nám také jeho zvukový projev. Tato Honda byla spojena s pětistupňovou manuální převodovkou, která je dostatečně přesná a celkově jsme s ní byli spokojeni.

Yamaha XT600E

Jízda a ovladatelnost

Tato Yamaha je v první řadě trialový motocykl, silniční až v druhé řadě. Tomu odpovídá také odpružení, pneumatiky a celkové naladění motocyklu. Na silnici určitě oceníte komfortně naladěné odpružení, motocykl zvládne i výrazné nerovnosti a bez větších problémů se můžete vydat také do města. Bohužel, při prudkém brzdění se motocykl nepříjemně noří do silnice a jeho stabilita určitě nepatří k nejlepším. Trochu nás zklamalo také nepohodlné sedlo. Motocykl se o poznání lépe chová v lehčím terénu, kde se cítí jako doma. O zastavení se starají kotoučové brzdy, které mají kotouče o průměru 282mm vpředu a 220mm vzadu. Bohužel jsou málo výkonné a při agresivnějším zacházení rychle vadnou.

Yamaha XT600E

Yamaha XT600E

Výbava

Co se týče výbavy u endura, méně většinou znamená více a přesně toho se Yamaha drží. Výbava je opravdu pouze základní a najdete zde jen věci pro jízdu nezbytně nutné. Sedlo je umístěno ve výšce 855mm a nádrž pojme 15 litrů paliva, což stačí na dojezd zhruba 192 km/h. Palubní deska je vcelku tak trochu ošklivá, skládá se ze dvou čtvercových budíků, ale na druhou stranu je přehledná a velmi dobře čitelná i na přímém slunečním světle. Přední světlo je dostatečně výkonné a byli jsme s ním spokojeni. Rozměry pneumatik jsou 90/90 x 21 vpředu a 120/90 x 17 vzadu.

Yamaha XT600E

Yamaha XT600E

Kvalita a spolehlivost

Nenajdete zde sice žádné chromované dekorační doplňky, ale jedná se o poctivě a dobře zpracovaný motocykl, který něco vydrží. Vrstva laku je dostatečně silná a Yamaha tak odolá i nepříznivému počasí, ale trocha péče jí určitě neuškodí. Už na první pohled je tento model bytelný a odolný, Yamaha odvedla skutečně poctivou práci. Nejspolehlivějším komponentem je určitě motor, který vydrží i agresivnější zacházení a vydrží toho opravdu hodně, a to i při pouze základní údržbě. Odpružení je na tom po stránce spolehlivosti také dobře a zvládne takřka všechno. Trochu nás zklamaly brzdy, které často vadnou, ale to byla jediná vada v oblasti spolehlivosti.

Yamaha XT600E

Yamaha XT600E

Verdikt

Yamaha XT600E je slušný a tak trochu oldschoolový motocykl, který by měl stačit i pokročilejším řidičům. Jedná se o enduro, na silnici se příliš dobře necítí, ale to všechno nahrazuje skvělým chováním v lehčím terénu. Motor je dostatečně výkonný a můžete si užívat i dynamičtější jízdu, ale na silnici vám to neumožní příliš měkké odpružení. Motocykl se často a rád noří do silnice a jeho stabilita také nepatří k nejlepším. Na druhou stranu, komfort jízdy je skvělý. Výbava je opravdu pouze základní a nijak výrazně nás nezaujala, ale to k těmto motocyklům tak nějak patří. Spolehlivost je na velmi dobré úrovni, hlavně motor toho vydrží skutečně hodně a spokojeni jsme byli také s dílenským zpracováním.

Yamaha XT600E

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 7

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Yamaha XT600E


počet příspěvků: 1

kutavi

15.08.2012 v 10:31

Dojezd na nádrž je přes 250 km - spotreba kolem 5 litrů, nikdy se mi nepodařilo natankovat víc než 13 litru i při téměř suché nádrži..

Odpovědět

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.