Přeposlat Royal Enfield Trials EFI

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Royal Enfield Trials EFI

15.12.2009 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Royal Enfield Trials EFI je celkem rozporuplný motocykl, který je v některých ohledech brilantní a v některých zase celkem špatný. Například motor, ten je pouze průměrně výkonný, produkuje vibrace, jeho zátah je mdlý, ale je velmi charizmatický.

Motor

Hodnotit motor v motocyklu Royal Enfield Trials EFI je velmi obtížné. Po stránce výkonu se jedná o průměrný, možná až podprůměrný motor, ale u těchto motocyklů na výkonu nikdy nezáleželo. Ale i přesto, že má malý výkon a při běhu produkuje mírné vibrace, je velmi osobitý a má svůj vlastní charakter. Ze zdvihového objemu 499cc dává tento jednoválec nejvyšší výkon 28 koní a kroutící moment 41 Nm. Zátah motoru je nevýrazný, ale jeho zvukový projev se nám vcelku zamlouval. Tento model byl vybaven velmi dobrou a moderní pětistupňovou převodovkou, která je vhodně odstupňovaná a je také dostatečně přesná. Maximální rychlost Royalu Enfield Trials EFI činí 120 km/h.

Royal Enfield Trials EFI

Jízda a ovladatelnost

V tomto ohledu jsme byli spokojeni tak napůl, hlavní devizou Royalu je určitě komfortní jízda, díky čemuž se nemusíte bát ani rozbitých okresek nebo města. Odpružení je ale bohužel až příliš měkké a to se podepsalo na stabilitě a přilnavosti. Obojí je na tom spíše hůře a ve vyšších rychlostech je motocykl celkem nestabilní, čemuž napomohly také pneumatiky. Na druhou stranu, manévrovatelnost je na velmi dobré úrovni, a to i při nízkých rychlostech a pomalou jízdu na okreskách jsem si celkem užívali, a to také díky pohodlné pozici za řidítky. Co se týče brzd, vpředu najdete kotouč o průměru 310mm a vzadu buben. S brzdami jsme byli spokojeni, jsou výkonné a k charakteru tohoto motocyklu se výtečně hodí.

Royal Enfield Trials EFI

Royal Enfield Trials EFI

Výbava

Výbava je na celkem slušné úrovni, potěšil nás hlavně nosič na zavazadla nad zadním kolem a rozměrná nádrž, která zaručí dostatečně dlouhý dojezd. Najdete zde také elektronický startér, ale pamatujte si, že praví chlapi stejně používají pro nastartovnání raději klasické nakopnutí. Pohodlné sedlo je umístěno ve výšce 800mm a nádrž pojme 14.5 litru paliva, což stačí na dojezd zhruba 240 km, takže spotřeba motoru je celkem nízká. Palubní deska je opravdu základní a jednoduchá a díky tomu je velmi dobře čitelná i na přímém slunečním světle. Palubní deska nám prostě ve všech směrech vyhovovala. Zpětná zrcátka jsou dostatečně rozměrná a poskytnou vám dobrý přehled o dění za vámi. Rozměry pneumatik jsou 100/90x19 vpředu i vzadu.

Royal Enfield Trials EFI

Royal Enfield Trials EFI

Kvalita a spolehlivost

V tomto hledu se jedná o celkem solidní motocykl a byli jsme spokojeni jak s dílenským zpracováním, tak se spolehlivostí. Všechno je zde jednoduché, nekomplikované a tento model nevyžaduje ani žádnou náročnou údržbu a stejně vám určitě vydrží dlouho. Vrstva laku je dostatečně silná a v našem testu jsme nezaznamenali žádné problémy ani s elektronikou. Nejspolehlivější komponent tohoto modelu je určitě motor, který je odolný, bytelný a snese toho opravdu hodně. Trochu jsme se obávali přímého vstřiku paliva, ale nejsou s ním vůbec žádné problémy. Cena tohoto modelu se na britském trhu pohybuje okolo 4500 liber (asi 126 tisíc Kč), což je plně odpovídající hodnocení.

Royal Enfield Trials EFI

Royal Enfield Trials EFI

Verdikt

Royal Enfield Trials EFI je celkem rozporuplný motocykl, který je v některých ohledech brilantní a v některých zase celkem špatný. Například motor, ten je pouze průměrně výkonný, produkuje vibrace, jeho zátah je mdlý, ale je velmi charizmatický a nakonec se nám zalíbil. Jízdní vlastnosti jsou komfortní, nečekejte nějakou výraznou přilnavost nebo jízdní vlastnosti superbiku, ale pomalé projížďky po okreskách si určitě užijete. Výbava je dostatečná, ocenili jsme hlavně rozměrnou nádrž, velká zpětná zrcátka a prostor pro zavazadla nad zadním kolem. Celkem příjemně překvapeni jsme byli po stránce spolehlivosti a dílenského zpracování, které jsou na velmi dobré úrovni.

Royal Enfield Trials EFI

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 4

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Royal Enfield Trials EFI


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.