Přeposlat Royal Enfield Clubman

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Royal Enfield Clubman

14.10.2009 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Na sedadle tohoto motocyklu vládne naprostá pohoda a vyrovnanost. Jízdu s ním jsme si opravdu užívali, a to hlavně díky retro feelingu a velmi dobrým vlastnostem. Motor je příkladně spolehlivý, je slušně výkonný a určitě s ním budete spokojeni.

Motor

Bez debat se jedná o nejlepší motor, jaký kdy společnost Enfield vyprodukovala. Ze zdvihového objemu 499cc dává nejvyšší výkon 28 koní a kroutící moment 41.5 Nm, což jsou celkem sušné hodnoty a pro tento motocykl bez problémů stačí. Vstřik paliva a elektronický startér dělají z nastartování opravdovou hračku, i když někteří zarytí fanoušci by možná preferovali klasické startování. Motor běží celkem klidně a má i příjemný zvukový projev. Můžete dosáhnout maximální rychlosti 128 km/h, ale ideální cestovní rychlost tohoto modelu je tak okolo 90ti km/h. Royal Enfield Clubman je vybavený velmi dobrou, pětistupňovou převodovkou, která je dostatečně přesná a řadilo se nám s ní dobře.

Royal Enfield Clubman

Jízda a ovladatelnost

Ovladatelnost je opravdu velmi jednoduchá, určitě s ní nebudete mít žádné problémy, stejně tak jako s manévrovatelností. Určitě není žádným překvapením, že tento model je zaměřený hlavně na klidnou jízdu po okreskách, odpružení je naladěno hlavně na komfort a posaz za řídítkami je velmi pohodlný. Přilnavost není nejlepší, a to také kvůli tenkým pneumatikám, ale tento motocykl si určitě nebudete pořizovat pro rychlé řezání zatáček a řádění někde na okruhu. Stabilita je celkem slušná, a to hlavně ve středních rychlostech. O zastavení se stará kotoučová brzda o průměru koutouče 280mm vpředu a bubnová brzda s průměrem bubnu 152mm vzadu. S brzdami jsme neměli vůbec žádné problémy a jejich výkon nám dostačoval.

Royal Enfield Clubman

Royal Enfield Clubman

Výbava

Výbava je pouze základní, ale to jsme od takto zaměřeného motockylu čekali a vůbec nám to nevadilo. Palubní deska se skládá pouze z rychloměru, který je velmi přehledný a také skvěle čitelný i na přímém slunečním světle. Pohodlné sedlo je umístěno ve výšce 820mm a jedna z nejlepších vlastností tohoto modelu je určitě rozměrná nádrž, která pojme až 21 litrů paliva. To stačí na dojezd zhruba 552 km. To je skutečně obdivuhodné a díky tomu budete jezdit tankovat opravdu jenom jednou za čas. Rozměry pneumatik jsou 90/90 x 19 vpředu a 100/90 x 19 vzadu. Líbilo se nám také množství chromovaných dopňků, které tomuto modelu přidávají na atraktivitě.

Royal Enfield Clubman

Royal Enfield Clubman

Kvalita a spolehlivost

V tomto ohledu jsme byli překvapeni snad nejvíce, potěšilo nás jak dílenské zpracování, tak celková spolehlivost, která patří opravdu k nadprůměru. Všechny části na motocyklu jsou velmi odolné a přispívají tak k bezproblémovému běhu a dostatečné odolnosti. Úroveň dílenského zpracování je výtečná a motocykl působí hodnotným dojmem, nikde nic nevrzalo a šasi je také celkem odolné proti venkovním vlivům. Nejspolehlivější části tohoto modelu jsou určitě motor a brzdy, obojí vydrží pořádný zápřah i bez nějaké náročné údržby. S odpružením jsme byli také spokojeni a působilo na nás bytelně.

Royal Enfield Clubman

Royal Enfield Clubman

Verdikt

Na sedadle tohoto motocyklu vládne naprostá pohoda a vyrovnanost. Jízdu s ním jsme si opravdu užívali, a to hlavně díky retro feelingu a velmi dobrým vlastnostem. Motor je příkladně spolehlivý, je slušně výkonný a určitě s ním budete spokojeni, měl by stačit většině řidičů. Jízdní vlastnosti jsou zaměřeny hlavně na komfort, což jsme na rozbitých okreskách ocenili a s tímto modelem se nemusíte bát vydat ani do města. Výbava je taková normální, na retro motocykl je však více než dostatečná a jestli nás něco opravdu příjemně překvapilo, tak tak bylo celkové dílenské zpracování, které je skvělé a výrazně se také promítlo do spolehlivosti. Cena se na britském trhu pohybuje okolo 5 tisíc liber (asi 140 tisíc Kč).

Royal Enfield Clubman

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 6

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Royal Enfield Clubman


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.