Přeposlat Yamaha TRX850

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Yamaha TRX850

01.10.2009 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 1 |

Cíl byl jasný, vytvořit živočišnou motorku po vzoru Ducati, ale s japonskou spolehlivostí. Tento model je hlavním konkurentem motocyklu Ducati 900SS, ale bohužel se nepovedl tak, jak si u Yamahy určitě představovali.

Motor

Yamaha TRX850 používá velmi dobrý motor o zdvihovém objemu 849cc, který najdete také u modelu TDM850. Hlavní devizou tohoto motoru je celkem slušný výkon a dostatek síly už ve středních otáčkách, i když nejlepších výsledků dosahuje v otáčkách vyšších. Nejvyšší výkon této pohonné jednotky je 79 koní a kroutící moment činí 85 Nm, což stačí na zrychlení na 1/4 míle za 11.8s a můžete pokračovat až k maximální rychlosti 216 km/h. Jednalo se o celkem příjemný motor, běžel velmi vyrovnaně, takřka bez vibrací a jeho zvukový projev je slušný. Tento model je vybaven šestistupňovou převodovkou, která je vhodně odstupňovaná a také celkem přesná.

Yamaha TRX850

Jízda a ovladatelnost

V tomto ohledu se jedná o celkem průměrný motocykl a určitě jsme čekali o trochu lepší výsledky. Poznávací znak jízdy je stabilita a neutrální chování, tento motocykl si nechá líbit takřka všechno. Přilnavost je slušná, ale manévrovatelnost nepatří k nejlepším. Jak už jsme se zmínili, stabilita při jízdě je celkem slušná, a to i při prudkém zrychlování nebo brzdění. Míra komfortu je spíše horší a tento model se na delší cestování moc nehodí, sedlo také nepatří k nejpohodlnějším. O zastavení se starají kotoučové brzdy s průměrem kotoučů 2x 320mm vpředu a 248mm vzadu. Byli jsme s nimi spokojeni ve všech směrech, jsou dostatečně silné, odolné a nevadnou ani při agresivním používání.

Yamaha TRX850

Yamaha TRX850

Výbava

Tak tady toho moc nenajdete, jsou tu pouze ty nejnutnější věci a v tomto ohledu nás Yamaha trochu zklamala. Přední světlo je nedostatečně výkonné a moc se nám nelíbila ani zpětná zrcátka. Pozice za řídítky také moc pohodlná není, sedlo je umístěno ve výšce 800mm a nádrž pojme 18 litrů paliva, což stačí na dojezd zhruba 264 km. Palubní deska působí celkem moderním dojmem, je jednoduchá a díky tomu je také bez problémů čitelná i na přímém slunečním světle. Větrnný štít je opravdu dobrý a poskytne vám slušnou ochranu i při vyšších rychlostech. Rozměry pneumatik jsou 120/70 x 17 vpředu a 160/60 x 17 vzadu.

Yamaha TRX850

Yamaha TRX850

Kvalita a spolehlivost

V 90tých letech měla Yamaha trochu problémy a povedlo se jí vypustit do světa několik motocyklů, které byly opravdu velmi náchylné na korozi. Model TRX850 je bohužel jeden z nich a budete se o něj muset opravdu hodně starat, aby korozi nepodlehl. Jinak je spolehlivost na celkem slušné úrovni a mechanické poruchy jsou ceklem vzácné. Motor je relativně dobře spolehlivý, ale občas vykazoval drobné závady a potřeboval pravidelnou údržbu. Brzdy jsou takřka nezničitelné a vydrží opravdu i agresivní zacházení. Po stránce kvality zpracování se jedná o průměrný motocykl, palubní deska je však zpracována opravdu dobře. Ceny ojetých modelů se pohybují v přepočtu od 15 do 50 tisíc Kč.

Yamaha TRX850

Yamaha TRX850

Verdikt

Cíl byl jasný, vytvořit živočišnou motorku po vzoru Ducati, ale s japonskou spolehlivostí. Tento model je hlavním konkurentem motocyklu Ducati 900SS, ale bohužel se nepovedl tak, jak si u Yamahy určitě představovali. Nidky se příliš dobře neprodával a přitom se jedná o dobrý motocykl. Například motor je dostatečně výkonný, poskytuje Yamaze dostatek dynamiky a navíc má velmi sympatický zvukový projev. Jízdní vlastnosti nás trochu zklamaly, manévrovatelnost byla obtížná a míra komfortu také není nijak slavná. Výbava je lehce podprůměrná, najdete tu jen ty nejnutnější věci a po stránce spolehlivosti se jedná o průměrný model, jen si budete muset dát opravdu velký pozor na korozi.

Yamaha TRX850

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 4

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Yamaha TRX850


počet příspěvků: 1

Miki

09.05.2011 v 12:12

Rád jsem si přečetl článek o motocyklu, který mám již 4 roky, je to ročník 1996 a má celkem najeto kolem 50 tis. km. Jen bych měl několik výhrad. Převodovka je pětikvalt, na tomto stroji nevím co je koroze a na nádrž se dá najet i 350 km (cestovně). Výmněnu si vyžádaly přední brzdiče i s pumpou - R1 pasují bez úprav!

Odpovědět

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.