Přeposlat Piaggio MP3 Hybrid

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Piaggio MP3 Hybrid

18.08.2009 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Hybridní technologie se konečně dostala i do motocyklů, ale otázka je, jestli je to dobře. Výrobci možná mohli ještě chvíli počkat, skútr Piaggio MP3 s hybridním motorem totiž není zrovna nejlepší. Motor je málo výkonný a skútr je příliš těžký.

Motor

Hybridní motory se už pomalu dostávají i na pole motocyklů a u skútru Piaggio MP3 Hybrid právě takový motor najdete. Jedná se o kombinaci klasického benzinového motoru o zdvihovém objemu 124cc a elektromotoru, ale podle nás to šťastná volba nebyla. Tento motor totiž přidává k celkové hmotnosti skútru dalších 30 kg, takže ve finále máte 249 kg vážící skútr a výkon necelých 15 koní. To je opravdu málo a Piaggio je velmi pomalý a líný. Navíc, baterie se vybije zhruba po 39 km a nabíjí se až 3 hodiny. Nejvyšší rychlost tohoto skútru je 88 km/h, ale budete se na ni prokousávat jen ztěžka. O přenos výkonu se stará klasická převodovka CVT, která je velmi dobrá.

Piaggio MP3 Hybrid

Jízda a ovladatelnost

Díky vyšší hmotnosti je tento skútr velmi stabilní i ve vyšších rychlostech nebo při prudkém brzdění, ale ovladatelnost je v nižsích rychlostech trochu náročnější. Odpružení ale odvádí ceklem dobrou práci a přilnavost je slušná, díky třem kolům MP3 velmi dobře zatáčí a je jako stvořený do města. O zastavení se starají výkonné kotoučové brzdy, které mají průměr kotoučů 240 mm vpředu i vzadu. Jsou celkem spolehlivé, dobře se dávkují a skoro vůbec nevadnou. Můžete se na ně spolehnout takřka v jakékoliv situaci.

Piaggio MP3 Hybrid

Výbava

V tomto ohledu jsme byli celkem příjemně překvapeni, výbava je na skútr skutečně bohatá. Velmi pohodlné sedlo je umístěno ve výšce 780mm a nádrž pojme 12 litrů paliva, což stačí s elektromotorem na celkem slušný dojezd. Díky pohodlnému sedlu se nemusíte bát ani delších cest. Větrný štít je celkem velký a poskytne vám dobrou ochranu i při vyšších rychlostech. Palubní deska je jednoduchá, přehledná a velmi dobře čitelná i na přímém slunečním světle. Rozměry kol jsou 2x 120/70-12 vpředu a 140/60-14 vzadu.

Piaggio MP3 Hybrid

Kvalita a spolehlivost

V tomto ohledu se jedná o průměrný, možná i lehce podprůměrný skútr. O spolehlivosti hybridního motoru se toho zatím moc neví a jeho kvality prověří až čas, ale pravědpodobně nebude tak spolehlivý, jako normální motory. Dílenské zpracování je průměrné, vrstva laku je příliš tenká a není moc odloná proti povětrnostním vlivům. Nejspolehlivější se tak zdály být brzdy, které toho vydrží opravdu hodně a odpružení také není v tomto ohledu nejhorší. Cena je ale bohužel velmi vysoká, což bude pravěpodobně hlavní důvod, pokud se tento model příliš nerozšíří.

Piaggio MP3 Hybrid

Verdikt

Hybridní technologie se konečně dostala i do motocyklů, ale otázka je, jestli je to dobře. Výrobci možná mohli ještě chvíli počkat, skútr Piaggio MP3 s hybridním motorem totiž není zrovna nejlepší. Motor je málo výkonný, skútr je příliš těžký a lépe se nám jezdilo s normálním motorem. Podpora elektromotoru je prostě příliš malá. Jízdní vlastnosti jsou slušné a výbava je přímo skvělá, ale cena je příliš vysoká. Jedná se ale o průkopníka této technologie mezi motocykly / skútry, takže mu to určitě spousta lidí odpustí. Kvalita zpracování nepatří k nejlepším a je pouze průměrná.

Piaggio MP3 Hybrid

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Piaggio MP3 Hybrid


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.