Přeposlat Piaggio Typhoon 50

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Piaggio Typhoon 50

10.08.2009 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Piaggio Typhoon 50 je na trhu sice už nějakých 16 let, ale pořád se v porovnání s konkurencí celkem drží. Motor nenabídne nějaký drtivý výkon, nicméně, díky celkem nízké hmotnosti je jízda příjemně dynamická a skútr se vyznačuje dobrou agilitou.

Motor

Skútr Piaggio Typhoon 50 je velmi lehký, a proto k jeho pohonu bez problémů stačí vzduchem chlazený motor o zdvihovém objemu 49cc. Tato pohonná jednotka je velmi stará, takřka 17 let, ale její skromný výkon postačuje k celkem dynamické jízdě. Maximální rychlost tohoto modelu je 56 km/h a prokoušete s k ní překvapivě rychle a bez problémů. Ideální cestovní rychlost je okolo 50 km/h. Pro průjezdy různými kolonami a zácpami je tento motor jako stvořený, ale na okresce se budete ztrácet. Mezi největší výhody motoru patří hlavně nízká spotřeba paliva. Skútr je vybavený dobrou převodovkou CVT. ~i1

Jízda a ovladatelnost

Na skútr s malými koly je jízda překvapivě stabilní a není ani trochu nervózní. Velké pneumatiky zaručí velmi dobrý komfort, což oceníte hlavně ve městě. Přilnavost je také celkem slušná, ale určitě nečekejte výkony jako u velkých a sportovních skútrů. Typhoon zatáčí celkem rychle a s radostí, jeho agilita je také celkem slušná a ve městě se cítí jako ryba ve vodě. Velmi se nám líbila brzdová soustava, která je opravdu efektivní a skládá se z kotoučové brzdy vpředu a bubnové vzadu. Brzdy se celkem dobře dávkují, nevadnou a mají rychlý nástup. Průměr předního kotouče je 190mm a buben má průměr 100mm. ~i2~i6

Výbava

Piaggio Typhoon je základní skútr, čemuž odpovídá také standardní výbava. Najdete tu všechno potřebné, ale ani trochu navíc. Palubní deska je velmi jednoduchá, celkem přehledná a bez problémů čitelná i na přímém slunečním světle. Skládá se z otáčkoměru, rychloměru, ukazatele paliva a několika informačích diod, chybí tu například hodiny. Prostor pod sedlem je velmi malý a umístíte sem pouze malou přilbu, na větší tu místo není. Celkem pohodlné sedlo je umístěno ve výšce 775mm a nádrž pojme 5.5 litru paliva, což stačí na celkem slušný dojezd. Rozměry kol jsou 120/90-10 vpředu i vzadu. ~i3~i7

Kvalita a spolehlivost

V tomto ohledu je jasné, že se jedná o levný a základní skútr. Kvalita zpracování je lehce podprůměrná a skútr je celkem náchylný na korozi, takže se o něj budete muset pořádně starat. Se spolehlivostí to také není žádná sláva. Motor je sice dostatečně odolný a to samé platí i pro brzdy, ale trochu nás zlobila elektronika a celkově se budete muset zaměřit na údržbu, jinak byste se mohli dočkat několika nepříjemných závad. ~i4

Verdikt

Piaggio Typhoon 50 je na trhu sice už nějakých 16 let, ale pořád se v porovnání s konkurencí celkem drží. Motor nenabídne nějaký drtivý výkon, nicméně, díky celkem nízké hmotnosti je jízda příjemně dynamická a skútr se vyznačuje dobrou agilitou. Jízdní vlastnosti jsou v pořádku a dobrou míru komfortu oceníte hlavně ve městě, kam tento model patří. V zácpách a kolonách se cítí velmi dobře, ale na okresce budete kvůli horší maximální rychlosti zaostávat. Výbava je na průměrné úrovni a úroveň zpracování je trochu horší, o Typhoona se budete muset celkem hodně starat. ~i5

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Piaggio Typhoon 50


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.