Přeposlat Gilera Nexus 300

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Gilera Nexus 300

27.07.2009 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Gilera Nexus je celkem povedený skútr, který sedí přesně mezi modely Nexus 125 a Nexus 500. Designem se jedná opravdu o povedený model, vypadá hodně sportovně a podobně se také chová na silnici. Motor je dostatečně výkonný a spolehlivý.

Motor

O pohon skútru Gilera Nexus 300 se stará celkem povedený motor s klasickou převodovkou CVT. To je velmi pohodlné řešení, protože nastartujete, stisknete plyn a plynule akcelerujete až k maximální rychlosti bez jakéhokoliv řazení. Použitý motor má zdvihový objem 278cc a podařilo se z něj vydolovat výkon 22.4 koní a kroutící moment 23 Nm, což jsou dostatečné hodnoty pro dosažení maximální rychlosti 136 km/h, takže budete stačit většině automobilům. Zátah motoru je celkem slušný a spotřeba se dá udržet na přijatelně nízké úrovni. ~i1~i6

Jízda a ovladatelnost

Byl pro nás trochu šok, když jsme s tímto skútrem poprvé trochu ostřeji zatočili. Na rozdíl od většiny velkých skútrů, tento reaguje skoro jako motocykl. Kola jsou trochu blíže šasi, což hodně pomohlo a i po stránce designu je tento model trochu sportovněji zaměřený. Odpružení sice není nejmodernější a ve vyšších rychlostech budete postrádat trochu stability, ale ve středních se budete pohybovat naprosto s přehledem a určitě si jízdu patřičně užijete. O zastavení se starají kotoučové brzdy na obou kolech, přičemž průměr kotoučů je 260mm vpředu a 240mm vzadu. ~i2

Výbava

Výbava je na celkem slušné úrovni a najdete tu všechno, co budete pro jízdu potřebovat. Pod sedlem je dostatek místa pro přilbu a protivětrný štít vám poskytne dobrou ochranu i při vyšších rychlostech. Velmi se nám líbila palubní deska, která je moderní a zároveň přehledná. Skládá se ze dvou analogových budíků a jednoho digitálního displeje a je bez problémů čitelná i na přímém slunečním světle. Pohodlné sedlo je umístěno ve výšce 815mm a nádrž pojme 15 litrů paliva, což stačí na dostatečný dojezd. Rozměry pneumatik vpředu jsou 120/70-15 a vzadu 140/60-14. ~i3~i7

Kvalita a zpracování

V tomto ohledu se jedná o průměrný model, některé komponenty jsou velmi kvalitní, ale jiné působí naopak levným dojmem. Stejně jako většina skútrů pod křídly Piaggio, i tento má trochu náchylnější lak, takže se o něj budete muset v tomto ohledu pořádně starat. Palubní deska je vyrobena celkem kvalitně a tady byly všechny použité materiály dostatečně kvalitní. Spolehlivost je na slušné úrovni, motor je bezúdržbový a vydrží toho opravdu hodně a stejně jsou na tom také brzdy, působí velmi odolným dojmem. Při troše starostlivosti by vám měl tento skútr vydržet opravdu hodně. ~i4~i8

Verdikt

Gilera Nexus je celkem povedený skútr, který sedí přesně mezi modely Nexus 125 a Nexus 500. Designem se jedná opravdu o povedený model, vypadá hodně sportovně a podobně se také chová na silnici. Motor je dostatečně výkonný a spolehlivý, díky němu budete na cestě bez problémů stíhat většinu automobilů a jak už jsme se zmínili, jízdní vlastnosti trochu připomínají motocykl. Výbava je dostatečná, všechno důležité tu najdete a jediný problém byl s celkovým zpracováním, které bylo hodně nevyrovnané. Pokud se ale budete o tento skútr trochu starat,bude vám spolehlivě sloužit. ~i5~i9

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 9

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Gilera Nexus 300


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.