Přeposlat Yuki CSR 250

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Yuki CSR 250

05.05.2009 | Jan Čejchan - MOTOXPRESS | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Dostatečný výkon, příjemné a dobře ovladatelné šasi, moderní design, vodní chlazení, vstřikování paliva… co ještě schází?

Dostatečný výkon, příjemné a dobře ovladatelné šasi, moderní design, vodní chlazení, vstřikování paliva… co ještě schází? V centrále Yuki v Průhonicích jsme se sešli u zajímavé dvěstěpadesátky. Hned mne napadla otázka: kdo té motorce navrhoval design? Nějak se až moc liší od všeho, co dosud přišlo z Číny. Na dotaz odpověděl přímo majitel firmy, inženýr Sudík, že design motocyklu pochází ze Španělska.

Yuki CSR 250

Není to ale jen design, co na elegantní dvěstěpadesátce upoutá. Vodou chlazený paralelní dvouválec postrádá obvyklá čínská cingrlátka, motor nemá chromovaná víka ani jiné zdobení, všechno je účelné.

Yuki CSR 250

Když se podíváte pod nádrž, nevidíte žádné karburátory, žádné dosud obvyklé hadice a ventily přídavného zařízení na ředění výfukových plynů pro splnění ekologických limitů.

Yuki CSR 250

Motor má elektronicky řízené vstřikování paliva, které se stará o ekologický režim a neubírá výkon jako dřívější ekologické doplňky a nevzhledné katalyzátory. Proto se i výfuková soustava mohla smrsknout do subtilní podoby se sportovní vizáží, nezbytná komora je ukryta pod motorem.

Yuki CSR 250

Na motorce je opravdu jen to potřebné, včetně přístrojovky, která kupodivu postrádá otáčkoměr a tvoří ji jen strohý velký analogový tachometr s kontrolkami z barevných diod. Strohost ale dosud nepatřila k čínským motorkám a v případě Yuki CSR 250 naznačuje, že je něco jinak. Ona je totiž hodně jinak celá motorka. Je o generaci dál. A že by měl být problém s čínskou motorkou, která má motor krmený elektronicky řízeným vstřikováním? Ale proboha, vždyť právě Čína dodává elektroniku i výpočetní techniku do celého světa!

Yuki CSR 250

V testech jsme už měli z Číny nějaký dobrý skútr, nějaké zajímavé endurko, příjemnou cestovní stopětadvacítku, ale tohle je poprvé fakt pořádná motorka, i rozměrově dost velká na průměrného Evropana a dost dobrá. Sednete, zkusíte akceleraci, projedete pár zatáček je vám jasné, že je dobrá. Ne „dobrá za tu cenu“, ale dobrá jako tak.

Yuki CSR 250

Yuki CSR 250 je motocykl pohodlný na posaz pro tvar i tuhost sedla, má dobře funkční odpružení i tlumení kmitů. Pro jízdu ve dvou by přední vidlice snesla silnější pružiny, tuhost zadního odpružení je seřiditelná. Vibrace motoru nemají nepříjemnou úroveň, pro jejich potlačení je v gumových silentblocích upevněn motor i řídítka. Zvuk motoru je hluboký, výrazný. Podvozek je ergonomicky vyhovující pro postavu i 180 cm vysokou, trojúhelník sedlo – řídítka – stupačky je řešen právě tak, aby se dalo pohodlně sedět, nehrbit se, ani neviset na řídítkách. Motocykl se chová neutrálně – nepadá do zatáček, ani jej tam nemusíte tlačit. Jde za plynem hezky od nízkých otáček a motor půjde i pěkně vysoko točit, což jsem ale nemohl moc zkoušet. Motocykl měl najeto ani ne tři stovky kilometrů, takže to chtělo ještě pár set kilometrů s citem, maximálka se dala jen odhadnout. Dovoluji si ale s klidem tvrdit, že sto třicet pojede jako nic. Zkontrolovali jsme tachometr, i ten je kvalitnější, chodil v plus pěti procentech. Jel jsem pak kus po rovině sto dvacet, stylem přidat – ubrat. Pětirychlostní převodovka s celkově dlouhým převodem dovoluje cestovní rychlost kolem stovky při velmi rozumných otáčkách, pružnost motoru přitom umožňuje klidnou jízdu na pětku i pouhou šedesátkou. Kotoučové brzdy mají dobrou účinnost i dávkovatelnost, nejsou kousavé. Zajímavá je kombinace obutí – vzadu 130/90/15, vpředu 90/90/18.

Yuki CSR 250

Yuki CSR 250 jsme dostali s tím, že vhledem i jízdními parametry upoutá mladé, že je ideální jako další krok po stopětadvacítce. Pod to se můžu podepsat, mám dobrý pocit, že na Yuki CSR 250 se už dají nasbírat zkušenosti k přesednutí na velkou motorku. Sám to ale vidím ještě i jinak. Až se na mě příště zas někdo obrátí že kdysi jezdil na Jawě, a že by si chtěl „na stará kolena“ pořídit nějakou motorku, která nemusí být zrovna půllitr, ale aby to trochu jelo, tak i jemu doporučím Yuki CSR 250. Nebude si muset na nic zvykat, sedne, pojede jako po kolejích a bude spokojený.

Yuki CSR 250

Ale konec chvály, je už na čase aspoň něco pomluvit. Z hlediska designu je málo pochopitelné, jak se na tak krásnou motorku dostaly humpolácké odlitky držáků zadních stupaček. Jsou odlehčeny z vnitřní strany, z pohledové strany vypadají jako podivně otesaný ingot s nesmyslnou oválnou dírou. A nakonec z hlediska funkčnosti motocyklu jsem měl docela problém v levých zatáčkách. Ten se ale rychle vyřešil zastávkou u známého, kde jsem rozbruskou ubral asi dva milimetry z dorazu bočního stojánku, aby se sklápěl výš a přestal škrtat o silnici. Pak už byla jen radost jezdit. Není pochyb, že Yuki CSR 250 budeme pro kombinaci jízdních parametrů, designu a pořizovací ceny potkávat na našich silnicích hodně často.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 23

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Yuki CSR 250


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.