Přeposlat Yamaha YZF-R1 2009 - recenze

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Yamaha YZF-R1 2009 - recenze

29.01.2009 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Jen velmi výjimečně se stane, že testovaný motocykl je perfektní po všech směrech a doslova vyrazí dech celému motocyklovému světu. Yamaha YZF-R1 se o tohle překvapení postarala a bez nadsázky se jedná o dokonalý motocykl a jeden z nejlepších strojů.

Motor

O pohon nové verze motocyklu Yamaha YZF-R1 se stará motor o zdvihovém objemu 998cc s rozvodem DOHC, který dává nejvyšší výkon 180 koní a 118 Nm. S touto pohonnou jednotkou jsme byli po všech stránkách spokojeni a získala si nás už po pár metrech jízdy. Vyniká hlavně dobrým zátahem v nízkých a tředních otáčkách a drtivým zátahem v poslední třetině otáčkoměru. Zvuková kulisa je taky velmi povedená a celkově se jedná o jeden z nejlepších motorů, jaké jsme zatím měli tu čest poznat. Nejvyšší rychlost motocyklu je 291 km/h, na čemž má podíl i vhodně poskládaná šestistupňová převodovka.

Yamaha YZF-R1 2009 - recenze

Jízda a ovladatelnost

Proti předchozímu modelu je tento daleko ostřejší a agilita se výrazně zlepšila. Motocykl teď reaguje na změnu směru jízdy skutečně dokonale a jede s radostí přesně tam, kam ho prostřednictvím dobrých řídítek pošlete. Odpružení je plně nastavitelné, takže si ho můžete upravit k obrazu svému. O zastavení takového monstra se musí starat pořádné brzdy, na tomto modelu najdete šestipístkové kotoučové brzdy s průměrem kotoučů 2x310 mm vpředu a 220 mm vzadu.

Yamaha YZF-R1 2009 - recenze

Yamaha YZF-R1 2009 - recenze

Výbava

Yamaha R1 má opravdu všechno, co byste od moderního motockylu očekávali. Najdete tu plně nastavietlné odpružení, šestipístkové kotoučové brzdy, výkonný přední světlomet, nastavitelné stupátka a spoustu titanových komponentů (například výfukový systém). A to ani zdaleka není všechno. Tuhé sedlo je umístěno ve výšce 835mm a nádrž má kapacitu 18 litrů, což ale zaručí pouze průměrný dojezd. Palubní deska se skládá z analogového otáčkoměru a digitálního rychloměru, samozřejmě obsahuje palubní počítač.

Yamaha YZF-R1 2009 - recenze

Yamaha YZF-R1 2009 - recenze

Kvalita a spolehlivost

V tomto ohledu je Yamaha takřka dokonalá, žádnou výraznější slabinu jsme neobjevili. Kvalita zpracování je dokonalá, všechno perfektně sedí na svém místě a po stránce spolehlivosti by mělo být taky všechno v pořádku, hlavně díky použití velkého množství značkových komponentů. Motor by měl podle prvních poznatků vydržet hodně velkou zátěž a potěšil nás taky absencí produkce vibrací i ve vysokých otáčkách. Cena se na našem trhu pohybuje okolo 310 tisíc kč, což je velmi slušné, hlavně když veznete v potaz spoustu moderních technologií.

Yamaha YZF-R1 2009 - recenze

Yamaha YZF-R1 2009 - recenze

Verdikt

Jen velmi výjimečně se stane, že testovaný motocykl je perfektní po všech směrech a doslova vyrazí dech celému motocyklovému světu. Yamaha YZF-R1 se o tohle překvapení postarala a bez nadsázky se jedná o dokonalý motocykl a jeden z nejlepších strojů svého druhu vůbec. Motor, bez výjimky skvělý, jízdní vlastnosti, dobře čitelné a velmi komunikativní, výbava taky patří k tomu nejlepšímu a kvalita a spolehlivost je výjimečná. Cena okolo 310 tisíc kč je hodně rozumná a Yamaha YZF-R1 se za tu investici skutečně vyplatí.

Yamaha YZF-R1 2009 - recenze

Yamaha YZF-R1 2009 - recenze

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 17

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Yamaha YZF-R1 2009 - recenze


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.