Přeposlat Kawasaki ER-5

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Kawasaki ER-5

24.06.2008 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 4 |

Kawasaki ER-5 je ve všech směrech pouze průměrná motorka. Mezi klady určitě patří spolehlivý a vcelku výkonný motor a skvělé jízdní vlastnosti. Bohužel, zbytky vlastností jsou pouze průměrné nebo podprůměrné.

Motor

Motor v Kawasaki ER-5 má zdvihový objem 498cc, dává nejvyšší výkon 48 koní a nejvyšší kroutící moment 45 Nm. Výkon je tak akorát na pohodlnou projížďku po krajině nebo jízdu po městě, závodník z vás určitě nebude. Převodovka má šest převodových stupňů a nejvyšší rychlost je 176 km/h. Zátah ve středních otáčkách vcelku podprůměrný, ale moc se nám líbil zvuk motoru, který je skvěle pronikavý a to hlavně ve vyšších otáčkách. Nicméně, pár koní navíc by určitě neuškodilo.

Kawasaki ER-5

Jízda a ovladatelnost

V tomto směru je Kawasaki ER-5 lepší než většina konkurenčních motocyklů. Pravděpodobně jediný motocykl, který ER-5 v tomto aspektu překoná je Honda CB500. Motocykl je zaměřen převážně na komfort a není příliš stavěný na sportovní jízdu po klikaté okresce. Potěšila nás ale stabilita při prudkém brždění i zrychlování. Zadní odpružení je nastavitelné pouze na přetížení, zatímco přední není nastavitelné vůbec. Bohužel, brzdy jsou přímo žalostné a téměř se na ně nemůžete spolehnout.

Kawasaki ER-5

Výbava

Výbava motocyklu je opravdu pouze na základní úrovni. Žádnou extra výbavu tu nenajdete a spousta užitečných věcí tu chybí. Palubní deska je velmi jednoduchá, ale na druhou stranu, alespoň je přehledná a velmi dobře čitelná. Zpětné zrcátka jsou spíše menší a neposkytují skoro žádné informace o dění za vámi. Sedlo je naštěstí vcelku pohodlné, takže se můžete bez obav vydat i na delší cestu.

Kawasaki ER-5

Kawasaki ER-5

Kvalita a spolehlivost

Špatná kvalita zpracování a podprůměrná spolehlivost. Tak by se dala Kawasaki ER-5 v tomto ohledu nejlépe specifikovat. Použité materiály jsou na podprůměrné úrovni, stejně tak jako celkové zpracování. Hned po prvním usednutím na sedlo se motorka prezentuje laciným pocitem. Brzdy jsou velmi nevyrovnané a moc rády vadnou. Největší problémy ale nastávají s elektronikou, ta se ráda ale hlavně moc často kazí. Jediná kladná věc je motor, který toho vydrží hodně.

Kawasaki ER-5

Cena

Ve Velké Británii se cena za nový model pohybuje okolo 3300 liber (asi 105 tisíc kč). To je cena vcelku příjemná, i když si uvědomíte, že motocykl je vlastně pouze velmi průměrný. Pokud se chystáte koupit si Kawasaki ER-5 z bazaru, máme pro vás dobrou zprávu. Motocykl si velmi špatně drží cenu a ta se v bazaru pohybuje v rozmezí 520 - 1700 liber (asi 16 - 55 tisíc kč). Ale kupovat tento motocykl je jako sázka do loterie, protože můžete bohužel velmi lehce narazit na špatný kus.

Kawasaki ER-5

Verdikt

Kawasaki ER-5 je ve všech směrech pouze průměrná motorka. Mezi klady určitě patří spolehlivý a vcelku výkonný motor a skvělé jízdní vlastnosti. Bohužel, zbytky vlastností jsou pouze průměrné nebo podprůměrné. Například výbava je přímo tragická a spolehlivsot je velmi kolísavá. Po designové stránce je motocykl vcelku povedený, ale na druhou stranu, není to žádný zázrak. Ovladatelnost je jednoduchá a Kawasaki ER-5 zvládne i řidič bez větších zkušeností.

Kawasaki ER-5

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 42

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Kawasaki ER-5


počet příspěvků: 4

Marex

05.07.2010 v 15:25

Moje první motorka, tedy pokud se nebudeme bavit o babetě jako o motorce. A musím s vámi nesouhlasit. Zrcátka má tahle Kawa výborná - na lokty si v nich nekoukáte, pokud nemáte 2 metry. Naopak tragické je sedlo. Klouže a je špatně tvarované. Sjíždíte při brždění na nádrž, spolujezdce máte neustále nalepeného na zadku,ten alespoň má možnost se držet madla.. Spolehlivost- za 3 roky jsem jedinkrát řešil problém s benzínem v oleji, kdy jsem ji špatně odstavil (zabořila se stojanem do hlíny, moc se naklonila)a nevypnul se palivový ventil. No a brzdy? Pro začátečníka akorát. I tak se mi podařilo na nečistotě zavřít předek a tancovat kozáčka, abych si neustlal. Proti CB 500 je designově mnohem hezčí, to je ale subjektivní. Koupě z druhé ruky je vždy ruská ruleta, takže hodně štěstí, protože novou už nekoupíte.

Odpovědět

To nemůžete myslet VÁŽNE

21.05.2011 v 23:55

Celý tento článek je pytel ... Kawu mám třetím rokem, dosti zaráženjí je pro mě hláška že zrcátka jsou špatná, možná že by Váš zkušební jezdec měl otevřít oči pro příště.Zrcátka sou vetší než má většina motocyklů a to se nebavím o supersportech.Vzhledově mi rozhodně nepůsobí levným dojmem, pokud Vám ano jděte se prosím podívat na CéBéčko a GS 500 a pak mi něco řeknětě.CéBéčko je hezké GS 500 je otřesné a Kawa rozhodně není levně vyhlížející. celý odstavec kvalita a spolehlivost je pitomost.Možná že právě Vy jste si koupili levný kousek za 15 000 (to snad ani není možné) a tam jste zjistili že spolehlivost je podprůměrná.Uvedl jsem Vám email, budete-li si chtít promluvit napište moc rád si s Vámi o tomhle napíši

Odpovědět

Jakub Kamas

19.07.2012 v 13:45

Také se dost divím popisu tohoto článku.... Osedlal sem pár konkurenčních mašin a popravdě, asi je to tím, že sem začátečník, ale nic laciného na mě nekoukalo.... Vše adekvátní ročníky 2000-2003 a vše velmi podobné. Okoukal jsem ale mnoho jetých ER5 a musím uznat, že se mnoho ovládacích prvků liší... Je to zřejm ě tím, že se dnes snad padlá ER na trhu už nenajde a tím pádem horko těžko najdete mašinu s originálními díly... Mluvím od páček, zrcátek, heftů až po stupačky a páku převodovky či nožní brzdy.... Sedadla nevyjimaje, mnoho úprav, mnoho tuzingů..... to jsou mé postřehy

Tomáš

18.08.2013 v 21:49

Toto fakt psal nějakej troubelín!!! Kawu vlastním už 10 let a spolehlivost je víc než dobrá nikde mě nenechala a jsem s ní sppokojenej téměř po všech stránkách

Odpovědět

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.