Přeposlat AJS Tempest Scrambler 125: Povedený, levný scrambler s britsko-čínským rodokmenem

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

AJS Tempest Scrambler 125: Povedený, levný scrambler s britsko-čínským rodokmenem

27.03.2020 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

AJS Tempest Scrambler 125 je ve světě levných scramblerů určitě zajímavým počinem, který osloví hlavně začínající řidiče, tedy čerstvé držitele řidičáku skupiny A1. Za velmi příjemné peníze tato mašina nabídne atraktivní vzhled, jednoduchý, nezáludný a spolehlivý motor, bytelnou konstrukci a velmi přátelský projev.

AJS Tempest Scrambler 125: Povedený, levný scrambler s britsko-čínským rodokmenem

Motor
Zadní kolo hezkého a levného, britsko-čínského scrambleru AJS Tempest Scrambler 125, pohání motor, který má svůj původ u společnosti Yamaha. Tento vzduchem chlazený jednoválec pochází z populární malorážky YBR125 a jedná se o naprostou klasiku, která nemá zrovna dvakrát zajímavý výkon, ale je to velmi jednoduchý a na údržbu nekomplikovaný motor, který bude navýsost spolehlivý. Zdvihový objem tohoto jednoválce je 124cc, disponuje OHC rozvodem a plní emisní normu Euro 4, takže je to vcelku moderní kousek. Výkony, jak jsme se již zmínili, nejsou nijak zázračné a na zadní kolo této mašiny proudí 7.1 kW (9.6 koně) při 8500 ot/min a točivý moment o hodnotě 9.5 Nm, který je k dispozici při 6500 ot/min. Zmínit musíme určitě i to, že kromě klasického startéru je možno motor přivést k životu i nohou, klasickou našlapávačkou, což už se dnes moc nevidí. Motor běží velmi klidně a hladce a v tomto ohledu určitě příjemně překvapil. Žádných otravných vibrací nebo cukání se v případě tohoto jednoválce nedočkáte a je opravdu příkladně vyladěný, což vynikne o to víc, když nakouknete do ceníku a spatříte příznivou pořizovací cenu. Motor se nejlépe cítí ve středních otáčkách, kde nabízí rychlou odezvu na přidání plynu a ideální cestovní rychlost leží na hranici 80 km/h. Spotřeba se bezpečně vejde do 3 litrů na 100 km, převodovka má pět rychlostních stupňů a je docela přesná, takže se s ní pracuje dobře.

AJS Tempest Scrambler 125: Povedený, levný scrambler s britsko-čínským rodokmenem

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti hrají spíše na pohodovou notu a svým naladěním tento stroj vyloženě vybízí ke klidnějším projížďkám a kochání se krajinou. Není to žádný sportovní model, se kterým byste řezali zatáčku za zatáčkou a mnohem jistěji se cítí spíše v přímém směru. V městském provozu je tento scrambler jako doma v tomto prostředí vynikne solidní obratnost a snadná ovladatelnost, která je dána velmi nízkou hmotností čítající pouhých 124 kg. Problémy tedy nebudou mít ani slabší jedinci či řidičky a proplétat se v nízkých rychlostech hustým městským provozem jde tomuto modelu opravdu na jedničku. Na rychlých okreskách plných zatáček to už úplně ono není, stabilita v zatáčkách mohla být určitě lepší a i řízení mohlo být komunikativnější. Pozice za řidítky je ale pohodlná, sedí se poměrně vzpřímeně a řidítka jsou příjemně široká, takže dobře padnou do rukou. Ploché sedlo je dostatečně rozměrné a je také pořádně tuhé, takže na nějaké delší vyjížďky to úplně ideální není, a pokud máte ,,kostnatý“ zadek, budete v sedle trpět. Míra komfortu je taková průměrná a výraznější nerovnosti určitě pocítíte, a to jak v sedle, tak prostřednictvím řidítek a vyloženě pohodlný tento stroj tedy není. Podvozek je postavený na klasické vidlici s ochrannými gumovými planžetami vpředu a vzadu mají své místo dva tlumiče, u kterých je možné nastavit předpětí pružiny. Brzdy jsou kompletně kotoučové, výkonnostně určitě nezklamaly a nemají se zastavením tohoto scrambleru žádné zásadní potíže.

AJS Tempest Scrambler 125: Povedený, levný scrambler s britsko-čínským rodokmenem

Výbava
Výbava je víceméně stejná, jako u všech levných čínských motocyklů tohoto typu a dostanete tedy jen to nezbytně nutné. Víc toho ale ani není třeba, sluší se dodat. Brzdy nejsou osazeny ABS systémem a namísto něj jsou propojené, takže když zabrzdíte zadní, automaticky se přidá i přední a naopak. U levnějších (nejenom) čínských motocyklů se jedná o velmi často používané řešení. Palubní deska je vyvedena v opravdu retro stylu, skládá se ze dvou budíků a je prostá jakéhokoliv displeje. Levý budík je tachometr, pravý zobrazuje otáčky a v tachometru se nachází mechanické počítadlo ujetých kilometrů. Díky jednoduché grafice a bílému podkladu je čitelnost velmi dobrá, a to i na ostřejším světle. Kompletní rozměry této mašiny jsou 2080 x 1110 x 800 mm, rozvor kol čítá 1370 mm a sedlo je umístěno ve výšce 780 mm. Nádrž zvládne pojmout hezkých 16 litrů paliva, takže dojezd na jedno natankování je výborný a lze se dostat i na hranici 500 km na jednu nádrž. Pochvalu si zaslouží i krásná vyplétaná kola, jejichž průměr je 18 palců vpředu, 17 palců vpředu a výrobce vsadil na offroad pneumatiky s vysokým profilem a výrazným vzorem.

AJS Tempest Scrambler 125: Povedený, levný scrambler s britsko-čínským rodokmenem

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování určitě není dokonalé, ale to v této cenové relaci ani nikdo nečeká a úroveň zpracování víceméně pořizovací ceně odpovídá. Není špatné, to určitě ne, ale lze si všimnout i ne úplně dotažených detailů a méně kvalitních materiálů. Design je ale opravdu velmi povedený, tento stroj je vyvedený v dnes velmi populárním stylu moderního retra a hezky odkazuje na mašiny let dávno minulých. Ani se spolehlivostí by neměly být žádné zásadní problémy, jedná se o vesměs velmi jednoduchý motocykl a při takové té normální údržbě by měl vydržet i extrémní zápřah. Hlavně vzduchový jednoválec platí za takřka nesmrtelný. Co se týče ceny, tak tuto mašinu lze pořídit i na našem trhu, a to za příjemných 64 990 Kč s DPH, přičemž k dispozici je hned ve čtyřech barevných verzích (žlutá, oranžová, modrá a černá).

AJS Tempest Scrambler 125: Povedený, levný scrambler s britsko-čínským rodokmenem

Verdikt
AJS Tempest Scrambler 125 je ve světě levných scramblerů určitě zajímavým počinem, který osloví hlavně začínající řidiče, tedy čerstvé držitele řidičáku skupiny A1. Za velmi příjemné peníze tato mašina nabídne atraktivní vzhled, jednoduchý, nezáludný a spolehlivý motor, bytelnou konstrukci a velmi přátelský projev. Celkově se tento model hodí nejvíc do města, kde se umí velmi schopně proplétat hustým provozem a podvozek je naladěný spíše na pohodovou a klidnou jízdu. Není to sportovec, ale o to se ani nesnaží a je to takový přátelský parťák na každý den. Výbava je spíše spartánská, ale několik prvků (vyplétaná kola, nerezový výfuk nebo ochrana předního světla) vyloženě potěší a slušné je i zpracování. Dokonalé není, to určitě ne, ale za necelých 65 tisíc korun v tomto ohledu určitě nelze čekat zázraky a naopak je možné nad několika nedostatky přivřít oči.

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku AJS Tempest Scrambler 125: Povedený, levný scrambler s britsko-čínským rodokmenem


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.