Přeposlat Benelli Imperiale 400: Nesmírně pohodový retro parťák na každý den

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Benelli Imperiale 400: Nesmírně pohodový retro parťák na každý den

25.03.2020 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Benelli Imperiale 400 je velmi příjemný motocykl, jehož hlavní zbraní je jednoduchost. A v jednoduchosti je pochopitelně síla, což tento model dokazuje, a to jak příjemným, přímočarým motorem, tak pohodovým projevem na silnici a hravým retro designem.

Benelli Imperiale 400: Nesmírně pohodový retro parťák na každý den

Motor
Srdcem stylového retro motocyklu Imperiale 400 od italského Benelli je čtyřdobý, vzduchem chlazený jednoválec o zdvihovém objemu 374cc, který disponuje SOHC rozvodem. Tento moderní motor dostal do vínku elektronické vstřikování paliva a plní emisní normu Euro 4, přičemž produkuje 70 gramů CO2 na 1 km jízdy. Co se týče výkonů, tak na zadní kolo proudí 15.5 kW (21 koní) při 5500 ot/min a točivý moment o hodnotě 29 Nm, který je k dispozici při 3500 ot/min. Z těchto čísel je jasně patrné, že máme před sebou motor, jemuž dělají dobře spíše střední otáčky a tak tomu opravdu je. Okolo těch 3500 – 4000 ot/min se tento jednoválec cítí nejlépe, v těchto otáček má dostatek elánu a na pobídky ke zrychlování reaguje velmi svižně. Klidně ho můžete točit i nad hranici 6000 ot/min, motor s tím žádné problémy nemá a v této vyšší sféře pak nabídne hezky výrazný zvukový projev. Co nás překvapilo je to, jak hladce a jemně motor běží a nějakých výraznějších vibrací se v jeho případě nedočkáte, a to ani po nastartování. Odezva na přidání plynu je také hezky plynulá a motor je tedy vyladěný opravdu na jedničku. Co se týče spotřeby, tak se dá bez problémů jezdit za zhruba 3.5 litru paliva na 100 km/h a převodovka je pětirychlostní, což je v rámci této třídy tak nějak očekávané.

Benelli Imperiale 400: Nesmírně pohodový retro parťák na každý den

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti se nesou na vlně pohody a charakter podvozku vyloženě svádí k tomu jezdit s Benelli Imperiale 400 jen tak, na kochačku a v klidném tempu. Umí samozřejmě i přitlačit na pilu a nedělá jí to žádný zásadnější problém, ale k celkovém charakteru této mašiny se to moc nehodí. Chválíme velmi příjemnou ovladatelnost v nízkých rychlostech a celkově svižný projev v městském provozu, což jsme, vzhledem k vyšší hmotnosti čítající 200 kg, úplně nečekali. Do města je ale tato mašina zkrátka jako dělaná. Pozice za řidítky je pohodlná, docela přirozená a všude je dostatek místa, přičemž sedlo je dostatečně rozměrné a zároveň komfortní. Podvozek je naladěný spíše na měkčí notu, takže je hezky poddajný a zároveň je dostatečně stabilní i při rychlejší jízdě. Řízení je spíše takové vlažnější, ale k celkovému pohodovému charakteru Benelli se to docela hodí, stejně tak jako sice poměrně silné, ale svým nástupem velmi pohodové brzdy. Samotný podvozek je postavený na teleskopické vidlici s průměrem trubek 41 mm vpředu a vzadu má své místo klasická kyvka a dva tlumiče. Míra komfortu je obstojná, ale nějak zázračná není a v tomto ohledu mohl být podvozek určitě o chlup lepší. Co se týče výše zmíněných brzd, tak na předním i zadním kole se nachází po jednom kotouči, a zatímco přední má průměr 300 mm, zadní je s průměrem 240 mm menší.

Benelli Imperiale 400: Nesmírně pohodový retro parťák na každý den

Výbava
Výbava je vyvedena v podobném stylu, jako celý motocykl a je tedy tak trochu retro, což ale samozřejmě ničemu nevadí. Jediným elektronickým prvkem na palubě je brzdný systém ABS a to je všechno, žádná kontrola trakce, jízdní režimy a podobné věci, nic takového. A podobně retro, jako výbava, je i palubní deska složená ze dvou analogových budíků a dvou maličkých displejů. Zatímco levý budík je tachometr, ten vpravo ukazuje otáčky a v tachometru má své místo maličký displej, který zobrazuje čas a nájezd. Mezi oběma klasickými budíky se nachází ještě trochu netradičně pojatý, podlouhlý displej zobrazující stav paliva v nádrži a zařazený převodový stupeň. V otáčkoměru sedí nezbytné informační diody a díky jednoduché grafice je palubní deska celkově hezky přehledná. Kompletní rozměry této mašiny jsou 2170 x 1140 x 815 mm, rozvor náprav dosahuje hodnoty 1450 mm a sedlo je uloženo ve výšce 780 mm. Nádrž zvládne pojmout 12 litrů paliva, takže dojezd na jedno natankování je velmi dobrý a bez větších problémů se lze dostat přes hranici 300 km. Velkou pochvalu si zaslouží i krásná, vyplétaná kola (19 palců vpředu / 18 palců vzadu), na kterých jsou obuty pneumatiky o rozměrech 110/90 vpředu a 130/80 vzadu.

Benelli Imperiale 400: Nesmírně pohodový retro parťák na každý den

Kvalita a spolehlivost
Benelli už samozřejmě není ryze italským výrobcem a aktuálně tuto firmu vlastní velký čínský koncern Qianjiang Group. To ale na kvalitu nemá žádný špatný vliv (spíše naopak, chtělo by se říct) a dílenské zpracování tohoto stroje je na velmi vysoké úrovni. Použité materiály jsou dobré, míra slícování je výborná a celkově tato mašina působí velmi bytelným, poctivým dojmem. I když je docela levná, vůbec nepůsobí, jako kdyby na ní bylo něco ošizeno a za 104 990 Kč s DPH je to opravdu výborná nabídka. V otázce spolehlivosti by mělo být všechno v pořádku, protože je to nesmírně jednoduchý stroj, kde se víceméně nemá co pokazit.

Benelli Imperiale 400: Nesmírně pohodový retro parťák na každý den

Verdikt
Benelli Imperiale 400 je velmi příjemný motocykl, jehož hlavní zbraní je jednoduchost. A v jednoduchosti je pochopitelně síla, což tento model dokazuje, a to jak příjemným, přímočarým motorem, tak pohodovým projevem na silnici a hravým retro designem. Je to takový parťák do nepohody, který se nikam nežene, ale je na něj spolehnutí za všech situací a díky opravdu skvělému retro feelingu si jízdu na tomto stroji budete užívat pokaždé, když ho osedláte. Hodí se jak do města, tak na okresky a zvládá jak svižnější jízdu, tak projížďky je tak na kochačku, kolem komína. Výbava je velmi spartánská, což se ale k celkovému stylu tohoto motocyklu dobře hodí a zpracování je kvalitní. A cena příznivá, takže pokud hledáte nenáročný, líbivý a dobře udělaný retro motocykl, neváhejte, zde jste správně.

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Benelli Imperiale 400: Nesmírně pohodový retro parťák na každý den


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.