Přeposlat Yuki 125i XTR: Plně vybavené cestovní enduro pro mladé za až neuvěřitelnou cenu

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Yuki 125i XTR: Plně vybavené cestovní enduro pro mladé za až neuvěřitelnou cenu

23.03.2020 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Yuki 125i XTR je povedené cestovní enduro pro mladé řidiče, kteří právě dokončili řidičák A1, chtějí svůj první nový motocykl a mají spíše hlouběji do kapsy. Za ty peníze, necelých 65 tisíc korun, je tomuto stroji opravdu jen těžko co vytýkat a před sebou máme jeden z nejlepších čínských motocyklů vůbec, který nemá v rámci své kategorie (125cc levné cestovní enduro s kufry) víceméně žádnou konkurenci.

Yuki 125i XTR: Plně vybavené cestovní enduro pro mladé za až neuvěřitelnou cenu

Motor
Zadní kolo levného cestovního endura Yuki 125i XTR pohání docela povedený jednoválcový čtyřtakt chlazený vzduchem, který disponuje zdvihovým objemem 125cc. Výkony jsou spíše skromnější a tento motor umí generovat 8.2 kW (11 koní) při 7500 ot/min a točivý moment o hodnotě 9.5 Nm při 8500 ot/min, což opravdu nikoho na zadek neposadí, ale je nutno si uvědomit, pro koho je tento motocykl určený. Hlavní zákazníci se budou rekrutovat z řad mladíků s řidičákem A1, kteří shánějí svůj první motocykl a chtějí něco levného a zároveň módního. A co v dnešní době frčí víc než cestovní endura? Tento typ je aktuálně opravdu na vrcholu popularity a má ho ve svém portfoliu každý výrobce, ale těch určených pro A1 skupiny moc není, takže v tomto má Yuki 125i XTR velkou výhodu. A ještě v ceně, ale o tom až později. Motor tedy nemá výkonu na rozdávání, ale funguje příjemně a vyznačuje se hlavně takovým přátelským, čitelným projevem a dobrou funkčností i v nižších otáčkách. Reakce na přidání plynu je hezky plynulá a žádného cukání nebo podobných neduhů se nedočkáte. Co se týče vibrací, tak ty se samozřejmě dostavily, ale ne v nějaké zásadní míře a motor vibruje až v poslední třetině otáčkoměru, nicméně pořád to nejsou vibrace, které by nějak extrémně otravovaly. Převodovka je pětirychlostní, je příjemně přesná a pracuje se s ní docela dobře.

Yuki 125i XTR: Plně vybavené cestovní enduro za až neuvěřitelnou cenu

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti jsou u tohoto modelu až na překvapivě vysoké úrovni a jedná se suverénně o jeden z nejlépe jezdících čínských motocyklů současnosti. Už na první pohled působí Yuki velmi dospěle a podobný pocit se dostaví, i když si sednete do sedla. Prostoru je tu poměrně dost, sedlo je pohodlné a sedí se velmi přirozeně, takže se budete za řidítky cítit zkrátka dobře. Není problém urazit ani pořádnou porci kilometrů na jeden zátah, nijak zvlášť rozlámaně se cítit nebudete a v horším terénu si můžete klidně stoupnout do stupaček, i při tom se budete cítit jako na takřka plnohodnotném, dospělém enduru a ne jako na stopětadvacítce s hmotností 156 kg. Přední ochranný plexi štít nabízí poměrně obstojnou ochranu proti větru a při nějakých 80 - 90 km/h, což je oblast, ve které se budete pohybovat asi nejčastěji, funguje dobře. Maximální rychlost se může, s větrem v zádech a mírným klesáním, přehoupnout i něco málo nad hranici 100 km/h, ale to už není příjemné ani pro jezdce a ani pro motocykl. V takto vysokých rychlostech už je zkrátka znát, že motor běží na hraně svých možností a také aerodynamika se, hlavně vlivem horního kufru, podstatně zhorší. Zatáčky zvládá Yuki 125i XTR velmi dobře a míra komfortu je také slušná, takže podvozek postavený na obrácené vidlici s průměrem trubek 37 mm vpředu a klasické kyvce a tlumiče s přepákováním vzadu funguje bez větších výhrad. Brzdy jsou kompletně kotoučové a výkon mají obstojný, nicméně když budete chtít zastavit rázněji, budete za ně muset vzít o trochu víc.

Yuki 125i XTR: Plně vybavené cestovní enduro za až neuvěřitelnou cenu

Výbava
V oblasti výbavy není tomuto motocyklu víceméně co vytknout a za necelých 65 tisíc korun toho umí nabídnout opravdu dost. Brzdy sice nemají ABS systém a namísto něj jsou spojené, což je ale v této cenové relaci víceméně normální a na to si snad ani nelze stěžovat. Za své peníze dostanete třeba USB port, již zmíněné ochranné plexi, boční stojan, hlavní stojan, padáky a také kufry. Ty jsou hned tři, a zatímco pravý boční kufr má objem 12 litrů, levý má litrů už 20 a hlavní, horní kufr nabídne objem až 35 litrů. Celkově tedy zvládne tato mašina pojmout až 67 litrů nákladu, což není špatné a na nějaký středně dlouhý výlet to bude bez větších problémů stačit. Jedinou výtku máme k tomu, že kufry nemají nějaký mechanizmus pro rychlé připojení / odpojení bez nářadí a jsou klasicky šroubovací. Palubní deska je povedená a kombinuje analogový otáčkoměr vlevo s rozměrným displejem, který je umístěný po jeho pravé straně. Displej umí zobrazit rychlost, stav paliva v nádrži, aktuálně zařazený převodový stupeň (to určitě chválíme), čas, denní nájezd a také celkový nájezd. Na pravé straně displeje se pak nachází výše zmíněný USB port. Grafika displeje je nesmírně jednoduchá a čitelnost je víceméně bezproblémová za všech okolností. Kompletní rozměry této mašiny jsou 2090 x 1280 x 865 mm, rozvor kol se zastavil na hodnotě 1370 mm a sedlo se nachází ve výšce 825 mm. Nádrž zvládne pojmout 14 litrů paliva a dojezd na jedno natankování je výborný, protože průměrná spotřeba se pohybuje okolo 3.5 litru na 100 km.

Yuki 125i XTR: Plně vybavené cestovní enduro za až neuvěřitelnou cenu

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je na až překvapivě dobré úrovni a po prvním, druhém a vlastně ani miliontém usednutí byste nehádali, že je to levný stroj z Číny. I když je zde hromada plastů, jsou dobře zpracované a třeba nádrž  je kovová, což si zaslouží pochvalu. Výtky nemáme ani směrem ke slícování jednotlivých dílů, nějakých pazvuků a podobných nešvarů se nedočkáte a i při jízdě po méně kvalitních silnicích působí Yuki 125i XTR velmi tuhým a robustním dojmem. Design je docela sympatický a určitě není nějak zbytečně přeplácaný, přičemž hlavní devízou tohoto stroje je pochopitelně jeho cena. Na našem trhu se toto cestovní enduro prodává za skvělých 64 990 Kč s DPH, což je naprosto bezkonkurenční nabídka a takto kvalitně postavený a dobře vybavený stroj za podobné peníze nikde jinde nekoupíte.

Yuki 125i XTR: Plně vybavené cestovní enduro za až neuvěřitelnou cenu

Verdikt
Yuki 125i XTR je povedené cestovní enduro pro mladé řidiče, kteří právě dokončili řidičák A1, chtějí svůj první nový motocykl a mají spíše hlouběji do kapsy. Za ty peníze, necelých 65 tisíc korun, je tomuto stroji opravdu jen těžko co vytýkat a před sebou máme jeden z nejlepších čínských motocyklů vůbec, který nemá v rámci své kategorie (125cc levné cestovní enduro s kufry) víceméně žádnou konkurenci. Motor sice nějak extra výkonný není, ale ve finále to určitě stačí a daleko důležitější je, že je jeho výkon do posledního puntíku využitelný. Ovladatelnost je velmi dobrá, podvozek nabízí vysokou míru komfortu i jistoty a výbava je nadprůměrná. Pokud tedy hledáte levný stroj (a tím nemyslíme nutně cestovní enduro), tuto povedenou mašinu byste bez povšimnutí určitě nechat neměli.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Yuki 125i XTR: Plně vybavené cestovní enduro pro mladé za až neuvěřitelnou cenu


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.