Přeposlat Lambretta V125 Special BiColor FLEX: Tradiční italský skútr za rozumnou cenu

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Lambretta V125 Special BiColor FLEX: Tradiční italský skútr za rozumnou cenu

20.03.2020 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Lambretta V125 Special BiColor FLEX je povedený skútr vyvedený v tradičním italském stylu, který boduje jak stylovým designem, tak dobrým motorem, slušnou výbavou a kvalitním zpracováním. Podvozek tohoto modelu je naladěný velmi schopně a umí nabídnout jak komfort, tak sportovnější projev a pochvalu si určitě zaslouží i dobře nastavená cena.

Lambretta V125 Special BiColor FLEX: Tradiční italský skútr za rozumnou cenu

Motor
O pohon skútru Lambretta V125 Special BiColor FLEX se stará povedený jednoválcový motor o zdvihovém objemu 124.7cc, který je chlazený vzduchem, ale na něj se podíváme až za chvíli. Jako první bychom si měli rozklíčovat trochu dlouhé a možná i mírně tajemné jméno tohoto retro skútru od znovuoživené italské  Lambretty. Označení BiColor je jasné a znamená, že šasi skútru je vyvedeno ve dvou barvách, a to v červené a bílé, což vypadá dobře a stylově. FLEX zase značí to, že přední blatník je uchycený přímo na přední vidlici a otáčí se tedy spolu s předním kolem. K dispozici je i levnější varianta s označením FIX, která má blatník trochu netradičně uchycený přímo na šasi, takže se s kolem neotáčí. Už tedy víme, co trochu dlouhé pojmenování tohoto skútru značí a můžeme se vrátit k motoru. Tento jednoválcový čtyřtakt posílá na zadní kolo 7.5 kW (10 koní) při 8500 ot/min a 9.2 Nm při 7000 ot/min, což nejsou špatná čísla a dynamika tohoto skútru je tedy ucházející. Motor zabírá velmi ochotně už v nízkých otáčkách a nejlépe se cítí v těch středních, kdy má dostatek síly a umí v nich opravdu hezky zabrat. Rozjezdy ze semaforů jsou rychlé a maximální rychlost se může přiblížit hranici 100 km/h, takže se s tímto skútrem neztratíte ani na okreskách. Spotřeba je nízká a přímo výrobce na svých stránkách uvádí průměr 2.8 litru na 100 km, přičemž při klidnější jízdě se dá dostat i o trochu níž.

Lambretta V125 Special BiColor FLEX: Tradiční italský skútr za rozumnou cenu

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti jsou velmi dobré a ve městě je Lambretta V125 hezky čilý, agilní a obratný skútr. Je to dáno i poměrně nízkou hmotností čítající příjemných 134 kg, takže jízda není ani v těch nejnižších rychlostech nijak zvlášť náročná nebo obtížná. Proplétání se hustým městským provozem zvládá tento model velmi dobře, je si jistý i při divočejších manévrech a pochopitelně se neztratí ani na okreskách. Vyloženě pomalé zatáčky sice úplně nemiluje, ale ty rychlejší už si vyloženě užívá a nabídne v nich výbornou stabilitu a čitelnost. Projevem ve středních a vyšších rychlostech tedy tento model umí zahrát i na sportovnější notu, ale na komfort se pochopitelně nezapomnělo a ten určitě není špatný. S typickými městskými silnicemi si  Lambretta umí poradit velmi dobře a chválíme i příjemný posed za řidítky. Místa je tu dostatek, sedlo je komfortní a zároveň nabídne potřebnou oporu, takže v tomto ohledu si není na co stěžovat. Podvozek tedy nabízí dobrý kompromis mezi sportovním projevem, komfortem a jistotou, přičemž je postavený na teleskopické vidlici vpředu, klasickém tlumiči vzadu a zadní odpružení je navíc stavitelné ve třech úrovních. Brzdy jsou kompletně kotoučové, přední kotouč má průměr 226 mm, zadní rovných 200 mm a výkonnostně jsou brzdy naprosto v pořádku. Zabírají rychle, jsou předvídatelné a nemají se zastavením tohoto skútru žádné zásadní potíže.

Lambretta V125 Special BiColor FLEX: Tradiční italský skútr za rozumnou cenu

Výbava
Výbava je na poměrně slušné úrovni a jediné, co můžeme v tomto ohledu Lambrettě vytknout, je absence brzdného systému ABS, který byl nahrazený levnějším systémem CBS. Ten se postará o to, že při brzdění přední brzdou se přidá i zadní a naopak, přičemž v praxi tento systém funguje docela obstojně. Jinak je ale výbava opravdu ucházející, za své peníze dostanete přední i zadní LED světlo, USB port, boční stojan, palubní desku s displejem a samozřejmě i odkládací prostory, bez kterých by to nešlo. Praktická stránka věci je dobrá (ale mohla být i lepší) a do prostoru pod sedlo se vejde otevřená přilba, nicméně klasickou tam nedáte a tento úložný prostor je tedy maximálně takový průměrný. Před koleny řidiče se nachází dvě schránky (jedna má USB port pro nabití telefonu) a pod sedadlem je výklopný háček, který poslouží třeba k pověšení tašky s nákupem. Palubní deska je vyvedena v docela zajímavém stylu a skládá se z malého, analogového tachometru a rozměrného displeje, který zobrazuje všechny důležité informace o jízdě, a to včetně otáček. Ty ale nejsou v klasickém formátu 1000 ot/min, ale ve stovkách, takže číslice 15 znamená, že motor točí 1500 ot/min. Je to trochu netypické a chce si na to zvyknout, ale vlastně proč ne. Kompletní rozměry tohoto skútru jsou 1890 x 1115 x 695 mm, sedlo je umístěno ve výšce 770 mm a nádrž zvládne pojmout 6 litrů paliva, takže dojezd na jedno natankování je ucházející. Kola mají průměr 12 palců a jsou na nich obuty gumy o rozměrech 110/70 vpředu a 120/70 vzadu.

Lambretta V125 Special BiColor FLEX: Tradiční italský skútr za rozumnou cenu

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování není vůbec špatné, ve skutečnosti je velmi dobré a výrobce vsadil na kvalitní materiály i komponenty. Slícování všech prvků je příkladné, lak působí snad až prémiovým dojmem a na skútru najdeme několik hezkých a stylových prvků (třeba nápisy Lambretta v přední i zadním světle). Žádných pazvuků se z nitra tohoto skútru nedočkáte ani na méně kvalitních městských cestách a kromě zpracování musíme pochválit i design. Ten je vyvedený v příjemném retro stylu a lehce okořeněný o moderní prvky, což spolu velmi dobře ladí a jako celek je Lambretta V125 Special BiColor FLEX opravdu atraktivní kousek. Co do spolehlivosti by mělo být všechno v nejlepším pořádku, protože se jedná o relativně jednoduchý model s prověřeným motorem od čínského výrobce SYM. Cena je na našem trhu nastavena docela dobře a za tento atraktivní, dvoubarevný model si připravte 94 290 Kč s DPH, přičemž pokud si vystačíte s jednou barvou, budete to mít za 91 690 Kč s DPH.

Lambretta V125 Special BiColor FLEX: Tradiční italský skútr za rozumnou cenu

Verdikt
Lambretta V125 Special BiColor FLEX je povedený skútr vyvedený v tradičním italském stylu, který boduje jak stylovým designem, tak dobrým motorem, slušnou výbavou a kvalitním zpracováním. Podvozek tohoto modelu je naladěný velmi schopně a umí nabídnout jak komfort, tak sportovnější projev a pochvalu si určitě zaslouží i dobře nastavená cena. Motor nabízí nadprůměrnou dynamiku, má příjemně nízkou spotřebu a líbila se nám i trochu netradičně pojatá palubní deska či stylové LED světlomety s logem výrobce vpředu i vzadu. Ergonomie a praktická stránka věci sice není tak dobrá, jako u hlavní konkurence (Vespa), ale to je tak jediné, na co si u tohoto povedeného modelu lze postěžovat. 

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Lambretta V125 Special BiColor FLEX: Tradiční italský skútr za rozumnou cenu


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.