Přeposlat Herald Brat 125: Nevýkonný, ale levný a vcelku povedený scrambler do města

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Herald Brat 125: Nevýkonný, ale levný a vcelku povedený scrambler do města

18.03.2020 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Herald Brat 125 je příjemný retro scrambler, který není jen o svěžím, povedeném designu a umí toho nabídnout víc. Je levný, má až překvapivě moderní výbavu v čele s kompletním LED osvětlením, několik hezkých prvků a příjemnou ergonomii.

Herald Brat 125: Nevýkonný, ale levný a vcelku povedený scrambler do města

Motor
O pohon levného stroje Herald Brat 125 se stará generický čínský jednoválec se vzduchovým chlazením, který ale není špatný a vyznačuje se hlavně jednoduchostí, díky čemuž by měl být spolehlivý a odolný. Tento motor disponuje zdvihovým objemem 124cc, má SOHC rozvod a neschází mu ani přímý vstřik paliva. Co se týče výkonů, tak na zadní kolo této mašiny proudí skromných 7 kW (9.5 koně) a točivý moment necelých 9 Nm, což opravdu nejsou kdovíjak slavné hodnoty a nějakou zázračnou dynamiku v tomto případě opravdu čekat nelze. Maximální rychlost se pohybuje na hranici 80 km/h a na 90 km/h se dostanete jen s větrem v zádech a notnou dávkou trpělivosti, takže mimo město to úplně ideální stroj není a na okreskách budete po většinu času takovou lehkou brzdou provozu. Je to do jisté míry dáno i ne úplně ideálně zpřevodovanou šestirychlostní předovkou a výrobce zmiňuje, že to u novějších verzí upraví, takže se dá očekávat, že později se dočkáme použitelnější maximální rychlosti, řekněme standardně okolo těch 90 km/h. Pro alespoň nějak svižný provoz to chce motor neustále držet pod krkem a točit ho, co to dá, což mu ale naštěstí nevadí a vyšší  otáčky pobírá docela ochotně. Odezva na přidání plynu je slušná a míra vibrací je docela vysoká, což je dáno tím, že motor je nutné neustále držet až na hranici omezovače. Spotřeba je samozřejmě velmi nízká a většinu času se budete pohybovat jen lehce nad hranicí 3 litrů paliva na 100 km.

Herald Brat 125: Nevýkonný, ale levný a vcelku povedený scrambler do města

Jízda a ovladatelnost
I když máme před sebou pouze 125cc mašinu, je Herald Brat 125 příjemně rozměrným strojem, takže ho ocení i vyšší jedinci. Motocykly s málo objemnými motory jsou většinou docela kompaktní, takže větší jedinci na nich působí tak trochu k smíchu, což ale u tohoto modelu neplatí a zde si najde to své opravdu každá postava. Pozice za řidítky je docela příjemná a díky vysokým řidítkům je posed na tomto stroji pohodlný, přičemž sedlo je sice tužší, ale není to žádná velká hrůza. Na zdolávání stovek kilometrů na jeden zátah to sice není, ale to platí pro celý tento motocykl a jeho hlavní zaměření je v krátkých popojížďkách z bodu A do bodu B po městě, což zvládá velmi dobře. Míra komfortu je docela obstojná a ovladatelnost je příkladně jednoduchá i ve velmi nízkých rychlostech, za což může hlavně nízká hmotnost čítající pouhých 147 kg (suchá). Jak jsme se již zmínili, nejlépe se tato mašina cítí ve městě, kde působí docela agilně, ale v zatáčkách je taková lehce neohrabaná a za to můžou v první řadě baňaté pneumatiky Cordial. To je zkrátka daň za to, že je tento stroj vyvedený v populárním a zde i povedeném stylu ,,urban scrambler“. Podvozek je postavený na klasické vidlici vpředu a vzadu se nachází centrální tlumič, a zatímco přední odpružení stavitelné není, u zadního je možné nastavit předpětí pružiny. Brzdy jsou obstojné, vpředu i vzadu jsou kotouče (270 mm vpředu a 220 mm vzadu) a nemají se zastavením tohoto stroje žádné zásadnější problémy.

Herald Brat 125: Nevýkonný, ale levný a vcelku povedený scrambler do města

Výbava
Výbava není, vzhledem k opravdu velmi nízké ceně, vůbec špatná a jediný závažnější nedostatek v tomto ohledu vidíme v absenci ABS systému. Brzdy jsou kombinované, což znamená, že když zabrzdíte přední, přidá se k nim i zadní a naopak a jedná se o takovou alternativu k chybějícímu ABS. Jinak ale dostanete poměrně solidní výbavu v čele s kompletním LED osvětlením, palubní deskou s displejem, výfukem z nerezové oceli a několika hezkých, hliníkových doplňků. Již zmíněná palubní deska se skládá z analogového otáčkoměru a v něm najdeme maličký displej, který umí zobrazit aktuální rychlost, stav paliva v nádrži, počet ujetých kilometrů a dokonce i aktuálně zařazený převodový stupeň, což není v této cenové hladině nic běžného. Grafika je nesmírně jednoduchá, takže čitelnost je naprosto bezproblémová a vše je skvěle čitelné i na ostřejším světle. Jak jsme se již zmínili, suchá hmotnost tohoto stroje je 147 kg, sedlo je umístěno ve výšce 820 mm a nádrž zvládne pojmout 10 litrů paliva, takže dojezd na jedno natankování špatný není a při takovém normálním používání se dá dostat i na hranici 300 km na nádrž. Hezká, vyplétaná kola mají průměr 17 palců a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 110/90 vpředu a 130/80 vzadu. Ergonomie je docela v pořádku a jedinou větší výtku máme ke zpětným zrcátkům umístěným na konci řidítek, které se, kvůli celkově vysoké míře vibrací motoru a celého motocyklu, poměrně hodně třesou a nejsou úplně ideálně použitelné.

Herald Brat 125: Nevýkonný, ale levný a vcelku povedený scrambler do města

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování samozřejmě není dokonalé, a to vzhledem k ceně ani očekávat nelze, ale špatné určitě není. Míra slícování je velmi slušná, všechny komponenty sedí dobře na svém místě a žádného vrzání či podobných nešvarů se nedočkáte ani na méně kvalitních silnicích. Spolehlivost je samozřejmě otázkou, ale s motorem by neměly být žádné zásadní problémy, protože ryze čínské malorážky jsou většinou co do spolehlivosti velmi dobré, bytelné a snesou tohoto hodně. Pokud by mohly být s něčím problémy, mohla být to být elektronika. Design je určitě velmi povedený, je vyvedený v příjemném retro stylu a výborně vypadá hlavně přední LED světlomet a ocelový výfuk. Co se týče ceny, tak tato mašina stojí 2999 liber, což je po přepočtu příjemných 88 870 Kč bez DPH.

Herald Brat 125: Nevýkonný, ale levný a vcelku povedený scrambler do města

Verdikt
Herald Brat 125 je příjemný retro scrambler, který není jen o svěžím, povedeném designu a umí toho nabídnout víc. Je levný, má až překvapivě moderní výbavu v čele s kompletním LED osvětlením, několik hezkých prvků a příjemnou ergonomii. Motor je nevýkonný, o tom nebudeme lhát, ale ve městě je to víceméně v pořádku a v tomto prostředí není maximální rychlost pohybující se okolo hranice 80 km/h, na rozdíl od okresek či dálnic, nijak limitující. Jako takové městské přibližovadlo z bodu A do bodu B pro začínající řidiče funguje Herald Brat 125 víceméně bez výhrad a jezdí za pár peněz, takže provozní náklady jsou velmi nízké, a to se samozřejmě počítá.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Herald Brat 125: Nevýkonný, ale levný a vcelku povedený scrambler do města


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.