Přeposlat Honda CB1000R+ Neo Sports Café: Skvěle vybavený a stylový naháč s parádním motorem

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Honda CB1000R+ Neo Sports Café: Skvěle vybavený a stylový naháč s parádním motorem

16.03.2020 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Honda CB1000R+ Neo Sports Café je parádní a dokonale univerzální naháč, který potěší jak příznivce takové té klidné síly, tak trochu divočejší řidiče. Kromě fantastického motoru s opravdu brutálním projevem v horní třetině otáčkoměru tento stroj zaujme jak povedeným designem, tak moderní výbavou, precizním zpracováním a velmi dobře vyladěným podvozkem.

Honda CB1000R+ Neo Sports Café: Skvěle vybavený a stylový naháč s parádním motorem

Motor
O pohon naháče Honda CB1000R+ Neo Sports Café, jak zní celé a lehce zdlouhavé jméno tohoto stroje, se stará motor, jehož kořeny sahají až do roku 2006. Prapraděda tohoto čtyřválce totiž v minulosti poháněl superbike Fireblade, ale jeho aktuální reinkarnace je samozřejmě poplatná aktuálním požadavkům a regulím, takže je opravdu hodně přepracovaná. Tento kapalinou chlazený motor s válci uspořádanými v řadě disponuje zdvihovým objemem 998cc, DOHC rozvodem a elektronickým vstřikováním paliva PGM-FI. Na zadní kolo posílá 107 kW (145 koní) při 10 500 ot/min a točivý moment čítající 104 Nm, který je dostupný při 8250 ot/min. To jsou velmi hezká čísla a dynamika tohoto naháče je vskutku nekompromisní, ačkoliv v nízkých otáčkách je tento řadový čtyřválec velmi přívětivým, klidným kámošem s přátelskou povahou. V nižších otáčkách funguje opravdu příkladně a s klidem si nechá líbit převalování okolo 2000 ot/min, přičemž odezva na přidání plynu je krásně plynulá, hladká a má sametový charakter. Courání se po městě je tedy docela příjemné, nedělá to tomuto stroji vůbec žádné problémy a snad by se až mohlo zdát, že je CB1000R+ Neo Sports Café na litrového naháče až příliš hodná mašina. Tak tomu ale není, a jakmile se přiblížíte hranici 6000 ot/min, motor ukáže svou druhou, mnohem divočejší tvář. Ve vyšších otáčkách se nadechne a začne tahat s takovou vervou, že vás to i po nějaké době překvapí. Zátah v poslední třetině otáčkoměru je bez přehánění brutální, nesmírně intenzivní a při ostřejší jízdě je patrný také hodně výrazný zvukový projev. Převodovka je klasicky šestirychlostní, je nesmírně přesná a je radost s ní řadit.

Honda CB1000R+ Neo Sports Café: Skvěle vybavený a stylový naháč s parádním motorem

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti tohoto stroje jsou vskutku vytříbené a naprosto odpovídají tomu, že máme před sebou litrového naháče se sportovním naturelem. Do zatáček se Neo Sports Café vyloženě těší, je v nich až neskutečně stabilní, a i když je to stroj s pořádným motorem, působí nesmírně agilně a obratně. Co do hmotnosti to totiž není žádné japonské sumo, přece jenom, 212 kg není žádná velká hrůza a příjemné obratnosti nahrávají také kompaktní rozměry. Tento stroj je, v rámci třídy, snad až překvapivě malý a působí hezky subtilně. Pozice za řídítky je víceméně klasická, sedlo je příjemně pohodlné a nabídne dobrou oporu, což oceníte hlavně při delších vyjížďkách. Řidítka nejsou nijak extrémně široká a Hondě se jejich šířku povedlo trefit naprosto dokonale tak, že se příjemně drží a zároveň vám poskytnou dokonalou kontrolu nad strojem. Celkově je projev této Hondy na silnici dobře čitelný, nezáludný a budete bezpečně vědět, že se na moderní podvozek a brzdy můžete za všech okolností spolehnout. Co se týče onoho podvozku, tak ten je postavený na USD vidlici Showa SFF-BP vpředu a vzadu má své místo tlumič Showa BRFC, přičemž podvozek je pochopitelně plně stavitelný a funguje naprosto precizně. Míra komfortu je velmi dobrá, takže se nemusíte bát ani méně kvalitních povrchů a ovladatelnost je bez připomínek i v nižších rychlostech. Brzdy jsou výborné a na dva přední 310 mm kotouče a 256 mm kotouč vzadu je spolehnutí za jakékoliv situace.

Honda CB1000R+ Neo Sports Café: Skvěle vybavený a stylový naháč s parádním motorem

Výbava
V rámci naháčů Hondy je model CB1000R+ Neo Sports Café vrcholným strojem a tím nejlepším, co může tento japonský výrobce v této kategorii nabídnout, čemuž výbava plně odpovídá. Dostanete brzdný systém ABS, kontrolu trakce (HSTC), kompletní LED osvětlení a čtyři jízdní režimy s označením Standard, Rain, Sport a User, přičemž poslední umožňuje upravit si parametry podle sebe a svých preferencí. Specifikace s přídomkem + má navíc vyhřívané hefty, hliníkový kryt předního i zadního blatníku, decentní přední ochranný štítek, hliníkový kryt zadního světla, chladič s logem CB1000R a rychlořazení nahoru i dolů, takže je to opravdu výborně vybavený a po všech stránkách univerzální naháč do každého prostředí. Určitě doporučujeme si za verzi + připlatit, protože za 30 000 Kč ta extra výbava určitě stojí. Palubní deska je, dle aktuálních trendů, plně digitální a před řidičem je umístěný poměrně rozměrný displej s digitálním otáčkoměrem vlevo a ukazatelem rychlosti vpravo. Otáčkoměr, ač je digitální, je hezky orámovaný a v jeho středu se nachází ukazatel aktuálně zařazeného rychlostního stupně. Kromě toho displej zobrazuje také stav paliva v nádrži, čas, nájezd (celkový i trip), teplotu a pochopitelně i kompletní nastavení elektroniky. Grafika je poměrně jednoduchá, velmi příjemná a čitelnost je víceméně bezproblémová i na ostrém světle. Kompletní rozměry tohoto modelu jsou 2120 x 1095 x 789 mm, rozvor kol dosahuje hodnoty 1455 mm a sedlo se nachází ve výšce 830 mm. Nádrž zvládne pojmout 16.2 litru paliva a co se týče spotřeby, tak při takové té normální jízdě si CB1000R+ Neo Sports Café bere zhruba 5.5 litru na 100 km/h. Kola mají průměr 17 palců a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 120/70 vpředu a 190/55 vzadu.

Honda CB1000R+ Neo Sports Café: Skvěle vybavený a stylový naháč s parádním motorem

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je naprosto bez připomínek a plně odpovídá tomu, na co jsme u Hondy zvyklí. Použité materiály jsou kvalitní, komponenty také a slícování všeho je příkladné, takže se žádného vrzání či podobných pazvuků nedočkáte. Design v sobě umně kombinuje retro s moderními prvky a parádně vypadá hlavně přední LED světlomet, přičemž zaujmout tento stroj dokáže i krátkým, sexy zadkem. Spolehlivost by měla být výborná a co se týče ceny, tak základní model ročníku 2019 na našem trhu startuje na částce 299 900 Kč s DPH, přičemž za verzi + si Honda řekne o 30 000 Kč víc (329 900 Kč s DPH).

Honda CB1000R+ Neo Sports Café: Skvěle vybavený a stylový naháč s parádním motorem

Verdikt
Honda CB1000R+ Neo Sports Café je parádní a dokonale univerzální naháč, který potěší jak příznivce takové té klidné síly, tak trochu divočejší řidiče. Kromě fantastického motoru s opravdu brutálním projevem v horní třetině otáčkoměru tento stroj zaujme jak povedeným designem, tak moderní výbavou, precizním zpracováním a velmi dobře vyladěným podvozkem. Vzhledově se tento kousek opravdu povedl, kombinuje v sobě retro s moderními prvky a dělá to velmi dobře, takže to retro není zbytečně na sílu a Hondě se dokonale povedlo trefit onu tenkou linii, kdy to ještě není přehnané. V rámci třídy se jedná o jeden z nejlepších motocyklů a určitě doporučujeme připlatit si 30 000 Kč za verzi +, která má pořádnou porci výbavy navíc v čele s povedeným rychlořazením.

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Honda CB1000R+ Neo Sports Café: Skvěle vybavený a stylový naháč s parádním motorem


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.