Přeposlat Bajaj Dominar 400: Levný, ale povedený naháč pro začátečníky

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Bajaj Dominar 400: Levný, ale povedený naháč pro začátečníky

11.03.2020 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Bajaj Dominar 400 je povedený motocykl, který si vůbec na nic nehraje a právě to je na něm výborné. Je to normálně vypadající, docela prostorný, solidně jezdící a praktický naháč, který je jako stvořený pro začínající řidiče a právě v nich bude mít tento stroj pravděpodobně hlavní klientelu.

Bajaj Dominar 400: Levný, ale povedený naháč pro začátečníky

Motor
V rámu motocyklu Bajaj Dominar 400 trůní docela povedený jednoválcový motor o zdvihovém objemu 373.27cc, který se pyšní kapalinovým chlazením a čtyřmi ventily na válec. Pokud je vám tato jednotka odněkud povědomá, tak máte pravdu, protože má svůj původ v KTM, a to konkrétně v naháči 390 Duke. U KTM má tento motor ale vyšší výkon a je tak nějak lépe odladěný, protože zde poměrně dost vibruje a působí tak trochu neotesaným dojmem. Když už jsme nakousli ty výkony, tak vězte, že na zadní kolo tohoto modelu proudí 25.74 kW (35 koní) při 8000 ot/min (omezovač je nastavený o 1000 ot/min výš) a točivý moment o hodnotě 35 Nm, přičemž ten je dostupný při 6500 ot/min. Výkony to sice nejsou na první pohled nijak zázračné, ale dynamika vyloženě špatná není a chce to jen jedno, a sice snažit se motor provozovat ve vyšších otáčkách. V nich nabídne hezky rychlou reakci na přidání plynu, výrazný zvukový projev a v poslední třetině otáčkoměru i docela obstojný zátah. V nejnižších otáčkách se mu moc nelíbí a bude to chtít snažit se z nich co možná nejrychleji dostat a propracovat se alespoň do středního pásma. Maximální rychlost sice může překonat hranici 150 km/h, ale ideální cestovní rychlost leží někde na hranici 120 km/h, kdy má motor ještě nějakou tu sílu a vibrace jsou sice výrazné, ale ještě relativně v normě. Spotřeba se dá pohodlně udržovat na hodnotě 3.5 litru na 100 km, což je velmi dobrý výsledek.

Bajaj Dominar 400: Levný, ale povedený naháč pro začátečníky

Jízda a ovladatelnost
Co se týče jízdy, tak u ní hraje hlavní roli poměrně nízká hmotnost čítající 182 kg, díky čemuž je ovladatelnost velmi snadná i v nižších rychlostech, třeba ve městě. Mašina ochotně reaguje na pobídky ke změně směru jízdy a ovládá se po všech stránkách příjemně a snadno. Jízda je docela čitelná, nezáludná a podvozek má klikaté silnice vyloženě rád, přičemž pochválit musíme také velmi dobrou stabilitu i ve vyšších rychlostech. Kromě toho umí podvozek nabídnout také vysokou míru komfortu a má i docela vysokou světlou výšku čítající 157 mm, takže se nemusíte bát ani horších povrchů. Míra komfortu je dobrá a chválíme i příjemný posed za řidítky, který je přirozený a pohodlný. Dominar je docela rozměrná mašina, takže je na ní dostatek místa ve všech směrech a dobře se na ní bude cítit i řidič vyššího vzrůstu. Co se týče samotného podvozku, tak ten je složený z teleskopické vidlice s trubkami o průměru 43 mm vpředu a vzadu se nachází centrální tlumič typu monoshock a klasická kyvka. Zatímco přední odpružení stavitelné není, zadní už ano a umožňuje nastavení předpětí pružiny. Brzdy jsou také v pořádku, síly mají dostatek a je na ně spolehnutí, přičemž bychom určitě měli zmínit, že soustavu dodala firma ByBre, tedy indická odnož slavného Bremba. Zatímco na předním kole se nachází kotouč o průměru 320 mm, vzadu má své místo menší, 230 mm kotouč.

Bajaj Dominar 400: Levný, ale povedený naháč pro začátečníky

Výbava
Výbava je v rámci ceny a třídy docela slušná a za své peníze dostane majitel třeba brzdný systém ABS, digitální palubní desku či LED osvětlení. Na prvky typu kontroly trakce nebo třeba nějakých jízdních režimů sice můžeme zapomenout, ale ty ani nejsou potřeba. Hlavní je dostat alespoň nějaký slušný základ a ten zde je. Palubní deska je dvojitá, což je trochu netypické, ale je funkční a vypadá to docela zajímavě. Před řidičem, tedy na řidítkách, je umístěný podlouhlý, monochromatický displej, který zobrazuje aktuální otáčky, rychlost, čas, denní nájezd, celkový nájezd, stav paliva v nádrži a ukazuje i servis. Pod tímto displeje má své místo řada ikonek, které ukazují třeba to, když máte vyřazeno na neutrál, nízký tlak oleje, jsou zde i blinkry a dioda, která se rozbliká po překročení hranice 9000 ot/min. To ale není všechno, protože přímo na nádrži se nachází další sada informačních ikon a ty dají vědět třeba to, že máte vyklopený boční stojan, zapnutá světla nebo že je ABS systém v pohotovosti. Palubní deska je tedy docela členitá, ale čitelnost všeho je bezproblémová a celkově hodnotíme palubovku jako povedenou. Kompletní rozměry tohoto stroje jsou 2156 x 1112 x 813 mm, rozvor náprav se zastavil na hodnotě 1453 mm a sedlo je umístěné ve výšce 800 mm. Nádrž zvládne pojmout 13 litrů paliva, takže dojezd na jedno natankování je velmi slušný a dá se dostat i na 350 km na jednu nádrž. Hezká kola mají průměr 17 palců a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 110/70 vpředu a 150/60 vzadu.

Bajaj Dominar 400: Levný, ale povedený naháč pro začátečníky

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je velmi dobré a vynikne ještě o to víc, když vezmete v potaz velmi nízkou cenu. Na našem trhu totiž tento povedený naháč stojí 89 990 Kč s DPH, takže platí za jeden z nejlevnějších počinů ve své třídě a je levnější než třeba Benelli 302S nebo KTM 390 Duke. Použité materiály jsou, v rámci cenové třídy, velmi dobré, dílenské zpracování je na úrovni a slícování všech komponent také nijak zásadně nepokulhává, takže se žádných pazvuků a podobných věcí nedočkáte. Jako celek zkrátka tento motocykl působí hezky poctivým a bytelným dojmem. Co se týče spolehlivosti, tak v tomto ohledu by mělo být všechno v nejlepším pořádku, protože se jedná o relativně jednoduchý stroj postavený na prověřených komponentech a v případě alespoň základní údržby bude spolehlivost určitě v pořádku.

Bajaj Dominar 400: Levný, ale povedený naháč pro začátečníky

Verdikt
Bajaj Dominar 400 je povedený motocykl, který si vůbec na nic nehraje a právě to je na něm výborné. Je to normálně vypadající, docela prostorný, solidně jezdící a praktický naháč, který je jako stvořený pro začínající řidiče a právě v nich bude mít tento stroj pravděpodobně hlavní klientelu. Motor pochází od KTM, má rád spíše vyšší otáčky a poskytuje motocyklu solidní, avšak určitě ne nějak zázračnou dynamiku. Je docela úsporný, ale zároveň i poměrně dost vibruje a to je právě jeden z největších nedostatků tohoto motocyklu. Míra vibrací je opravdu dost vysoká a zkrátka to chce si na to zvyknout. Podvozek je ale jinak schopný a výbava slušná, přičemž za své peníze se může majitel těšit třeba na kompletní LED osvětlení nebo značkové brzdy ByBre. Zpracování je nadprůměrné, design takový nekonfliktní a cena je nastavena tak, že máme před sebou jeden z nejlevnějších strojů v rámci své třídy. 

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Bajaj Dominar 400: Levný, ale povedený naháč pro začátečníky


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.