Přeposlat Yuki 250i Manxcafe: Levný a stylový kafáč hlavně pro začátečníky

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Yuki 250i Manxcafe: Levný a stylový kafáč hlavně pro začátečníky

04.03.2020 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Yuki 250i Manxcafe je vcelku povedený stroj určený pro začínající řidiče, kteří se poohlížejí po svém prvním motocyklu a z nějakého důvodu nechtějí ojetinu. První mašina by neměla být moc drahá, protože dřív nebo později zavítá na zem a vyklopit třeba nějakého nablýskaného ,,kafáče“ od Kawasaki (W800 Café) za více než trojnásobnou cenu asi nikdo moc nechce.

Yuki 250i Manxcafe: Levný a stylový kafáč hlavně pro začátečníky

Motor
Hlavní hybnou silou levného kafáče Yuki 250i Manxcafe je sice jednoduchý, ale zároveň i poměrně moderní jednoválec plnící emisní normu Euro4. Tento vzduchem chlazený čtyřtaktní motor disponuje zdvihovým objemem 249cc, má vstřikování paliva Delphi a OHC rozvod. Co se týče výkonů, tak na zadní kolo tohoto motocyklu proudí 13 kW (necelých 18 koní) při 7500 ot/min a točivý moment o hodnotě 18 Nm, který je dostupný při 6000 ot/min. To jsou sice spíše skromnější hodnoty, ale Manxcafe není žádnou extra těžkou mašinou a pro svižné rozpohybování výše zmíněné výkony naprosto v pohodě stačí. Nejdůležitější je ale to, že veškerý výkon je až do posledního puntíku využitelný a určitě se nebudete muset bát pořádně za to vzít, protože nehrozí, že by vám chtěl tento jednoválec utrhnou ruce. Nejen, že se nebudete muset bát pořádně za to vzít, pro svižnější jízdu je to samozřejmě zcela nezbytné a motor proti tomu nijak zásadněji neprotestuje. V nejvyšších otáčkách se mu moc nelíbí a docela v nich vibruje, takže to bude chtít řadit ještě před vrcholem, ale na to si jde v pohodě zvyknout a časem si pro přeřazení najdete ty ideální otáčky jen těsně před tím, než motor začne vadnout. S nízkými otáčkami tento jednoválec naopak problémy absolutně nemá, ochotně se z nich sbírá a potěší i příjemné reakce na přidání plynu. Převodovka je pouze pětirychlostní a papírová maximální rychlost čítá 115 km, nicméně s trochou snahy a větrem v zádech se dá dostat až na 130 km/h, ale to už běží motor na hraně a je to jeho zbytečné trápení.

Yuki 250i Manxcafe: Levný a stylový kafáč hlavně pro začátečníky

Jízda a ovladatelnost
Jak jsme se již zmínili, Yuki 250i Manxcafe je poměrně lehký motocykl a jeho provozní hmotnost čítá příjemných 141 kg. To znamená, že v hustém městském provozu je velmi agilní, obratný a jízda není nijak problematická ani v těch nejnižších rychlostech. Ovladatelnost je snadná, pro rychlé proplétání se hustým městským provozem se tento stroj snad narodil a ve městě se celkově cítí poměrně dobře. Podvozek je ale hodně tvrdý, takže méně kvalitní silnice na svém pozadí poměrně dost pocítíte a třeba kočičí hlavy zde použité komponenty podvozku úplně ideálně nezvládají. Chce to zkrátka spíše kvalitnější silnice, kde se podvozek cítí mnohem lépe a ideální jsou okresky s novým povrchem, kde je Yuki 250i Manxcafe velmi příjemným společníkem. V zatáčkách tento stroj funguje, v rámci nízké ceny a toho, že se jedná o motocykl určený pro začátečníky, poměrně obstojně, jde do nich velmi lehce a ochotně. Hlavním zdrojem problémů by mohly být méně kvalitní pneumatiky osazené z výroby, na jejichž limit se začátečník sice jen tak nedostane, ale moc nedrží a jsou opravdu velmi tvrdé, takže první věcí, kterou bychom po koupi této mašiny udělali, by byla jejich výměna. Ani brzdná soustava, byť je kompletně kotoučová, není nijak zvlášť zázračná a moc výkonu nepobrala. Přední kotouč má průměr 300 mm, zadní 220 mm, a když budete chtít zastavit opravdu rázně, budete muset vzít za obě brzdy s vervou.

Yuki 250i Manxcafe: Levný a stylový kafáč hlavně pro začátečníky

Výbava
Výbava je, vzhledem k ceně, poměrně obstojná a neschází v ní třeba ABS systém nebo přední obrácená vidlice. Je sice zlatá, ale Öhlins to pochopitelně není a průměr trubek čítá 38 mm, což je poměrně slušné. Ve zlaté barvě jsou vyvedeny i zadní tlumiče s oddělenou nádobkou a zlatou najdeme také na vyplétaných kolech, která vypadají prostě parádně a působí jako u mnohem dražšího motocyklu. Zadní světlo je postaveno na LEDkách a chválíme i palubní desku, která je sice velmi jednoduchá, ale nabídne poměrně dost informací, jednoduchou grafiku a tím pádem i dobrou čitelnost za všech okolností. Před řidičem je umístěný kruhový tachometr a v jeho spodní části se nachází displej, který zobrazuje stav paliva v nádrži, ujeté kilometry, denní nájezd a dokonce i aktuálně zařazený převodový stupeň, což není u levnějších motocyklů vůbec běžné. Hezké ploché sedlo je umístěno ve výšce 860 mm, kompletní rozměry této mašiny jsou 1980 x 1080 x 720 mm a rozvor kol se zastavil na hodnotě 1380 mm. Dobře vypadající nádrž pak zvládne pojmout 11 litrů paliva a jezdit se dá tak za 3.5 litru na 100 km, takže dojezd na jedno natankování je poměrně slušný. Již zmíněná stylová vyplétaná kola mají průměr 17 palců a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 110/70 vpředu a 130/70 vzadu. Přední světlomet je výkonný dostatečně, takže se nebudete muset bát jízdy ani v horších světelných podmínkách, ale se zpětnými zrcátky už je to horší a jejich použitelnost je nic moc.

Yuki 250i Manxcafe: Levný a stylový kafáč hlavně pro začátečníky

Kvalita a spolehlivost
U čínského motocyklu za méně než 70 tisíc samozřejmě nelze čekat co do kvality zázraky, ale dílenské zpracování tohoto stroje špatné určitě není a v několika oblastech (třeba lak) tento model příjemně překvapil. Slícování je dobré, nikde nic nevrže a motocykl se samozřejmě nevyhnul levnějším komponentům i materiálům, ale není to nic, co by nějak uráželo. Design a celkový styling této mašiny si zcela jistě zaslouží velkou pochvalu a za podobné peníze nic stylovějšího neseženete, přičemž za vypíchnutí stojí třeba jak již několikrát zmíněná vyplétaná kola, tak třeba parádně vypadající koncovka výfuku nebo celá záď s minimalistickým koncovým světlem. Chválíme i vhodně zvolenou kombinaci barev a musíme uznat, že moc hezčích motocyklů (nejenom) v rámci třídy není. Hlavní zbraní tohoto kafáče je ale samozřejmě poměr cena / výkon, respektive samotná cena, která na našem trhu čítá 69 990 Kč s DPH. Pro držitele řidičáku A2 a začínající řidiče, kteří shánějí svůj první stroj, nechtějí za něj moc platit a zároveň nechtějí ojetinu, je to určitě zajímavá volba.

Yuki 250i Manxcafe: Levný a stylový kafáč hlavně pro začátečníky

Verdikt
Yuki 250i Manxcafe je vcelku povedený stroj určený pro začínající řidiče, kteří se poohlížejí po svém prvním motocyklu a z nějakého důvodu nechtějí ojetinu. První mašina by neměla být moc drahá, protože dřív nebo později zavítá na zem a vyklopit třeba nějakého nablýskaného ,,kafáče“ od Kawasaki (W800 Café) za více než trojnásobnou cenu asi nikdo moc nechce. Tady to tak bolet nebude, ačkoliv je Yuki 250i Manxcafe skutečně krásný stroj, kterému není v oblasti vzhledu víceméně co vytýkat a je jasné, že je to právě celkový styl, co patří k hlavním zbraním tohoto modelu. Pochvalu si zaslouží i povedená palubní deska, hezká nádrž a příjemná ovladatelnost v nižších rychlostech. Motor je sice výkonnostně spíše skromnější, ale nižší otáčky mu nevadí a v celkovém pohledu se jedná o příjemného parťáka na každý den. Podvozek je tuhý, takže se tento stroj na nekvalitních silnicích necítí zrovna nejlépe, ale ovladatelnost je slušná a na klikatých silnicích pak vynikne ochota zatáčet. Všechno to trochu kazí nekvalitní pneumatiky a slabé brzdy, což jsou dva hlavní nedostatky tohoto stroje. Gumy vyřešíte snadno a prostě je vyměníte, ale na horší brzdy si prostě a jednoduše budete muset zvyknout. 

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Yuki 250i Manxcafe: Levný a stylový kafáč hlavně pro začátečníky


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.