Přeposlat Honda GL1800 Gold Wing Tour: Dokonalý polykač kilometrů s charakterním šestiválcem

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Honda GL1800 Gold Wing Tour: Dokonalý polykač kilometrů s charakterním šestiválcem

02.03.2020 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Honda Gold Wing platí už od nepaměti za jeden z nejlepších cestovních cruiserů a to se nemění. Mezi hlavní přednosti této mašiny patří sametový, v jakýchkoliv otáčkách dostatečně silný a charakterní šestiválec, obrovská pohoda na palubě a samozřejmě i špičková výbava a celkově vysoká technická vyspělost.

Honda GL1800 Gold Wing Tour: Dokonalý polykač kilometrů s charakterním šestiválcem

Motor
O pohon ikonického cestovního cruiseru GL1800 Gold Wing se stará jeden z nejzajímavějších a nejpříjemnějších motorů v motocyklovém světě. Na mysli máme samozřejmě sametový, kapalinou chlazený šestiválec o zdvihovém objemu 1833cc, který je vybavený SOHC rozvodem a elektronickým vstřikováním paliva PGM-FI. Jedná se o plochý motor typu boxer a co se týče výkonu, tak na zadní kolo tohoto cestovního korábu proudí 93 kW (126 koní) při 5500 ot/min a točivý moment o hodnotě 170 Nm, který je k dispozici při 4500 ot/min. Výkon v koních je takový normální a na první pohled určitě nijak zvlášť nezaujme, ale točivý moment, to už je jiná a 170 Nm umí i takto rozměrný a těžký motocykl velmi rázně vystřelit vpřed. Motor má v zásobě neustále hromadu síly a je to taková nenucená síla, která je k dispozici víceméně instantně, nehledě na to, v jakých otáčkách se nacházíte. Pocitově to není žádný velký dravec, na všechno jde s rozvahou a povahou je tento šestiválec spíše takový klidnější, což se k celkovému charakteru tohoto motocyklu skvěle hodí. Ochotně se sbírá i z těch nejnižších otáček, slovo vibrace víceméně nezná a jeho pružnost je opravdu silně návyková, přičemž v poslední třetině otáčkoměru se dočkáte příjemné výkonnostní špičky. A to všechno je podkresleno charismatickým, dunivým a typicky šestiválcovým zvukovým doprovodem, který je radost poslouchat. A spotřeba? Když budete jezdit jen tak, na pohodu, není problém motat se okolo 5 litrů na 100 km a když si budete užívat dynamiku šestiválce, spotřeba sice vzroste, ale ne nijak zásadně. Nad 6 litrů se dostanete jen při opravdu divoké jízdě a výrobcem udávaný průměr čítající 5.6 litru je tedy naprosto reálný.

Honda GL1800 Gold Wing Tour: Dokonalý polykač kilometrů s charakterním šestiválcem

Jízda a ovladatelnost
Už na první pohled je evidentní, že je Gold Wing pořádný kus motocyklu a údaj o hmotnosti tomu dává za pravdu. Tento cestovní koráb má pohotovostní hmotnost 365 kg, což už je opravdu něco a to je jeden z důvodů, proč ho výrobce osadil zpátečkou. Bez tohoto doplňku by bylo parkování opravdu velmi obtížné a skvělou vychytávkou je i režim Walking Mode (pomalé popojíždění vpřed nebo vzad), který dostanete, když si vyberete verzi se sedmistupňovou automatickou převodovkou DCT. A to byste měli, protože automat se ke Gold Wingu hodí naprosto dokonale a dělá z už tak příjemného cestovního parťáka naprosto parádního polykače kilometrů. Pozice za řidítky je přirozená, po všech stránkách příjemná a za řidítky tohoto modelu se budete cítit jako v pohodlném křesle. Ochrana před prouděním vzduchu je velmi dobrá a tento stroj je zkrátka přizpůsobený tomu, aby se na něm člověk pohyboval na delší vzdálenosti ve vyšších rychlostech. Přední ochranný plexi štít je elektronicky stavitelný, výrobce myslel i na ochranu rukou a k dispozici jsou také deflektory pro nohy, takže ve finále můžete být za řidítky skoro dokonale odizolováni od nepříjemných poryvů proudícího vzduchu. Ve vysokých rychlostech už to samozřejmě tak dokonalé není, ale okolo 120 – 130 km/h se budete cítit jako v bavlnce a budete si jen tak nenuceně plout krajinou. Dálnice a rychlostní silnice, to je pro Gold Wing domácí prostředí, nicméně špatně si nevede ani na klikatých okreskách a v tomto prostředí umí překvapit svou mrštností, stabilitou a ochotou, s jako vybírá zatáčky. Komfort jízdy je bez výhrad a to platí i pro dostatečně výkonné brzdy.

Honda GL1800 Gold Wing Tour: Dokonalý polykač kilometrů s charakterním šestiválcem

Výbava
Gold Wing je po všech stránkách moderní stroj a platí to samozřejmě i pro výbavu, která je opravdu na úrovni. Dostanete tu nejmodernější elektroniku v podobě ABS systému, stavitelnou kontrolu trakce, čtyři jízdní režimy (Tour, Sport, Econ a Rain), kompletní LED osvětlení, tempomat, pomocníka při rozjezdu do kopce (HSA), USB port, Bluetooth a pochopitelně neschází ani vestavěné kufry či vyhřívané hefty. Vrcholná verze s označením Tour je osazena dokonce i airbagem, který se nachází mezi sedlem a ochranným plexi štítem a ten má za úkol samozřejmě zvýšit ochranu jezdce při případné nehodě. Palubní deska je poměrně rozměrná a skládá se ze dvou analogových budíků, mezi kterými se nachází rozměrný barevný displej s úhlopříčkou 7 palců. Po stranách tachometru a otáčkoměru jsou umístěny další dva menší, monochromatické displeje zobrazující informace z palubního počítače a ovládání může probíhat buď přímo pomocí přepínačů na řidítkách, nebo pomocí ovládacího panelu s kruhovým ovladačem, který se nachází před palubní deskou. Čitelnost palubní desky je výborná, výbava multimediálního systému také (má navigaci a podporuje Apple CarPlay) a ve výbavě se pochopitelně nachází i audio systém. Kompletní rozměry tohoto modelu jsou 2475 x 1340 x 925 mm, sedlo se nachází ve výšce 745 mm a nádrž zvládne pojmout 21.1 litru paliva, takže dojezd na jedno natankování je velmi dobrý.

Honda GL1800 Gold Wing Tour: Dokonalý polykač kilometrů s charakterním šestiválcem

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je výborné a víceméně odpovídá tomu, na co jsme u Hondy zvyklí a tomu, že máme před sebou pořádně drahou mašinu. Použité materiály jsou kvalitní, komponenty také a slícování všech prvků je prakticky bez výhrad. Pocitově působí Gold Wing hezky bytelným, odolným dojmem a je to opravdu pořádný kus motocyklu. Žádné problémy by neměly nastat ani co se týče spolehlivosti, Gold Wing je dlouhodobě brán za velmi spolehlivý motocykl, a to velmi moderní výbavě a hromadě elektroniky navzdory. Cena je samozřejmě hodně vysoká a úplně základní provedení vyjde na 689 900 Kč, přičemž verze Tour s přídavným horním boxem a lepší výbavou vyjde na 799 900 Kč. Vrcholná specifikace Tour s dvouspojkovou převodovkou a airbagem pak stojí minimálně 889 900 Kč, takže je dražší i než hlavní konkurent v podobě šestiválcového BMW K 1600.

Honda GL1800 Gold Wing Tour: Dokonalý polykač kilometrů s charakterním šestiválcem

Verdikt
Honda Gold Wing platí už od nepaměti za jeden z nejlepších cestovních cruiserů a to se nemění. Mezi hlavní přednosti této mašiny patří sametový, v jakýchkoliv otáčkách dostatečně silný a charakterní šestiválec, obrovská pohoda na palubě a samozřejmě i špičková výbava a celkově vysoká technická vyspělost. Jedná se o velmi příjemný stroj, v jehož sedle můžete s klidem strávit celý den a i po hromadě kilometrů se budete cítit odpočatě. Určitě berte verzi s automatickou převodovkou, která se k charakteru tohoto stroje naprosto skvěle hodí a tato předovka posouvá úroveň cestování na ještě o kus vyšší úroveň. Chválíme i povedenou palubní desku, která kombinuje analogové budíky s displeji, kvalitní audio systém a výbornou ochranu před větrem. Cena této mašiny je sice hodně vysoká, a to už i v základním provedení, ale Gold Wing je legenda, která za to určitě stojí.

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Honda GL1800 Gold Wing Tour: Dokonalý polykač kilometrů s charakterním šestiválcem


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.