Přeposlat Harley-Davidson představil model Softail Standard, nový základ řady Softail

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Harley-Davidson představil model Softail Standard, nový základ řady Softail

28.02.2020 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Americký výrobce Harley-Davidson představil nový přírůstek do své modelové řady Softail, a to model s trochu unylým označením Standard. Pojďme se tedy podívat, co všechno tento základní stroj nabídne a kolik peněz si za něj H-D řekne.

Harley-Davidson představil model Softail Standard, nový základ řady Softail

Harley-Davidson má své motocykly velmi přehledně rozdělené do několika modelových řad a tu s označením Softail můžeme označit za tu nejvíce klasickou. Pokud hledáte motocykl od tohoto výrobce, který dokonale plní jeho podstatu a je ztělesněním toho, jak má klasické, americké železo vypadat, je řada Softail tou nejlepší. I s novinkou Standard obsahuje tato řada hned 12 modelů, takže je tou suverénně nejobsáhlejší a co se týče cen, je to takový střed nabídky. Nejsou to nejlevnější mašiny H-D, to ani omylem a tímto titulem se pyšní základní řada Street, kterou následuje řada Sportster. A tam, kde cenově řada Sportster končí, pokračuje Softail s novým základním modelem Standard, který je aktuálně tou nejlevnější cestou nejenom k této řadě, ale také k motoru Milwaukee-Eight 107. Obě levnější řady jsou totiž postaveny na méně objemných i méně výkonných motorech Revolution, takže pravou, bublavou Ameriku s typickým zvukovým podkresem zažijete až s řadou Softail (jakkoliv jsou motory řady Revolution povedené). Co se týče aktuální novinky v podobě modelu Standard, tak před sebou máme naprosto typického cruisera H-D, který vypadá přesně tak, jak by měl.

Harley-Davidson představil model Softail Standard, nový základ řady SoftailHarley-Davidson představil model Softail Standard, nový základ řady Softail

Je vyvedený v poměrně minimalistickém stylu, bohatě zdobený chromem a zároveň není zbytečně přeplácaný a je evidentní, že je připravený pro spoustu zakázkových úprav. Tento stroj bude dostupný pouze v černém provedení s označením Vivid Black a právě v této barvě skvěle vyniknou chromované doplňky a zářivé, leštěné plochy, přičemž do světa nejvíc svítí dvě robustní koncovky výfuku vyvedené po pravé straně motocyklu. V chromu je vyvedený také přední kulatý světlomet, respektive jeho pouzdro a na přídi najdeme chrom víceméně všude, jsou jím ošetřena i zpětná zrcátka, vidlice a řidítka, která jsou vyvedena ve stylu mini-ape. Blinkry jsou, stejně jako u většiny (ale ne u všech) strojů H-D, umístěny na řidítkách a zmínit bychom měli i parádně vypadající vyplétaná kola, jak jinak než zdobena chromem (výplet je ocelový). Zatímco přední kolo má průměr 19 palců a je na něm obuta pneumatika o rozměru 100/90, vzadu najdeme 16 palcové kolo a gumu o rozměru 150/80. Na délku tato novinka měří 2320 mm, disponuje světlou výškou 125 mm a rozvor kol se zastavil na hodnotě 1630 mm. Mašiny H-D, to jsou většinou pořádně těžké, poctivé stroje a Softail Standard není výjimkou, protože váží nemalých 297 kg (pohotovostní hmotnost).

Harley-Davidson představil model Softail Standard, nový základ řady SoftailHarley-Davidson představil model Softail Standard, nový základ řady Softail

Jednomístné sedlo je umístěno ve výšce 680 mm a nádrž zvládne pojmout 13.2 litru paliva, takže není nijak zvlášť rozměrná a pod ní je krásně patrný mohutný motor a rám. Když už jsme nakousli ten rám, tak bychom měli dodat, že tento model je postavený na klasickém, ocelovém rámu, který je stejný pro všechny zástupce rodinky Softail. Vpředu se nachází tradiční vidlice a vzadu má své místo kyvná vidlice doplněná o centrální tlumič s vinutou pružinou, který je umístěný pod sedlem. Zatímco přední odpružení není možné nastavit, zadní už ano a po sejmutí sedla si bude moct řidič upravit předpětí pružiny. Brzdná soustava je kotoučová, vpředu sedí jeden kotouč doplněný o čtyřpístkový pevný třmen a vzadu najdeme dvoupístkový plovoucí třmen, opět s jedním kotoučem. Brzdy jsou vybaveny systémem ABS, což je zároveň jediná modernější elektronika přítomná na palubě a na věci typu kontroly trakce nebo jízdních režimů můžete rovnou zapomenout. Palubní deska je digitální a před řidičem je umístěný maličký displej s úhlopříčkou 2.14 palce, který ukazuje aktuální rychlost, zařazený převodový stupeň, stav paliva v nádrži, dojezd na zbývající palivo, čas a ujeté kilometry.

Harley-Davidson představil model Softail Standard, nový základ řady SoftailHarley-Davidson představil model Softail Standard, nový základ řady Softail

Palubní deska je pak pochopitelně doplněna o nezbytné informační diody. Jak jsme se již zmínili, model Standard je nejlevnější cestou k tomu, dopřát si charismatický motor Milwaukee-Eight 107, který je dominantním prvkem tohoto stroje a je také částečně lakovaný na černo, přičemž některé jeho části jsou chromované. Tento vidlicový dvouválec disponuje zdvihovým objemem 170 kubických palců, což je po přepočtu na pro nás vlídnější jednotky 1746cc. Motor dále disponuje kompresním poměrem 10,0:1, má elektronické sekvenční vícebodové vstřikování paliva (ESPFI) a jak už bývá u mašin H-D zvykem, výkon v koních nebyl udán a všechno se točí okolo točivého momentu. Ten čítá masivních 145 Nm při 3000 ot/min a je jasné, že takto silný motor nebude mít se svižným rozpohybováním tohoto stroje sebemenší potíže. Ještě dodáme, že výrobcem udávaná spotřeba je 5.5 litru paliva na 100 km a motor produkuje 128 gramů CO2 na 1 km jízdy. Převodovka je pak klasicky šestirychlostní. Jak jsme uvedli na začátku, novinka Standard je z modelové řady Softail nejdostupnější, a pokud máte o tento stroj zájem, připravte si 11064 euro, což je po přepočtu zhruba 280 300 Kč bez DPH.

Harley-Davidson představil model Softail Standard, nový základ řady SoftailHarley-Davidson představil model Softail Standard, nový základ řady Softail

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Harley-Davidson představil model Softail Standard, nový základ řady Softail


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.