Přeposlat Harley-Davidson Breakout 114: Poctivá práce z Milwaukee

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Harley-Davidson Breakout 114: Poctivá práce z Milwaukee

26.02.2020 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Harley-Davidson Breakout 114 je povedený, velmi dobře vyladěný cruiser s typickým duchem poctivého amerického železa. Tento stroj zaujme silným dvouválcem s mohutným zátahem ve středních otáčkách, atraktivním vzezřením a také dobrými jízdními vlastnostmi v čele s příkladnou stabilitou.

Harley-Davidson Breakout 114: Poctivá práce z Milwaukee

Motor
Srdcem mašiny Breakout 114 od Harley-Davidson je, jak je už dle označení patrné, dvouválec Milwaukee-Eight 114. Tento vidlicový motor s válci sevřenými v úhlu 45 stupňů disponuje vzduchovým chlazením, má zdvihový objem 1868cc a neschází mu ani elektronické sekvenční vícebodové vstřikování paliva (ESPFI). Výrobce, jak už je jeho tradicí, výkon v koních sice neuvádí, ale točivý moment tohoto mohutného a v nabídce H-D aktuálně nejobjemnějšího motoru čítá masivních 155 Nm, což umí i s takto velkým a těžkým kusem motocyklu řádně zacvičit. Motor pracuje tak, jak bývá u velkých dvouválců obvyklé, takže se nejlépe cítí v nižších a středních otáčkách, řekněme okolo 3000 ot/min. Ty úplně nejnižší otáčky vyloženě nemiluje, ale okolo 2000 ot/min se pořádně nadechne, začne se projevovat jeho síla a mezi třemi a čtyřmi tisící otáčkami předvádí to nejlepší. Neprotestuje ani proti vyšším otáčkám, ale hnát ho do nich nemá moc smysl, protože v nich o trochu víc vibruje a už to nejsou ty vyloženě příjemné vibrace, které dotváří celkový charakter tohoto mohutného dvouválce. Kvůli vibracím je motor vybavený vyvažovací hřídelí, díky čemuž se povedlo je omezit na nezbytné minimum a jak jsme se již zmínili, když motor nebudete vyloženě hnát do nejvyšších otáček, dočkáte se příjemného vibrování, které hezky dotvoří atmosféru poctivého, amerického stroje. Zvukový projev není tak výrazný, jak by mohl být a vůbec bychom se nedivili, kdyby byly sériové výfuky první věcí, kterou nový majitel vymění. Co se týče spotřeby, tak jízda jen tak, na pohodu znamená odběr něco málo přes pět litrů paliva na 100 km, ale když na to pořádně šlápnete, dostanete se rychlostí blesku přes šest litrů a klidně i výš.

Harley-Davidson Breakout 114: Poctivá práce z Milwaukee

Jízda a ovladatelnost
Mašiny od H-D byly vždy rozměrné a těžké motocykly, což se samozřejmě nevyhnulo ani modelu Breakout 114, který váží značných 305 kg (provozní hmotnost). To znamená, že ovládání v nízkých rychlostech je docela náročné a zvládnout pomalé manévry třeba na parkovišti už chce nějaký ten fyzický fond. Do města to tedy vyloženě ideální stroj není, ačkoliv i v tomto prostředí samozřejmě lze s H-D Breakout 114 existovat a fungovat. S rostoucí rychlostí se vysoká hmotnost daří motocyklu líp a líp maskovat, takže třeba na okreskách už je ovladatelnost naprosto pohodová a když najdete silnici s otevřenými, dlouhými zatáčkami, budete si opravdu skvěle užívat. Ostré, utažené zatáčky Breakout 114 vyloženě nemiluje a působí v nich lehce neohrabaně, ale to se dá vzhledem k rozměrům a celkové stavbě čekat. Stabilita je za všech okolností skvělá, v tomto ohledu patří tento robustní cruiser k nejlepším strojům vůbec a řízení je až překvapivě přesné. Co se týče podvozku, tak ten je spíše tužší a vyloženě rozbité silnice určitě nebudou tím, co byste nějak vyhledávali. Chce to zkrátka kvalitní a hladký asfalt, na kterém se tento stroj cítí velmi sebejistě a v tomto prostředí funguje Breakout 114 na jedničku. Zadní odpružení je stavitelné a dá se předpokládat, že si ho většina jezdců nastaví na nejměkčí pozici, díky čemuž se celkový komfort jízdy vcelku výrazně zlepší. Brzdy jsou výkonné více než dost a nemají se zastavením tohoto motocyklu žádné zásadní potíže, a zatímco vpředu se o zastavení stará pevný čtyřpístkový třmen, vzadu má své místo plovoucí dvoupístek.

Harley-Davidson Breakout 114: Poctivá práce z Milwaukee

Výbava
Výbava je poměrně slušná, ale na nějaké extra moderní prvky typu kontroly trakce nebo třeba jízdních režimů, můžete zapomenout. Z modernější elektroniky dostanete vlastně pouze nezbytný brzdný systém ABS a bezklíčové zapalování, přičemž zmínit bychom měli také přední LED světlomet, který nejenom, že skvěle vypadá, on také parádně svítí a je to právě přední světlomet, který patří k hlavním ozdobám tohoto stroje. Výtku nemáme ani ke zpětných zrcátkům, prostřednictvím kterých se dozvíte spoustu informací o dění vzadu a co do ergonomie je na tom tato mašina tedy výborně. Palubní deska je zcela digitální a je vyvedena v nesmírně minimalistickém stylu. Před řidičem jsou umístěny dva maličké displeje, které jsou výborně zakomponovány do řidítek, a zatímco horní, větší displej ukazuje rychlost, stav paliva v nádrži, ujeté kilometry, denní nájezd a dojezd, spodní zobrazuje nezbytné informační diody. Grafika je poměrně jednoduchá, takže všechno je skvěle čitelné za všech podmínek a problémy nejsou ani na přímém slunci. Na délku tato mašina měří 2370 mm, rozvor kol se zastavil na hodnotě 1695 mm a světlá výška čítá 115 mm. Sedlo je umístěno ve výšce 665 mm a nádrž zvládne pojmout 13.2 litru paliva, takže dojezd na jedno natankování je takový průměrný a v této oblasti H-D Breakout 114 nijak zásadně nevyniká. Krásná litá kola mají průměr 21 palců vpředu, 18 palců vzadu a na nich jsou obuty pneumatiky o rozměrech 130/60 vpředu a 240/40 vzadu.

Harley-Davidson Breakout 114: Poctivá práce z Milwaukee

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je výborné, použité materiály jsou velmi kvalitní a výrobce si dal záležet i na těch nejmenších detailech. Slícování všech dílů je precizní, takže žádného vrzání na nekvalitních cestách se nedočkáte a celkově působí H-D Breakout 114 poctivým, bytelným dojmem. Se spolehlivostí by neměly být žádné zásadní problémy, protože se jedná o stroj s poměrně prověřenou technikou a při dodržení alespoň základního servisu bude v tomto ohledu určitě všechno v nejlepším pořádku. Design je velmi povedený a už na první pohled poznáte, že máte před sebou americkou klasiku, přičemž parádně vypadá hlavně obrovské přední kolo, které motocyklu dodává vpravdě impozantní vzezření. Na našem trhu se Breakout 114 prodává od 19 800 eur, což je po přepočtu zhruba půl milionu korun (bez DPH).

Harley-Davidson Breakout 114: Poctivá práce z Milwaukee

Verdikt
Harley-Davidson Breakout 114 je povedený, velmi dobře vyladěný cruiser s typickým duchem poctivého amerického železa. Tento stroj zaujme silným dvouválcem s mohutným zátahem ve středních otáčkách, atraktivním vzezřením a také dobrými jízdními vlastnostmi v čele s příkladnou stabilitou. Manévrovatelnost v nižších rychlostech sice úplně příkladná není, ale ve vyšších už není vysoká hmotnost takřka poznat a na klasické okresce nepůsobí Breakout 114 nijak nepatřičně obtloustle. Tento stroj miluje hlavně dlouhé, ne příliš ostré zatáčky a bude lepší, když ho budete prohánět po okreskách s kvalitním povrchem. Zvládne samozřejmě i horší silnice, a to hlavně po nastavení zadního odpružení na nejměkčí stupeň, ale úplně ideálně se na nich necítí. Výbava je víceméně standardní a odpovídá zařazení, přičemž dílenské zpracování je výborné a problémy by neměly nastat ani se spolehlivostí.

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Harley-Davidson Breakout 114: Poctivá práce z Milwaukee


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.