Přeposlat Ducati XDiavel S: Power cruiser s duchem superbiku

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Ducati XDiavel S: Power cruiser s duchem superbiku

24.02.2020 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Ducati XDiavel S je parádní power cruiser a určitě je to jeden z nejlepších zástupců své třídy. I když vypadá na první pohled možná trochu robustně a neohrabaně, ve skutečnosti je to velmi hbitá mašina, která se i na okreskách plných zatáček cítí jako doma a Ducati se povedlo vtisknout tomuto cruiseru ducha sportovního motocyklu.

Ducati XDiavel S: Power cruiser s duchem superbiku

Motor
Zadní kolo nádherného a už na první pohled dominantního power cruiseru Ducati XDiavel S roztáčí motor, který si umí zjednat respekt prakticky ihned po nastartování. Není to žádný kliďas, to ani omylem a tento dvouválec s označením Testastretta, který má svůj původ v závodním prostředí, je pořádně drsný, umí hodně tahat za řidítka a zkrátka je to takový pouliční rváč a agresor. Má hodně výrazný zvukový projev, umí s motocyklem pořádně zatřást a dává velmi jasně najevo, že nutně potřebuje krotit. Tento kapalinou chlazený dvouválec s válci uloženými do L a zdvihovým objemem 1262cc má čtyřventilový rozvod Desmodromic, dvě svíčky na válec a systém variabilního časování ventilů. Na zadní kolo proudí 112 kW (152 koní) při 9500 ot/min a točivý moment o hodnotě 126 Nm, který je k dispozici při 5000 ot/min. V nízkých otáčkách působí tento masivní motor trochu neomaleně, občas i trochu cuká a škube a je tedy evidentní, že pomalý městský provoz pro tento stroj nebude tím pravým ořechovým. Ve středních otáček se ale projev výrazně zlepší, plyn začne být dokonale plynulý a motor se za hřmotného zvukového doprovodu vydá do nejvyšších otáček, aby dal jasně najevo svůj superbikový původ. Po překročení hranice 4500 ot/min začne motor opravdu rázně zatahovat a jakmile se posunete ještě o pár tisíc výš, rozpoutá se opravdová divočina, která neskončí dřív než zásahem omezovače. Převodovka je šestirychlostní a svým projevem působí, stejně jako celý motocykl, pořádně chlapsky.

Ducati XDiavel S: Power cruiser s duchem superbiku

Jízda a ovladatelnost
XDiavel je robustní a těžká mašina, která sice na první pohled neslibuje nějaké sportovní zážitky na klikatých silnicích, ale opak je pravdou. Samozřejmě to není ryzí superbike, ale geny sportovních motocyklů v sobě zkrátka nezapře a v zatáčkách se chová velmi hravě a zároveň jistě. Žádná výrazná těžkopádnost se nekoná, XDiavel v zatáčkách působí, i přes suchou hmotnost čítající 220 kg, velmi agilně, obratně a opravdu skoro jako sportovní bike. Motocykl se do zatáček sklápí ochotně, je v nich dokonale stabilní a odezva od řídítek je příkladná, takže budete vždy vědět, co se na silnici děje. Dramatické výjezdy už jsou pak v režii ohromného motoru s obřím točivým momentem a na tomto stroji je skvělé to, jak dobře umí brzdit právě motorem při zavření plynu. Když se rozhodnete před zatáčkou snížit rychlost pomocí zaklapnutí plynu, motor to okomentuje opravdu neurvalým zabručením, které je ale naprosto dokonalým podtrhnutím toho, jak je tento cruiser dokonale zábavným, originálním a zároveň trochu hrůzu nahánějícím strojem. Pozice za řidítky je docela pohodlná, sedí se s poměrně hodně dopředu nataženýma nohama a je možné měnit polohu stupaček i řidítek, takže si pozici může každý upravit k obrazu svému. Samotný podvozek je postavený na USD vidlici s povrchovou úpravou DLC a průměrem trubek 50 mm vpředu a vzadu se nachází hliníková kyvka s plně stavitelným tlumičem, přičemž stavitelné je i přední odpružení. Brzdy od Bremba jsou silné jako tank, prakticky vůbec nevadnou a nemají se zastavením tohoto stroje sebemenší problémy.

Ducati XDiavel S: Power cruiser s duchem superbiku

Výbava
Jak už je u mašin od Ducati zvykem, výbava je opravdu výborná a plná moderní elektroniky. Nad bezpečností řidiče zde bdí brzdný systém ABS od firmy Bosch s funkčností v náklonu, osmistupňová kontrola trakce, jízdní režimy, systém DPL (Ducati Power Launch) a ve výbavě neschází ani tempomat a Bluetooth modul. Osvětlení je řešeno kompletně pomocí LED technologie a na předním světlometu najdeme denní svícení, které vypadá opravdu parádně a dodává tomuto stroji jeho nezaměnitelný styl. Palubní deska je kompletně digitální a před řidičem je umístěný barevný displej o úhlopříčce 3.5 palce s hezkou grafikou a výtečnou čitelností za všech okolností. Na tomto displeji se dozvíte všechny možné informace a kromě rychlosti, otáček a zařazeného převodového stupně ukazuje také čas, stav paliva v nádrži, spotřebu, nájezd, dojezd na stávající palivo a samozřejmě i kompletní nastavení elektroniky. Rozvor kol v tomto případě čítá 1615 mm, sedlo je umístěno ve výšce 755 mm a nádrž zvládne pojmout 18 litrů paliva. Co se týče spotřeby, tak ta se hodně liší dle stylu jízdy, a když se necháte unášet potentním, točivým motorem a budete jeho potenciál využívat pořád, budete jezdit klidně za 8 litrů a víc. Při normální jízdě se ale dá pohybovat za nějakých 6 – 6.5 litru paliva na 100 km, nicméně spotřeba asi není to, co by majitel tohoto cruiseru nějak zvlášť řešil. Krásná litá kola mají průměr 17 palců a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 120/70 vpředu a 240/45 vzadu.

Ducati XDiavel S: Power cruiser s duchem superbiku

Kvalita a spolehlivost
Úroveň dílenského zpracování je výborná a odpovídá tomu, že máme před sebou prémiový produkt od prémiového výrobce. Použité materiály jsou kvalitní, použité komponenty také a slícování všeho je příkladné, takže nikde nic nevrže ani při jízdě po méně kvalitních silnicích. Design je pak naprosto parádní a XDiavel vypadá úplně jinak než drtivá většina cruiserů, přičemž díky svému výraznému, až agresivnímu stylu vzbudí hromadu pozornosti všude, kde se ukáže. Spolehlivost by měla být bez problémů, olejový servis je výrobcem nastavený na 15 000 km / rok a hlavní Desmoservis pak na 30 000 km. Cena je dle očekávaní hodně vysoká a specifikace S na našem trhu vyjde na značných 608 000 Kč s DPH.

Ducati XDiavel S: Power cruiser s duchem superbiku

Verdikt
Ducati XDiavel S je parádní power cruiser a určitě je to jeden z nejlepších zástupců své třídy. I když vypadá na první pohled možná trochu robustně a neohrabaně, ve skutečnosti je to velmi hbitá mašina, která se i na okreskách plných zatáček cítí jako doma a Ducati se povedlo vtisknout tomuto cruiseru ducha sportovního motocyklu. Motor je fantastický, je silný jako lokomotiva a umí jak s mašinou, tak řidičem pořádně zacvičit. Není to žádný uhlazený, sametový dvouválec, ale pořádně uřvaná strojovna s chuligánským charakterem, což je přesně to, co se k XDiavelu skvěle hodí. Podvozek překypuje stabilitou, ochotou v zatáčkách a výbava je plná moderní elektroniky a různých bezpečnostních pomocníků, přičemž všechno funguje na jedničku. Dílenské zpracování je bez připomínek a to platí samozřejmě i pro design, který je s jakýmkoliv jiným motocyklem naprosto nezaměnitelný a takto dramaticky vypadající stroj abyste pohledali.

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Ducati XDiavel S: Power cruiser s duchem superbiku


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.