Přeposlat Vespa GTS300 SuperTech: Elegantní Italka s výborným motorem a moderní výbavou

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Vespa GTS300 SuperTech: Elegantní Italka s výborným motorem a moderní výbavou

21.02.2020 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Vespa GTS300 SuperTech je povedený skútr s nezaměnitelným italským charakterem, který boduje jak v oblasti vzhledu, tak motoru a chválíme i výbavu. Stejně jako ostatní skútry této značky, i tento platí za dražší, prémiový kousek, který na vás po několika málo kilometrech dýchne atmosférou jako z typického, italského velkoměsta a svým živým projevem si vás zcela jistě ihned získá.

Vespa GTS300 SuperTech: Elegantní Italka s výborným motorem a moderní výbavou

Motor
Srdcem stylového skútru Vespa GTS300 SuperTech je povedený jednoválcový motor chlazený kapalinou, jehož zdvihový objem čítá 278cc. Motor disponuje elektronickým vstřikováním paliva a v nejnovějším provedení plní aktuální emisní normu Euro 5, přičemž výkonnostně je na tom opravdu výborně a tento skútr patří mezi nejvýkonnější modely ve své třídě. Tento motor na zadní kolo Vespy posílá 17.5 kW (23.8 koně) při 7750 ot/min a točivý moment o hodnotě 26 Nm, který je k dipozici při 5250 ot/min. Dynamika jízdy je opravdu výborná, motor se ochotně sbírá už z nejnižších otáček a parádní disciplínou tohoto modelu jsou určitě rozjezdy z křižovatek, v čemž budete jen velmi těžko hledat konkurenty. Ve městě se Vespa GTS300 SuperTech cítí jako doma, ale díky výkonnému motoru se pochopitelně neztratí ani na okreskách a velmi rychle, snadno a s lehkostí sobě vlastní se umí přehoupnout přes hranici 100 km/h. Když se budete moc snažit a povětrnostní podmínky vám budou přát, je možné dostat se i přes 130 km/h a s touto Vespou tedy můžete absolvovat i dálniční přesuny, ačkoli v takto vysokých rychlostech už je znát, že motor je na svém maximu. Ideální cestovní rychlost leží někde okolo rychlosti 100 km/h, kdy nebudete brzdou provozu a motor má ještě v zásobě nějaký ten elán pro případné předjíždění. Spotřeba se pohybuje mezi 3 a 3.5 litry na 100 km v závislosti na tom, jak moc si budete užívat dynamických schopností tohoto povedeného skútru a převodovka je pak pochopitelně zastoupena variátorem, takže žádné řazení se nekoná.

Vespa GTS300 SuperTech: Elegantní Italka s výborným motorem a moderní výbavou

Jízda a ovladatelnost
Motor sice působí sportovně a hravě, ale při jízdě tato Vespa hraje spíše na pohodovou notu a nabízí příjemně komfortní svezení. Jedná se o vcelku malý a lehký skútr, takže v hustém městském provozu se cítí jako ryba ve vodě a ve městě nabídne skvělou průchodnost všemi situacemi. Reakce na změny směru jízdy jsou prakticky okamžité, takže je to příjemně hbitý kousek a díky nízké hmotnosti je ovladatelnost i v těch nejnižších rychlostech naprosto příkladná. Velmi dobrá je i stabilita a jízda je celkově za všech okolností čitelná a předvídatelná, což je samozřejmě plus. Pozice za řidítky je příjemná, místa je na tomto skútru dostatek a sedlo je spíše menší, takže jízda ve dvou sice možná je, ale Vespa 300 GTS k tomu úplně ideální určitě není, protože na spolujezdce bohužel moc místa nezbývá. Podvozek je v celkovém pohledu naladěný spíše na komfortní notu a většinu nástrah klasického městského provozu zvládá poměrně s přehledem a rozhodí až opravdu výrazné nerovnosti. Co se týče technologie podvozku, tak jak vpředu, tak vzadu se nachází hydraulický tlumič s vinutou pružinou a brzdná soustava je kompletně kotoučová. Na předním i zadním kole se nachází po jednom kotouči o průměru 220 mm, brzdy mají rychlý nástup, dostatek síly a nevadnou ani při intenzivnějším využívání.

Vespa GTS300 SuperTech: Elegantní Italka s výborným motorem a moderní výbavou

Výbava
Výbava je velmi dobrá a co elektroniky týče, tato Vespa je osazena systémem ABS, který je naladěný docela dobře a také protiprokluzovým systémem ASR. Osvětlení je kompletně řešeno pomocí LED technologie a z další výbavy bychom měli zmínit také USB port, který je umístěný v přihrádce před koleny řidiče. Pod sedlem se nachází průměrně rozměrný zavazadlový prostor, který pojme otevřenou helmu a bohužel není osvětlený, což je, vzhledem k ceně, docela velký nedostatek. Pod sedlem se nachází víčko nádrže a to také není zrovna dvakrát praktické řešení. Druhý prostor pro uložení mobilního telefonu, peněženky nebo třeba papírů se nachází před koleny řidiče a výrobce nezapomněl ani na praktický háček pro pověšení například nákupu. Palubní deska je zcela digitální a před řidičem sedí barevný displej s úhlopříčkou 4.3 palce, který umí zobrazit všechny důležité informace typu rychlosti, času, teploty, stavu paliva v nádrži, spotřeby a ukazuje také celkový nájezd, denní nájezd či napětí baterie. To ale není všechno, palubní desku je možné pomocí Bluetooth propojit s mobilním telefonem a o komunikaci se pak postará aplikace volně stažitelná jak z Google Play, tak z Apple App Store. Aplikace pak nabídne ještě podrobnější možnosti co do dostupnosti různých informací a také umožní používat navigaci z telefonu přímo na displeji. Grafika palubní desky je líbivá, všechno je přehledné a čitelnost je velmi dobrá i na přímém slunečním světle. Na délku tento skútr měří 1950 mm, disponuje rozvorem 1375 mm a sedlo je umístěno ve výšce 790 mm. Nádrž zvládne pojmout 8 litrů paliva, kola mají průměr 12 palců a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 120/70 vpředu a 130/70 vzadu.

Vespa GTS300 SuperTech: Elegantní Italka s výborným motorem a moderní výbavou

Kvalita a spolehlivost
Skútry od Vespy platí za prémiové stroje a tomu odpovídá jak jejich vyšší cena, tak výborné dílenské zpracování a použití kvalitních materiálů i komponent. To se samozřejmě týká i modelu Vespa GTS300 SuperTech, který působí velmi kvalitním dojmem a je vidět, že se při výrobě na ničem nešetřilo. Slícování je příkladné, nikde nic nevrže a ze skútru se neozývají žádné pazvuky ani při jízdě po méně kvalitních cestách. Vzhled je vyvedený v typické ,,vespím“ stylu, takže před sebou máme roztomilý skútr s retro nádechem, který si s žádným konkurentem nespletete, a kromě trochu usedlé černé je tento model k dispozici i v šedém provedení, které vypadá velmi stylově a dobře se k tomuto skútru hodí. Co se týče ceny, tak tento atraktivní kousek s digitální palubní deskou se u nás prodává za 165 900 Kč, což určitě není málo, ale před sebou máme nejvýkonnější Vespu vůbec s moderní výbavou i kvalitním zpracováním, což pochopitelně něco stojí.

Vespa GTS300 SuperTech: Elegantní Italka s výborným motorem a moderní výbavou

Verdikt
Vespa GTS300 SuperTech je povedený skútr s nezaměnitelným italským charakterem, který boduje jak v oblasti vzhledu, tak motoru a chválíme i výbavu. Stejně jako ostatní skútry této značky, i tento platí za dražší, prémiový kousek, který na vás po několika málo kilometrech dýchne atmosférou jako z typického, italského velkoměsta a svým živým projevem si vás zcela jistě ihned získá. Jedná se o nejvýkonnější skútr značky, takže dynamika jízdy je víceméně bez připomínek a motor se prezentuje velmi příjemně. Jde ochotně do otáček a má hezky živý, snad až sportovní charakter, ale podvozek je naladěný spíše na komfortní notu a nějaké velké sportování se v případě Vespy 300 GTS nekoná. Je to spíše klidnější skútr, jezdí hezky pohodově a co do celkového charakteru je to takový kliďas. Cena je vyšší, ale tak to prostě u této značky je a za své peníze dostanete jak moderní výbavu, tak velmi kvalitní materiály i komponenty.

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Vespa GTS300 SuperTech: Elegantní Italka s výborným motorem a moderní výbavou


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.