Přeposlat Yamaha XSR900 Abarth: Kterak se z naháče stal kafáč

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Yamaha XSR900 Abarth: Kterak se z naháče stal kafáč

19.02.2020 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Yamaha XSR900 Abarth je povedený retro café racer a velmi příjemné osvěžení modelové řady XSR900. Změna přední části v podobě přidání kapotáže s ochranným plexi štítem změnilo celkový styl této mašiny takřka k nepoznání, a z univerzálního naháče pro každý den se stal sportovně střižený a hravý stroj, který umí výborně vtáhnout do centra dění.

Yamaha XSR900 Abarth: Kterak se z naháče stal kafáč

Motor
Zadní kolo speciální edice motocyklu XSR900 Abarth od Yamahy pohání stejný motor, jako sériové provedení a na mysli máme jeden z nejlepších tříválců vůbec. Jedná se o motor, jehož zdvihový objem čítá 847cc, má DOHC rozvod, takže čtyři ventily na válec a disponuje kompresním poměrem 11.5 : 1. Na zadní kolo dává 84.6 kW (115 koní) při 10000 ot/min a točivý moment o hodnotě 87.5 Nm, který je k dispozici při 8500 ot/min. V úplně nejnižších otáčkách motor funguje tak nějak jakože jo a že mu nevadí ani ty úplně nejnižší točky, ale nic extra zajímavého v nich nenabízí. To hlavní přichází až ve středních otáčkách, někde okolo 3500 ot/min, kdy chytne slinu a začne opravdu hezky upalovat vpřed. Nad hranicí 6000 ot/min pak chytne další dech, opět ještě přidá a v těch nejvyšších otáčkách už opravdu jede jako smyslů zbavený a navíc má i výraznou výkonnostní špičku. Odezva na přidání plynu je příkladná, všechno je výborně čitelné a potěší i nízká míra vibrací. Na tomto motoru je nejlepší to, jak výborně funguje v reálném světě a jak je univerzální. Umí jet klidně, na pohodu a také umí opravdovou divočinu, protože do vysokých otáček jde s nadšením a vyloženě se do nich těší. Chválíme i výraznou, hutnou zvukovou kulisu, která na první poslech připomíná spíše objemnější motor. Co se týče spotřeby, tak ta se bude většinou pohybovat mezi 5 a 5.5 litry na 100 km, což určitě není špatné a tento motor je tak návykový, že byste mu s klidem odpustili i mnohem větší apetit.

Yamaha XSR900 Abarth: Kterak se z naháče stal kafáč

Jízda a ovladatelnost
Hlavním prvkem, kterým se limitovaná edice Abarth liší od klasického provedení XSR900, je v přední kapotáži, od které se odvíjí celé pojetí stroje. Zatímco standardní verze je klasický retro naháč, verze Abarth už spadá mezi café racery, takže dostala do vínku ochranný plexi štít a i pozice za řidítky je jiná, podstatně sportovnější. Řidič na motocyklu mnohem víc leží, je předkloněný dopředu a nohy má víc zalomené dozadu, takže jako na opravdu sportovní mašině a to znamená hned několik věcí. Nad strojem budete mít lepší kontrolu, jízda bude tak nějak víc autentická a je bez pochyb, že verze Abarth umí vtáhnout do děje ještě o kus lépe než standardní provedení. Při ostřejší jízdě bude třeba do řízení zapojit celé tělo, splynout se strojem a bude nutné se na jízdu pořádně koncentrovat a posnažit se, zadarmo totiž Abarth nic nedá. Pohodlnost a univerzálnost standardního provedení je ale ta tam a na to, že byste se v neděli ráno vydali na celodenní výlet, můžete rovnou zapomenout. Edice Abarth je určena spíše kratším, ale o to intenzivnějším vyjížďkám a je jako stvořená pro krátké vložky na klikatých okreskách. Podvozek je spíše tužší, ale nabídne i solidní míru komfortu a je složený z teleskopické vidlice vpředu a vzadu se pak nachází klasická kyvka s monoshockem o zdvihu 130 mm. Brzdy jsou výkonné naprosto dostatečně, disponují poměrně rychlým nástupem a nemají se zastavením tohoto stroje sebemenší problémy.

Yamaha XSR900 Abarth: Kterak se z naháče stal kafáč

Výbava
Výbava je poměrně slušná a co se týče elektroniky, tak dostanete velmi dobře naladěný ABS systém, kontrolu trakce se třemi úrovněmi nastavení (jde i vypnout) a neschází ani tři palivové mapy (A, B a Standard). Verze Abarth ale není jenom o elektronice, je i o zajímavých doplňcích, které na standardním provedení nenajdete a na mysli máme třeba přední kapotáž z karbonu, ze stejného materiálu je i kryt zadního sedla a přední blatník. Zmínit musíme také stylová, na konci řidítek ukotvená zpětná zrcátka, LED osvětlení, hliníkové kryty nádrže, plaketu s pořadovým číslem či titanovou výfukovou soustavu z dílen společnosti Akrapovič. Palubní deska zůstala stejná, jako u standardního modelu a před řidičem je tedy umístěný kruhový displej s jednoduchou grafikou a skvělou čitelností za všech okolností. Ano, k celkovému pojetí tohoto stroje by se nějaký ten klasický analog hodil určitě o dost víc, ale zde použitá palubní deska funguje velmi obstojně a vlastně ten retro nádech trochu i má. Informací je na budíku opravdu hromada a bude to chtít trochu cviku se v tom všem zorientovat, ale jakmile si na to zvyknete, všechno bude v pohodě. Samotný budík je obehnaný informačními diodami a zobrazené informace se přepínají dvojicí tlačítek ve spodní části. Kompletní rozměry této mašiny jsou 2075 x 1135 x 815 mm, rozvor kol se zastavil na hodnotě 1440 mm a sedlo je umístěno ve výšce 830 mm. Nádrž zvládne pojmout 14 litrů paliva a stylová litá kola mají průměr 17 palců, přičemž výrobce použil pneumatiky o rozměrech 120/70 vpředu a 180/55 vzadu.

Yamaha XSR900 Abarth: Kterak se z naháče stal kafáč

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování této mašiny je výborné, což ostatně platí i pro standardní XSR900 a výrobce kvalitní konstrukci ještě vyšperkoval prémiovými materiály. Slícování všech dílů je příkladné a potěší i na první pohled kvalitní, hluboký lak. Díky přední kapotáži se vzhled XSR900 úplně změnil a tento sportovní, lehkonohý styling se nám zamlouvá, přičemž výrobce pochopitelně nezapomněl ani na štíra, tedy znak italského úpravce Abarth (ten je známý hlavně ve spojení s Fiatem). Celosvětově vzniklo pouze 695 kusů této edice a všechny se prodaly během chvilky, přičemž na našem trhu stála verze Abarth 339 990 Kč s DPH. Pokud tedy máte o tento unikátní stroj zájem, budete muset zkusit nákup z druhé ruky.

Yamaha XSR900 Abarth: Kterak se z naháče stal kafáč

Verdikt
Yamaha XSR900 Abarth je povedený retro café racer a velmi příjemné osvěžení modelové řady XSR900. Změna přední části v podobě přidání kapotáže s ochranným plexi štítem změnilo celkový styl této mašiny takřka k nepoznání, a z univerzálního naháče pro každý den se stal sportovně střižený a hravý stroj, který umí výborně vtáhnout do centra dění. Tato limitovaná edice vsází v poměrně velké míře na karbon a má i titanový výfuk, takže je to docela prémiový kousek, a kromě povedeného vzhledu a kvalitního zpracování chválíme i výbavu, podvozek a samozřejmě také motor. Ten je naprosto parádní a zde použitý tříválec patří právem už nějakou tu dobu mezi nejlepší jednotky v motocyklovém světě. Skvěle jede, výborně zní, má výraznou výkonnostní špičku, skoro nevibruje a vlastně mu ani není co vytknout. Je to návykový motor, který vám při každém nastartování vykouzlí úsměv na rtu a to se samozřejmě počítá.

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Yamaha XSR900 Abarth: Kterak se z naháče stal kafáč


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.