Přeposlat Triumph doplňuje řadu Street Triple o prostřední model R

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Triumph doplňuje řadu Street Triple o prostřední model R

17.02.2020 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Britský výrobce Triumph představil novou specifikaci svého modelu Street Triple, a to verzi s přídomkem R. Hlavním prvkem této novinky je velmi moderní výbava a už v základu nabídne oboustranné rychlořazení či přepracovaný motor, který plní emisní normu Euro 5. A navíc bude levnější než předchozí model.

Triumph doplňuje řadu Street Triple o prostřední model R

Triumph si dával s řadou Street Triple docela na čas a nové verze představoval hezky postupně, jednu po druhé. Jako první tento tradiční britský výrobce ukázal vrcholný model RS s nabušenou výbavou a nejvýkonnějším motorem, poté přišla řada na verzi S, což je základ řady Street Triple a nejlevnější mašina značky a nakonec jsme se dočkali i modelu s přídomkem R, který sedí mezí S a RS. Je to tedy takový střed, není ani levný, ani drahý a má výbavu sice ne úplně špičkovou, ale i tak velmi dobrou a ve středu sedí i co se týče výkonu. Motor je objemnější než u základního eSka a je víceméně shodný s tím z modelu RS, ale má o něco málo nižší výkon dostupný v nepatrně vyšších otáčkách, takže se dá čekat, že bude mít i jiný charakter. Na motor se ale podíváme až v závěru a začneme jako pokaždé vzhledem, který je vyvedený v duchu modernizované řady Street Triple a i verze R se tedy dočkala re-designu. Přední světlomety s LED denním svícením se dočkaly přepracování, stejně jako celá kapotáž a nově působí celá řada Street Triple agresivnějším a tak nějak více dramatickým dojmem. Koncepce s duálními světlomety a vzezřením, které připomíná naštvaný hmyz, pochopitelně zůstává a bez toho si naháče od Triumphu už ani neumíme představit.

Triumph doplňuje řadu Street Triple o prostřední model RTriumph doplňuje řadu Street Triple o prostřední model R

Na první pohled nová verze zaujme také červeným podsedlovým rámem a ten bude červený u obou dostupných barevných specifikacích (Matt Silver Ice a Saphire Black). Hlavní hvězdou tohoto naháče ale bude zcela jistě motor plnící emisní normu Euro 5, který, jak jsme se již zmínili, vychází z agregátu použitého u vrcholné verze RS. V nitru modelu Street Triple R tedy tepe kapalinou chlazený řadový tříválec o zdvihovém objemu 765cc, který disponuje DOHC rozvodem a vícebodovým sekvenčním vstřikováním paliva. Na zadní kolo zvládne tento tříválec poslat velmi hezkých 87 kW (118 koní) při 12000 ot/min a točivý moment 77 Nm při 9400 ot/min, což jsou hodnoty jen o málo menší než co nabídne ve verzi RS, která má 90.5 kW (123 koní) při 11750 ot/min a 79 Nm při 9350 ot/min. Dá se tedy předpokládat, že co do dynamiky nebude tato novinka za svým dražším sourozencem nijak zvlášť zaostávat a převodovka je klasicky šestirychlostní. Hlavním prvkem výbavy specifikace R je přítomnost oboustranného rychlořazení Shift Assist už v základní výbavě, což je věc vpravdě vítaná, protože u modelu RS funguje naprosto parádně a není vůbec třeba pochybovat o tom, že zde tomu bude jinak.

Triumph doplňuje řadu Street Triple o prostřední model RTriumph doplňuje řadu Street Triple o prostřední model R

Elektronická výbava je přece jenom o trochu horší než u ,,eresa“, takže jízdních režimů není pět, jsou ,,pouze“ tři (Road, Rain a Sport) a palubní deska není jeden velký, barevný displej s možností propojení s telefonem, ale víceméně klasika kombinující analog s monochromatickým displejem. To ale neznamená, že by byla palubní deska nějak špatná, to ani v nejmenším a velký, vpravo umístěný analogový otáčkoměr, po jehož levici sedí displej s jednoduchou a přehlednou grafikou vypadá velmi dobře a vůbec nepochybujeme o tom, že čitelnost všech instrumentů bude příkladná za všech okolností. Každopádně je zajímavé, že předchozí Street Triple R měl palubní desku plně digitální, v podobě velkého barevného displeje a Triumph k tomuto kroku přistoupil pravděpodobně kvůli celkové ceně. Nový Street Triple R se totiž pyšní o něco málo nižší startovací cenou než ten předchozí, což je samozřejmě vítané. Z další výbavy bychom měli zmínit brzdný systém ABS a neschází ani stavitelná kontrola trakce. Co se týče již zmíněného podvozku, tak ten je postavený na obrácené vidlici Showa Big s průměrem trubek 41 mm a plnou stavitelností vpředu a vzadu má své místo centrální tlumič Showa s možností nastavení předpětí a útlumu.

Triumph doplňuje řadu Street Triple o prostřední model RTriumph doplňuje řadu Street Triple o prostřední model R

Vrcholná verze RS má přední komponenty stejné, no vzadu je vybavena high-end tlumičem Öhlins STX40 s kompletní nastavitelností. Brzdná soustava vypadá více než schopně, a zatímco na předním kole se nachází dva kotouče o průměru 320 mm, do kterých se zakusují čtyřpístkové třmeny Brembo Monoblock M4.32, vzadu sedí jeden 220 mm kotouč doplněný o jednopístkový třmen, opět od Bremba. Suchá hmotnost této mašiny je příznivých 168 kg, rozvor náprav se zastavil na hodnotě 1405 mm a nádrž má objem 17.4 litru. Sedlo je standardně umístěno ve výšce 825 mm, nicméně k dispozici bude i snížená verze se sedlem umístěným ve výšce 780 mm, přičemž toto snížení bude zcela zdarma. Hezká litá kola mají průměr 17 palců vpředu i vzadu a jsou na nich obuty pneumatiky Pirelli Diablo Rosso III o rozměrech 120/70 vpředu a 180/55 vzadu. Jak už bývá u Triumphu zvykem, i k tomuto motocyklu bude k dispozici spousta různých doplňků a výrobce na svých stránkách uvádí, že jich bude více než 60. Na oficiálních stránkách výrobce je tato novinka již zalistována, takže do prodeje by se měla dostat velmi brzy a jak jsme se již zmínili, Street Triple R 2020 bude levnější než verze 2019. Zatímco za starší model si Triumph řekl o 9300 liber (cca 277 500 Kč), nová verze vyjde na 8900 liber (cca 265 490 Kč).

Triumph doplňuje řadu Street Triple o prostřední model RTriumph doplňuje řadu Street Triple o prostřední model R

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Triumph doplňuje řadu Street Triple o prostřední model R


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.