Přeposlat Ducati představilo nabušený superbike Superleggera V4, limitovanou edici s astronomickou cenovkou

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Ducati představilo nabušený superbike Superleggera V4, limitovanou edici s astronomickou cenovkou

12.02.2020 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Italská Ducati představila nový superbike s označením Superleggera V4, který je tím nejvýkonnějším, nejmodernějším a také nejlehčím strojem, jaký kdy v Boloni vznikl. Jedná se ale o limitovanou edici, takže pokud máte o tento top superbike zájem, raději si pospěšte.

Ducati představilo nabušený superbike Superleggera V4, limitovanou edici s astronomickou cenovkou

Jedná se o exkluzivní mašinu po všech směrech a kromě nejmodernějších technologií a omezené výroby se pyšní také opravdu astronomickou cenovkou, ale o tom až později. Co že je vlastně Ducati Superleggera V4 zač? V jednoduchosti by se dalo říct, že je to odlehčená verze modelu Panigale V4 R, což je aktuálně nejvýkonnější sériové vyráběný stroj od Ducati, nicméně Superleggera jde ještě mnohem dál a nabídne opravdu neskutečně nabušenou elektroniku i techniku. V Ducati mají s odlehčenými verzemi svých superbiků docela velké zkušenosti a v minulosti přivedli na svět odlehčené Panigale 1199 a 1299, nicméně ani jedna z těchto limitek se novince V4 ani nepřiblížila. Všechna čest přeplňované Kawasaki Ninja H2, uhrančivé Yamaze R1M s elektronickým podvozkem nebo moderní Hondě CBR1000RR-R Fireblade SP, titul nejmodernějšího, nejzajímavějšího a nejdivočejšího superbiku míří k Ducati, i když je jasné, že srovnání to není úplně fér, protože Superleggera V4 stojí úplně jiné peníze. Design vychází ze standardní V4 R, ale je zde samozřejmě několik detailů, které odlehčenou verzi od té standardní odlišují a tím myslíme hlavně speciální, aerodynamická křidélka na přední části kapotáže.

Ducati představilo nabušený superbike Superleggera V4, limitovanou edici s astronomickou cenovkouDucati představilo nabušený superbike Superleggera V4, limitovanou edici s astronomickou cenovkou

Ta doplňují původní křidélka, která má i sériové provedení V4 R a v Ducati se s tímto prvkem inspirovali u závodního speciálu MotoGP z roku 2016. Hlavním úkolem těchto křidélek je samozřejmě zvýšení přítlaku a výrobce uvádí, že při rychlosti 270 km/h umí generovat až 50 kg přítlaku, což je o celých 20 kg víc než v případě provedení V4 R. Alfou a omegou tohoto modelu je ale samozřejmě hmotnost, tedy spíše její úbytek a v tomto ohledu jsou v Ducati opravdu odborníci na slovo vzatí. Za výrazným úbytkem na váze stojí pochopitelně rozsáhlé použití karbonu, který u této novinky najdeme v opravdu hojné míře a z karbonu je vyrobená například celá kapotáž, a to včetně výše zmíněných křidélek. To ale samozřejmě není všechno, z karbonu je vyrobeno mnohem víc věcí a třeba rám je z tohoto lehkého materiálu vyrobený také, stejně tak jako podsedlový rám, zadní kyvná vidlice či kola. Nyní tedy můžeme plynule přejít k hmotnosti, která vypadá opravdu parádně a ručička vah se u základního provedení zastavila na velmi hezkých 159 kg, což je suchá hmotnost. To znamená, že je tato novinka o značných 13 kg lehčí než model V4 R a to není všechno, k dispozici bude i závodní kit, který pomůže srazit hmotnost až na 152.2 kg. To vypadá opravdu parádně a je jasné, že poměr hmotnosti k výkonu bude u této mašiny jeden z nejlepších vůbec.

Ducati představilo nabušený superbike Superleggera V4, limitovanou edici s astronomickou cenovkouDucati představilo nabušený superbike Superleggera V4, limitovanou edici s astronomickou cenovkou

Když už jsme nakousli ten výkon, tak se můžeme plynule přesunout k motoru, který je zastoupený kapalinou chlazeným vidlicovým čtyřválcem o zdvihovém objemu 998cc. Tento agregát disponuje čtyřmi ventily na válec a pro potřeby této verze byl naladěný na 165 kW (224 koní) při 15 250 ot/min a 116 Nm při 11 750 ot/min, takže je o 3 kW a 4 Nm silnější než verze použitá v modelu V4 R. Stejně jako v případě hmotnosti, i v oblasti výkonu dá Ducati ještě možnost ke zlepšení a pomocí výše zmíněného speciálního závodního kitu, který obsahuje třeba výfuk Akrapovič, se čísla posunou až na 172 kW (234 koní) při 15500 ot/min a 119 Nm při 11750 ot/min. 234 koní ve 152 kg lehké mašině, to už bude opravdu hodně velká divočina a je jasné, že drtivou většinu svého času bude tento superbike trávit na okruhu, kde budou mít takové parametry pořádné využití. Ale nenechte se mýlit, tohle není stroj určený jenom na okruh, může i na normální silnice, ačkoliv na okreskách se bude jeho potenciálem trestuhodně plýtvat. Podvozek je dle očekávání špičkový, a zatímco vpředu se nachází obrácená vidlice Öhlins NPX25/30 s průměrem trubek 43 mm, vzadu má své místo tlumič TTX36 s titanovou pružinou, opět od firmy Öhlins.

Ducati představilo nabušený superbike Superleggera V4, limitovanou edici s astronomickou cenovkouDucati představilo nabušený superbike Superleggera V4, limitovanou edici s astronomickou cenovkou

Brzdy jsou od Bremba (jak jinak) a na předním kole sedí dva 330 mm kotouče doplněné o čtyřpístkové třmeny Stylema R (nová verze). Zadní kotouč má průměr 245 mm a zmínit bychom měli i pneumatiky, které jsou od Pirelli a v Ducati vsadili za typ Supercorsa SP. Elektronická výbava je, dle očekávání, naprosto vyčerpávající a tento stroj je vybavený systémem ABS EVO s funkčností v náklonu, kontrolou trakce, technologiemi Slide Control, Wheelie Control EVO, systémem řízeného rozjezdu a pochopitelně neschází ani rychlořazení nahoru i dolů či jízdní režimy. Ty jsou tři (Race A, Race B a Sport) a jsou doplněny o pět dalších režimů, které si bude moct řidič dál upravit k obrazu svému. Dále bychom měli zmínit i závodní palubovku, která by měla být podobná jako u závodního speciálu GP20 s časovými podklady pro pět světových okruhů (Laguna Seca, Mugello, Jerez, Sepang a Losail). Jak jsme se již zmínili, tohoto vpravdě unikátního superbiku vznikne pouhých 500 kusů a v Ducati si jeden kousek cení na astronomických 100 000 euro, což je po přepočtu zhruba 2.5 milionu korun. Případní zájemci se pak můžou těšit také na kombinézu Dainese s airbagem D-Air šitou na míru, karbonovou přilbu Arai a účast na akci SBK Experiencem, což je jeden den na závodním okruhu s lektory DRE Ducati Riding Courses. 

Ducati představilo nabušený superbike Superleggera V4, limitovanou edici s astronomickou cenovkouDucati představilo nabušený superbike Superleggera V4, limitovanou edici s astronomickou cenovkou

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Ducati představilo nabušený superbike Superleggera V4, limitovanou edici s astronomickou cenovkou


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.