Přeposlat Kawasaki Z650: Zase o kousek lepší

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Kawasaki Z650: Zase o kousek lepší

10.02.2020 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Kawasaki Z650 je v novém provedení zase o kousek lepším strojem, který cílí hlavně na jezdce hledající svůj první velký, dospělý motocykl. Motor nově plní emisní normu Euro 5, nabídne lepší zátah ve středních otáčkách a sice možná ztratil něco málo ze své předchozí výbušnosti, no charakteru má pořád na rozdávání.

Kawasaki Z650: Zase o kousek lepší

Motor
Zadní kolo naháče Z650 od Kawasaki pohání přepracovaná verze původního, kapalinou chlazeného paralelního dvouválce o zdvihovém objemu 649cc, který nyní plní novou emisní normu Euro5. Motor dále disponuje kompresním poměrem 10.8:1 a DOHC rozvodem, takže má celkově osm ventilů a na zadní kolo proudí slušných 50.2 kW (68 koní) při 8000 ot/min. Točivý moment dosahuje hodnoty 64 Nm při 6700 ot/min a Kawasaki u nové verze tohoto motoru zmiňuje také to, že se mírně zlepšila distribuce výkonu ve středních otáčkách. A to je pravda, motor reaguje velmi ochotně opravdu už ve středních otáčkách a můžete ho v nich jen tak nechat povalovat, přičemž při potřebě náhlého zrychlení nebudete ani muset podřazovat, motor to pobere a velmi ochotně začne zatahovat. To nejlepší ale samozřejmě předvádí ve vyšších otáčkách a v poslední třetině otáčkoměru už má opravdu síly na rozdávání. Ani nižších otáčkách to není žádná velká tragédie, tento dvouválec je sice vyloženě nemiluje, ale žádné zásadní problémy s nimi nemá a ani v těch nejnižších otáčkách nijak zvlášť necuká a projevuje se vesměs kultivovaně. Míra vibrací je nízká, odezva na plyn rychlá, plynulá a hezky čitelná. Tento model je k dispozici i v A2 verzi s výkonem limitovaným na 35 kW (48 koní), takže ho při tomto omezení můžou sedlat i držitelé řidičáku A2, přičemž po dokončení ,,plnotučných‘‘ papírů lze motor za poplatek odemknout na plný výkon. To je ideální řešení, protože majitel zůstává na stejné motorce, kterou už zná a bude se na ní cítit jistě.

Kawasaki Z650: Zase o kousek lepší

Jízda a ovladatelnost
Motor si tedy oproti předchozí generaci prošel mírnými úpravami, ale pro podvozek to už neplatí a ten zůstal úplně stejný. To ale není vůbec špatně, protože se pořád jedná o velmi schopný podvozek, který umí nabídnout dobrou kombinaci jistoty v zatáčkách, agility a komfortu. Tento stroj platí za poměrně univerzálního společníka a zvládne tedy jak proplétání se hustým městským provozem, tak divočinu na okreskách plných zatáček a samozřejmě se nebrání ani dálničnímu cestování vyššími rychlostmi. To spíš řidič se v tomto prostředí nebude cítit zrovna dvakrát příjemně, tedy alespoň ne v těch opravdu vysokých rychlostech, protože ochrana před proudícím vzduchem je, stejně jako u většiny naháčů, nijaká žádná a budete se muset spolehnout na to, co zvládne odklonit palubní deska. Pozice za řídítky je poměrně přirozená, takže je docela příjemná a samotné řízení je hezky komunikativní a přesné, takže projev je motocyklu je čitelný a vždy budete vědět, co se děje. Samotný podvozek je postavený na 41 mm teleskopické vidlici vpředu a vzadu má své místo horizontální Back-link tlumič plněný vzduchem, který umožňuje nastavení přepětí. Předek je naladěný spíše na měkčí notu a při agresivnějším brzdění se má tendenci lehce nořit do silnice, nicméně míra komfortu je velmi příjemná a schopnost podvozku odpouštět chyby méně zkušení řidiči určitě ocení. Brzdy jsou výkonné dostatečně, jejich nástup je rychlý a dobře se dávkují, takže v tomto ohledu je všechno v nejlepším pořádku.

Kawasaki Z650: Zase o kousek lepší

Výbava
Výbava je poměrně solidní, ale nějakou sofistikovanou a extra moderní elektroniku nečekejte, nicméně na druhou stranu, kontrola trakce nebo jízdní režimy či palivové mapy v této třídě úplně nezbytně nutné nejsou. Daleko důležitější jsou kvalitní komponenty, které dostanete a kromě pneumatik Dunlop Sportmax Roadsport 2 bychom měli zmínit i dostatečně výkonný přední LED světlomet či kompletně digitální palubní desku. Před řidičem je umístěný barevný displej s úhlopříčkou 4.3 palce, který umí zobrazit třeba otáčky, rychlost, zařazený převodový stupeň, stav paliva v nádrži, spotřebu, teplotu chladicí kapaliny, čas, ujeté kilometry nebo celkový nájezd. Grafika je poměrně jednoduchá, takže všechno je příkladně přehledné a s čitelností nejsou problémy ani na přímém světle. Okolo displeje se nachází nezbytné informační diody a pod ním dvě tlačítka, pomocí kterých se palubní deska ovládá. To ale není vše, tento stroj je vybavený také Bluetooth, takže jde spojit s chytrým telefonem a o to se postará aplikace Rideology, která umí přímo na displeji motocyklul zobrazit třeba informace o příchozích hovorech nebo SMS. Kompletní rozměry tohoto stroje 2055 x 1065 x 765 mm, rozvor náprav čítá 1410 mm a pohodlné, rozměrné sedlo je umístěno ve výšce 790 mm. Nádrž zvládne pojmout 15 litrů paliva a průměrná spotřeba se pohybuje mezi 4.5 a 5 litry na 100 km, takže dojezd na jedno natankování je poměrně slušný. Kola disponují průměrem 17 palců a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 120 / 70 vpředu a 160 / 60 vzadu.

Kawasaki Z650: Zase o kousek lepší

Kvalita a spolehlivost
I přes poměrně příznivou cenovku je Kawasaki Z650 perfektně zpracovaný motocykl, který působí snad až prémiovým dojmem. Slícování všech dílů je příkladné, lak působí velmi kvalitním dojmem a celkově je tato mašina vyrobena opravdu s pečlivostí. Spolehlivost by měla být také příkladná, s předchozí generací nebyly žádné obtíže a ty se s největší pravděpodobností vyhnou i této nové verzi. Velkou pochvalu si pak zaslouží design, který je vyvedený v poměrně dost agresivním a hodně výrazném duchu, takže na silnici tento model určitě nepřehlédnete a mezi konkurencí je to suverénně nejlépe vypadající stroj. Když už jsme nakousli tu konkurenci, tak tou je hlavně Yamaha MT-07 a Suzuki SV650, přičemž ,,Zed“ nejenom, že je modernější, také lépe vypadá, je vybavenější a s cenou 174 900 Kč je sice nepatrně dražší, ale je to novinka, takže si mírně vyšší cenu určitě obhájí. Volba je tedy jasná.

Kawasaki Z650: Zase o kousek lepší

Verdikt
Kawasaki Z650 je v novém provedení zase o kousek lepším strojem, který cílí hlavně na jezdce hledající svůj první velký, dospělý motocykl. Motor nově plní emisní normu Euro 5, nabídne lepší zátah ve středních otáčkách a sice možná ztratil něco málo ze své předchozí výbušnosti, no charakteru má pořád na rozdávání. Funguje dobře už ve středních otáčkách, má příjemně čitelný projev a také decentní výkonnostní špičku. Podvozek se oproti předchozí verzi vůbec nezměnil a vpředu tedy pořád sedí teleskopická vidlice bez možnosti nastavení, ale v celkovém pohledu funguje výborně a nabídne dobrý kompromis mezi komfortem a sportovním projevem. Brzdy jsou výkonné dostatečně a výbava vsází hlavně na palubní desku postavenou na barevném displeji, což aktuálně velmi frčí. V podání Kawasaki tomuto řešení nemáme víceméně co vytknout a na své si přijdou i milovníci moderních technologií, protože motocykl jde přes Bluetooth propojit s telefonem. Dílenské zpracování je výborné, spolehlivost by měla být bezproblémová a před sebou tedy máme jednoho z nejlepších naháčů střední třídy.

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Kawasaki Z650: Zase o kousek lepší


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.