Přeposlat Honda CB125F: Mládí vpřed!

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Honda CB125F: Mládí vpřed!

07.02.2020 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Honda CB125F je sice již letitý stroj, ale pořád patří mezi nejlepší startovací motocykly pro omladinu. Nabídne příjemný, velmi úsporný motor s hladem po otáčkách, agilní projev na klikatých okreskách a příkladnou použitelnost v městském prostředí, přičemž začátečníci určitě ocení i čitelný projev a nezáludné chování.

Honda CB125F: Mládí vpřed!

Motor
Honda CB125F je naprostým synonymem pro startovací motocykl pro mládežníky či nenáročný povoz do města a tomu pochopitelně odpovídá i použitý motor. V rámu této mašiny tepe vzduchem chlazený jednoválec o zdvihovém objemu 124.7cc, který se pyšní OHC rozvodem (dva ventily na válec) a vyvažovacím hřídelem. Zmínit bychom měli také elektronické vstřikování paliva PGM-FI a fakt, že se jedná o naprostou klasiku všech klasik a jeden z nejrozšířenějších motorů vůbec. Co se týče výkonů, tak na zadní kolo proudí spíše skromnějších 7.8 kW (necelých 11 koní) při 7750 ot/min a točivý moment o hodnotě 10.2 Nm, což vpravdě neslibuje nějaké extra divoké zážitky, ale v reálném světě je s tímto motorem velmi příjemné svezení. Pro svižnější jízdu je naprosto nezbytně nutné ho točit a snažit se co nejrychleji překlenout nízké otáčky, což ale motoru naštěstí nijak nevadí a do otáček jde docela s nadšením a ochotou. V těch nejnižších otáčkách po něm opravdu nelze čekat zázraky, ale ve středních už začne trochu ožívat a v poslední třetině otáčkoměru nabídne poměrně obstojný zátah (na jednoválec s 10 Nm, samozřejmě). Potěšily nás velmi nízké vibrace, které jsou maličko patrné opravdu jen v nízkých otáčkách a v celkovém pohledu je tento motor v rámci své třídy jeden z těch nejlépe vyvážených. A také jeden z nejúspornějších, vždyť výrobcem spočítaná spotřeba je 1.95 litru na 100 km a spotřeby okolo dvou litrů lze v reálném světě při klidné, defenzivní jízdě opravdu dosáhnout. Většinou ale budete motor stejně točit, co to dá, takže apetit lehce vzroste, nicméně pouze o pár deci a nad 2.5 litru se jen tak nedostanete.

Honda CB125F: Mládí vpřed!

Jízda a ovladatelnost
Od mašiny, jejíž pohotovostní hmotnost je 128 kg, nelze čekat nic jiného než lehkonohý projev a i v nízkých rychlostech naprosto nekomplikované ovládání. A přesně tak Honda CB125F i jezdí. V městském provozu funguje naprosto bez připomínek, umí zatočit snad jen pomocí myšlenky a působí velmi agilním, obratným dojmem. Na klikatých okreskách je to příjemně hravý stroj, nechá se velmi ochotně překlápět ze zatáčky do zatáčky a všechno probíhá velmi čitelně, předvídavě a nezáludně. Podvozek je samozřejmě naprosto základní a určitě není bez chyb, třeba při rychlejší jízdě po ne úplně ideálně kvalitních silnicích poměrně rychle odhalí nedostatky v podobě rázů od přední vidlice, občasného odskakování předního kola či výraznějšího noření přídě při ostřejším brzdění. Přední vidlice této mašiny disponuje průměrem trubek 31 mm, což není žádná velká sláva a je to právě tenkost přední vidlice, co dělá největší problémy. Zadní odpružení v podobě dvou tlumičů se stavitelným předpětím už funguje lépe a staví podvozek do trochu lepšího světla. V celkovém pohledu toho, že tento stroj budou sedlat hlavně začátečníci, kteří se k limitu podvozku dostanou jen stěží, je to víceméně v pořádku a jako celek funguje podvozek solidně. Brzdy jsou na tom podobně a jsou zkrátka solidní, takže sice nenabídnou nějaký drtivý nástup a neutuchající sílu, ale jsou poměrně čitelné a se zastavením tohoto stroje nemají žádný zásadnější problém. Co se týče použité techniky, tak zatímco vpředu má své místo kotouč o průměru 240 mm, vzadu sedí klasický buben o průměru 130 mm.

Honda CB125F: Mládí vpřed!

Výbava
Výbava není nijak zázračná, ale to pravděpodobně ani nikdo nečekal a je zkrátka jasné, že u základního motocyklu pro mladé je součástí výbavy jen to nejnutnější. Brzdy jsou vybaveny ABS systémem a to je tak všechno, na nějaké ostatní elektronické pomocníky můžete zapomenout, nicméně to je v této třídě naprosto pochopitelné. Velkou pochvalu si zaslouží sedlo umístěné ve výšce 775 mm, které je příjemně rozměrné, nabízí dobrou oporu a pod ním se navíc nachází malý úložný prostor. Sedlo je pro dva a i spolujezdec si na něm najde dostatek místa, přičemž povedená je také příjemná pozice za řidítky a Honda CB125F patří k motocyklům, na kterých si ihned po prvním usednutí připadáte jako doma. Palubní deska je jednoduchost sama a je naprosto a zcela analogová, není na ní ani kousek displeje a působí tedy sice lehce zastarale, ale to na funkčnost nemá žádný zásadní vliv. Dozvíte se všechny důležité informace, takže rychlost, otáčky, stav paliva v nádrži, aktuální nájezd, celkové ujeté kilometry a neschází ani ukazatel aktuálně zařazeného převodového stupně, který je umístěný mezi oběma budíky. Orientace v palubní desce je naprosto bezproblémová, čitelnost také a všechno je dobře vidět i na přímém slunci. Kompletní rozměry této lehkonohé Hondy jsou 2035 x 1080 x 765 mm, rozvor kol se zastavil na hodnotě 1295 mm a nádrž zvládne pojmout 13 litrů paliva. To znamená, že akční rádius tohoto stroje je výborný, na jednu nádrž lze urazit opravdu hromadu kilometrů a dostat se přes 500 km na jedno natankování není vůbec žádný problém.

Honda CB125F: Mládí vpřed!

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je na velmi dobré úrovni a Honda CB125F určitě nepůsobí nějak fórovým nebo nedotaženým dojmem. Slícování všech plastů je příkladné, nikde nic nevrže ani na méně kvalitních silnicích a pocitově působí tento stroj příjemně bytelným, poctivým dojmem a určitě ne jako motocykl, který stojí úplně nový nějakých 69 900 Kč, což je oficiální cena Hondy. Ano, ryze čínskou konkurenci lze koupit ještě levněji, ale zpracování bude na straně Hondy nehledě na to, že čínské stroje v tomto ohledu udělaly za poslední dobru obrovský pokrok. Ona vlastně i tato mašina je čínská, její výroba totiž probíhá právě v Číně a je tedy evidentní, že Honda si svůj standard umí pohlídat za všech podmínek. Zpracování je tedy velmi dobré a žádné problémy by neměly nastat ani se spolehlivostí, protože motor je léty prověřený a na tomto stroji není moc věcí, které by mohly dělat problémy.

Honda CB125F: Mládí vpřed!

Verdikt
Honda CB125F je sice již letitý stroj, ale pořád patří mezi nejlepší startovací motocykly pro omladinu. Nabídne příjemný, velmi úsporný motor s hladem po otáčkách, agilní projev na klikatých okreskách a příkladnou použitelnost v městském prostředí, přičemž začátečníci určitě ocení i čitelný projev a nezáludné chování. Na méně kvalitních silnicích sice podvozek umí dát najevo, že není z nejmodernějších, ale to se dostaví až ve vysokých rychlostech a většina méně zkušených řidičů na jeho limity nedosáhne. Brzdy jsou slušné, výbava základní a palubní deska sice analogová a zastaralá, ale bez výhrad použitelná. Dílenské zpracování je velmi dobré, určitě jedno z nejlepších v rámci třídy a cena je na poměry startovacích 125cc strojů sice možná vyšší, ale celkově se jedná o poměrně dostupný model.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Honda CB125F: Mládí vpřed!


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.