Přeposlat Yamaha Tracer 700 GT: Příjemné cestování se sportovním charakterem

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Yamaha Tracer 700 GT: Příjemné cestování se sportovním charakterem

05.02.2020 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Yamaha Tracer 700 GT je velmi povedený a vpravdě všestranný motocykl, který umí jak klidné cestování napříč dálnicemi, tak sportovnější vyjížďky na klikatých okreskách. Je to vskutku příjemný stroj s povedeným, dvouválcovým motorem, který na papíře svými výkony sice nijak zvlášť neohromí, ale v reálu překvapí.

Yamaha Tracer 700 GT: Příjemné cestování se sportovním charakterem

Motor
Zadní kolo mašiny Yamaha Tracer 700 GT pohání povedený dvouválcový motor s označením CP2, který disponuje kapalinovým chlazením a zdvihovým objemem 689cc. Válce jsou uloženy v řadě, kompresní poměr tohoto motoru je 11,5: 1 a disponuje DOHC rozvodem, takže má čtyři ventily na válec. Co se týče výkonů, tak Tracer 700 GT nabídne maximálně 55 kW (75 koní) při 9000 ot/min a točivý moment o hodnotě 68 Nm, který je k dispozici při 6500 ot/min. Na papíře tato čísla vypadají víceméně nezajímavě a tuctově, nicméně v reálném světě je tento dvouválec nesmírně příjemným společníkem a umí tuto mašinu rozhýbat až překvapivě svižně. Motor funguje poměrně obstojně už od nejnižších otáček, ale mnohem lépe se cítí v otáčkách středních a okolo 5000 ot/min poměrně výrazně ožije, přičemž nad touto hranicí nabídne poměrně hutný zátah. V poslední třetině otáčkoměru už za to pak tento dvouválec vezme vskutku s vervou a v nejvyšších otáčkách působí pocitově výkonněji než ve skutečnosti je. Odezva na přidání plynu je velmi rychlá a ani v nízkých otáčkách se nedočkáte nějakého výraznějšího zaškobrtnutí. Ano, plyn sem tam cukne, ale je to opravdu jenom výjimečně a není to nic hrozného. Zvukový projev je takový normální a je vidět, že je svázaný Euro normou a míra vibrací je velmi nízká. Spotřeba se dá bez větších problémů udržet na hranici 5 litrů na 100 kilometrů jízdy, což určitě není špatné a chválíme i šestirychlostní předovku, která je přesná a s motorem dobře sladěná.

Yamaha Tracer 700 GT: Příjemné cestování se sportovním charakterem

Jízda a ovladatelnost
Tracer 700 GT je cestovně-sportovní stroj a přesně tomuto zařazení odpovídá i jeho charakter. Umí naprosto s klidem polykat pohodlně a nenuceně kilometr za kilometrem, třeba někde na dálnici, stejně jako umí adrenalinové projížďky po klikatých okreskách ve vysokém, až ostrém tempu. Je to zkrátka takový všeuměl, který potěší i příznivce cestování ve dvou, protože sedlo je dostatečně prostorné a komfortní i pro spolujezdce. Pozice za řidítky je poměrně vzpřímená, takže je vesměs přirozená a je tudíž i pohodlná, takže se nebudete cítit unaveně či rozlámaně ani po pořádné porci kilometrů. Ochrana před větrem je velmi dobrá a poskytuje ho ve dvou úrovních stavitelný plexi štít, který odvádí, za pomoci rozměrné kapotáže, opravdu skvělou práci. Tyto věci, tedy pohodlné sedlo, přirozenou pozici a dobrou ochranu před větrem, oceníte hlavně při delších cestách, dálničním cestování a podobně a na klikatých okreskách zase oceníte agilní podvozek v kombinaci s přesným řízením. Tracer se nechá velmi ochotně překlápět ze zatáčky do zatáčky, je za všech okolností stabilní a díky dobré zpětné vazbě budete za všech okolností vědět, co se pod koly děje. Ovladatelnost je příjemná i v nižších rychlostech, takže se s tímto strojem neztratíte ani v městském provozu. Co se týče podvozku, tak ten je sice pouze základní, ale svou práci odvádí dobře a umí i slušný komfort, ačkoliv v této oblasti úplně 100% není a občas je evidentní, že ho výraznější nerovnosti umí mírně rozhodit. Brzdná soustava skládající se ze dvou 282 mm kotoučů a čtyřpístkových třmenů vpředu a kombinace 245 mm kotouče s dvoupístkovým třmenem vzadu je taková normální, brzdí obstojně a svou práci si odvede. Nástup brzd není úplně ideální a občas to chce vzít za páčku o trochu víc než by bylo záhodno, ale celkově jsou poměrně slušné.

Yamaha Tracer 700 GT: Příjemné cestování se sportovním charakterem

Výbava
Výbava je docela solidní a hlavní rozdíl mezi základním modelem a verzí GT je v tom, že dražší specifikace GT je již v základu vybavena bočními kufry o objemu 20 litrů, má vyšší ochranný štít a rozměrnější, pohodlnější sedlo. Elektronická výbava pak zahrnuje pouze ABS systém a to je všechno, na kontrolu trakce či nějaké jízdní režimy už zde nezbylo místo a po pravdě, ani to moc nevadí. Pochválit musíme palubní desku, která sice může na první pohled působit možná až lehce zastarale, protože je pouze monochromatická, ale svou práci odvádí na jedničku a čitelnost je výborná za všech okolností. Před řidičem umístěný podlouhlý displej zobrazuje aktuální rychlost, otáčky, zařazený převodový stupeň, stav paliva v nádrži, ujeté kilometry nebo čas a uprostřed si lze všimnout dvou přepínačů, pomocí kterých se přepíná mezi jednotlivými informacemi. Palubní deska je samozřejmě doplněna o nezbytné informační diody a nad ní se nachází hrazda, na kterou je možné uchytit třeba navigaci. Na délku tato mašina měří 2138 mm, disponuje šířkou 806 mm a rozvor kol se zastavil na hodnotě 1450 mm. Sedlo je umístěno ve výšce 835 mm a nádrž zvládne pojmout 17 litrů paliva, takže dojezd na jedno natankování je výborný a bez problémů je možné dostat se nad 300 km. Kola mají průměr 17 palců a jsou na nich obuty gumy Michelin Pilot Road o rozměrech 120/70 vpředu a 180/55 vzadu.

Yamaha Tracer 700 GT: Příjemné cestování se sportovním charakterem

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je na velmi dobré úrovni a celkově hodnotíme kvalitu zpracování jako velmi dobrou. Všechny komponenty sedí pevně na svém místě, slícování je bez výhrad a z nitra motocyklu se nelinou žádné pazvuky ani na méně kvalitních silnicích. Žádné velké problémy by pak neměly nastat ani co se týče spolehlivosti a hlavně motor, který je již léty prověřený, platí za opravdu spolehlivý a odolný. Design je takový neutrální, možná až nevýrazný a Tracer 700 GT je přesně tím motocyklem, který sice vzhledově nijak extra nenadchne, ale na druhou stranu ani neurazí. Verze modelového roku 2019 už se u nás oficiálně neprodává (čeká se na model 2020 s výrazně přepracovaným designem), nicméně několik kousků lze ještě u autorizovaných dealerů Yamahy sehnat a cena se většinou pohybuje okolo nějakých 220 000 Kč s DPH, což není za takto všestranný motocykl vůbec špatné.

Yamaha Tracer 700 GT: Příjemné cestování se sportovním charakterem

Verdikt
Yamaha Tracer 700 GT je velmi povedený a vpravdě všestranný motocykl, který umí jak klidné cestování napříč dálnicemi, tak sportovnější vyjížďky na klikatých okreskách. Je to vskutku příjemný stroj s povedeným, dvouválcovým motorem, který na papíře svými výkony sice nijak zvlášť neohromí, ale v reálu překvapí. Podvozek je sice pouze základní, ale funguje dobře a potěšila nás i příjemná pozice za řidítky a výborná ovladatelnost za všech okolností. Jízda je stabilní a při ostřejší jízdě působí Tracer příjemně agilním a hravým dojmem. Výbava je spartánská, možná až moc a třeba vyhřívané hefty nebo tempomat jsou prvky, které by určitě nebyly od věci už v základu. Dílenské zpracování je výborné, se spolehlivostí by také neměly nastat zásadnější problémy a tento univerzální motocykl lze navíc sehnat za poměrně rozumnou cenu, takže pokud hledáte stroj podobného ražení, Tracera 700 GT byste určitě měli vzít v potaz.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Yamaha Tracer 700 GT: Příjemné cestování se sportovním charakterem


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.