Přeposlat Ducati představilo novinky z řady Scrambler, modely 1100 PRO a 1100 Sport PRO

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Ducati představilo novinky z řady Scrambler, modely 1100 PRO a 1100 Sport PRO

31.01.2020 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Italské Ducati se rozhodlo zmodernizovat modelovou řadu motocyklů Scrambler, a to pomocí dvou nových modelů s označením 1100 PRO a 1100 Sport PRO. Ty nabídnou jak mírně poupravený design, tak přepracovaný motor plnící emisní normu Euro 5.

Ducati představilo novinky z řady Scrambler, modely 1100 PRO a 1100 Sport PRO

Motocykly typu scrambler a retro mašiny obecně v dnešní době frčí a tento trend je pozorovatelný už poměrně dlouhou dobu. Takřka každý výrobce nějaký ten retro motocykl v nabídce má, u někoho tvoří většinu nabídky (to platí třeba pro britský Triumph) a v drtivě většině případů se jedná o populární, velmi dobře prodávané kusy. Ducati má v nabídce celou řadu retro motocyklů s označením Scrambler a ta spatřila světlo světa před pěti lety, tedy v roce 2015, přičemž se jednalo o dokonalou trefu do černého. Tato řada se stala velmi populární prakticky ihned po představení a ze začátku obsahovala modely osazené vzduchem chlazeným dvouválcem o objemu 803cc. O rok později přišel základní model Sixty2, opět se vzduchem chlazeným dvouválcovým motorem, ale tentokrát o menším objemu 399cc a tudíž i s nižším výkonem. Posledním přírůstkem Ducati do modelové řady Scrambler byla trojka s označením Scrambler 1100, 1100 Special a 1100 Sport, která přišla v roce 2018 a která je poháněna vzduchem chlazeným dvouválcem o objemu 1079cc. Ten má svůj původ v dnes již nevyráběném naháči Monster 1100 a tato trojka je v rámci modelové řady Scrambler tím nejvýkonnějším, co lze koupit.

Ducati představilo novinky z řady Scrambler, modely 1100 PRO a 1100 Sport PRODucati představilo novinky z řady Scrambler, modely 1100 PRO a 1100 Sport PRO

Jsou to takové ty dospělé, plnotučné scramblery a jsou pochopitelně i výrazně dražší než jejich sourozenci s méně objemnými, ne tak výkonnými motory. A právě tyto tři typy se Ducati pro aktuální ročník rozhodlo nahradit novinkami v podobě modelů s označením 1100 PRO a 1100 Sport PRO. Specifikace Special z nabídky s největší pravděpodobnostní zmizí, nicméně jednalo se pouze o verzi s lehce upraveným vzezřením a drátěnými koly, tedy nic zásadního. Co se týče změn oproti aktuálním modelům Scrambler 1100 a 1100 Sport, tak kromě motoru se proměnil i design, a to poměrně výrazně. Obě varianty dostaly nové kabátky a základní model 1100 PRO se pyšní atraktivním provedením s označením Ocean Drive, které v sobě kombinuje světlou a tmavou šedou se žlutými dekoračními prvky. Vrcholné provedení Sport je pak vyvedeno v černé barvě, a to v kombinaci lesku a matu a to zase hezky kontrastuje se zlatou přední vidlicí Öhlins. Další změna je ta, že kříž (nebo velké písmeno X) rozdělující přední světlomet na čtyři části už není stříbrný, ale černý, takže je výraznější, a když už jsme nakousli ta světla, tak ta jsou samozřejmě kompletně LED a přední světlomet má také denní svícení.

Ducati představilo novinky z řady Scrambler, modely 1100 PRO a 1100 Sport PRODucati představilo novinky z řady Scrambler, modely 1100 PRO a 1100 Sport PRO

Jiné jsou i výfuky a obě koncovky se nyní nachází na pravé straně pod sedlem, což bude pravděpodobně hlavní poznávací znamení oproti stávajícím modelům, které mají sice také dvě koncovky výfuku, ale ty jsou umístěny po jedné na každé straně stroje. Zmínit musíme i kratší podsedlovku, kvůli které byl držák poznávací značky přesunutý na kyvnou vidlici a díky těmto změnám v designu působí obě tyto novinky podstatně sportovnějším a dynamičtějším dojmem než aktuální provedení, které hraje více na onu retro notu. Tyto změny se týkají obou modelů, nicméně u vrcholného provedení Sport šlo Ducati ještě o kousek dál a dopřálo mu o trochu nižší řídítka s kulatými zpětnými zrcátky ukotvenými na jejich konci, což je takový ,,café racer“ styl. Specifikace Sport má samozřejmě i modernější podvozek postavený na zlaté přední USD vidlici Öhlins s průměrem trubek 48 mm (standardní model má přední vidlici Marzocchi s průměrem 45 mm). Brzdná soustava je v obou případech stejná a dodal ji italský specialista Brembo, přičemž vpředu najdeme dva 320 mm kotouče doplněné o čtyřpístkové radiální třmeny Brembo M 4.32B. Na zadním kole pak sedí kombinace 245 mm kotouče s jednopístkovým třmenem. Elektronická výbava je dle očekávání velmi dobrá a odpovídá standardům Ducati.

Ducati představilo novinky z řady Scrambler, modely 1100 PRO a 1100 Sport PRODucati představilo novinky z řady Scrambler, modely 1100 PRO a 1100 Sport PRO

Elektronika zahrnuje ve čtyřech úrovních stavitelnou kontrolu trakce (DTC), náklonový ABS systém od firmy Bosch, tři jízdní režimy (Active, Journey a City) a digitální palubní desku. Sedlo obou těchto sourozenců je umístěno ve výšce 810 mm, nádrž zvládne pojmout 15 litrů paliva a stejná je i suchá hmotnost čítající 189 kg (mokrá váha včetně náplní je 206 kg). Motor je zastoupený starým známým dvouválcem s válci uspořádanými do L a vzduchovým chlazením, jehož zdvihový objem je 1079cc. Motor dále disponuje rozvodem Desmodromic, takže má dva ventily na válec a neschází mu ani elektronické vstřikování paliva. Co se týče výkonů, tak na zadní kolo tento motor dodává 63 kW (86 koní) při 7500 ot/min a točivý moment o hodnotě 88 Nm, přičemž ten je k dispozici při 4750 ot/min. To jsou navlas stejné hodnoty jako u současných modelů, takže v těchto oblastech se motor vůbec nezměnil, ale nově plní emisní normu Euro 5 a je jasné, že za přechodem z Euro 4 na Euro 5 muselo být hodně úprav, které nejsou na první pohled vůbec patrné. Nové Scramblery 1100 PRO a 1100 Sport PRO se začnou prodávat někdy v průběhu dubna tohoto roku a ceny prozatím bohužel zůstávají neznámé. Od současných verzí, které se aktuálně doprodávají, by se ale specifikace PRO cenově moc lišit neměly, a pokud budou dražší, tak pouze minimálně.

Ducati představilo novinky z řady Scrambler, modely 1100 PRO a 1100 Sport PRODucati představilo novinky z řady Scrambler, modely 1100 PRO a 1100 Sport PRO

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Ducati představilo novinky z řady Scrambler, modely 1100 PRO a 1100 Sport PRO


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.