Přeposlat Kawasaki W800 Café: Retro ,,kafáč“ jak má být

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Kawasaki W800 Café: Retro ,,kafáč“ jak má být

29.01.2020 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Kawasaki W800 Café je jeden z nejlepších retro ,,kafáčů“ na trhu a tento stroj zaujme jak parádním designem, tak povedeným podvozkem a v neposlední řadě i výborným motorem. Ten je chlazený vzduchem, má velmi příjemný charakter a k celkovému pojetí tohoto motocyklu se naprosto dokonale hodí.

Kawasaki W800 Café: Retro ,,kafáč“ jak má být

Motor
Hybnou silou krásného retro ,,kafáče“ W800 Café od Kawasaki je motor, který můžeme označit za naprostou klasiku. V rámu tohoto stroje se nachází vzduchem chlazený dvouválec o objemu 773cc s válci umístěnými v řadě a nejvyšším výkonem 35 kW (48 koní) při 6000 ot/min, přičemž točivý moment o hodnotě 62.9 Nm je k dispozici při 4800 ot/min. Maximum výkonu napovídá, že tento stroj můžou sedlat i držitelé řidičského oprávnění skupiny A2 a projev motoru je opravdu nesmírně příjemný. Lehce vibruje, a to hlavně na volnoběh, ale nejsou to ty otravné, protivné vibrace a motor vibruje jen tak, aby byl podržený jeho retro charakter. Jinak tento dvouválec výborně funguje i v nízkých otáčkách a ochotně se sbírá už pod hranicí 2000 ot/min, takže pomalé courání se městem je bezproblémovou činností, kterou tato mašina zvládá poměrně suverénně. Nad hranicí 3000 ot/min začne motor zatahovat výrazněji a po překročení 4000 ot/min už se projeví opravdu hezká síla a pocitově motor v některých okamžicích působí možná i silnějším dojmem než ve skutečnosti. V celkovém pohledu máme před sebou hezky pružnou a v jakémkoliv prostředí přátelskou, plně použitelnou jednotku, jejíž výkon lze víceméně za všech okolností využívat do posledního koně. Chválíme i výrazný zvukový projev, rychlou odezvu na přidání plynu a příjemnou spotřebu, která se pohybuje okolo pěti litrů paliva na 100 km. Převodovka je pětirychlostní, je poskládána dobře a sladění s motorem je bezproblémové, takže její používání je příjemné.

Kawasaki W800 Café: Retro ,,kafáč“ jak má být

Jízda a ovladatelnost
W800 Café je sportovnější verzí modelu W800 Street a to znamená hlavně jiný, více ,,kafáčový“ posed za řidítky. Řidič sedí v tomto případě opravdu výrazně víc na nádrži, v lehu a pocit z jízdy je tak o trochu jiný, tak nějak víc intenzivní a opravdovější. Sportovnější charakter je zkrátka velmi dobře patrný a chválíme, že pozice za řidítky je pořád poměrně příjemná a na tomto ,,kafáči“ se dá zvládnout bez obtíží i větší porce kilometrů bez toho, by byl člověk rozlámaný nebo nějak extrémně znavený. Může za to i povedené sedlo, které je dostatečně prostorné a pohodlné, přičemž nabízí také dobrou oporu. Navíc je umístěno poměrně nízko, takže se jedná o stroj vhodný i pro menší jedince, kteří nebudou mít při zastavení s dosažením na zem žádné zásadnější problémy. Podvozek je výborným kompromisem mezi sportováním a komfortem, takže si poradí jak s ostrou, rychlou jízdou po klikatých okreskách, tak s pomalým korzováním po ne úplně ideálních silnicích. Ze zatáčky do zatáčky se W800 nechává překlápět nesmírně ochotně a i v hlubokém náklonu nabídne příkladnou stabilitu a jistotu. Řízení je velmi komunikativní, takže budete vždy vědět, co se na silnici děje a nad strojem budete mít za všech okolností perfektní kontrolu. Co se týče samotného podvozku, tak vpředu se nachází teleskopická vidlice a vzadu mají své místo dva tlumiče s možností nastavení předpětí v pěti stupních. Brzdná soustava je výkonná dostatečně, takže nemá se zastavením této mašiny sebemenší potíže a je na ni spolehnutí za všech okolností. Na obou kolech se nachází po jednom kotouči a dvoupístkovém třmenu, a zatímco vpředu sedí 320 mm kotouč, ten zadní má průměr 270 mm.

Kawasaki W800 Café: Retro ,,kafáč“ jak má být

Výbava
Výbava je spíše spartánského pojetí a to samozřejmě ničemu nevadí, protože nic víc než ABS systém stejně v reálném světě potřebovat nebudete. Na věci typu kontroly trakce či nějakých jízdních režimů můžete v případě tohoto retro stroje zapomenout, ale chybět vám určitě nebudou, protože by se k jeho charakteru vůbec nehodily. Palubní deska je vyvedena, stejně jako exteriér, v retro stylu a skládá se ze dvou analogových budíků, které jsou doplněny o maličký displej. Zatímco vlevo sedí tachometr s displejem, vpravo má své místo otáčkoměr a ten je doplněný o nezbytné informační diody. Všechno je jednoduché, přehledné a bez jakýchkoliv problémů čitelné i na přímém světle. Kompletní rozměry tohoto modelu jsou 2135 x 1135 x 825 mm, rozvor kol čítá 1465 mm a sedlo je umístěno ve výšce 790 mm. Nádrž zvládne pojmout 15 litrů paliva, takže dojezd na jedno natankování není špatný a chválíme i výkonný přední LED světlomet, díky kterému je cestování příjemné i v horších světelných podmínkách. Povedla se také zpětná zrcátka, prostřednictvím kterých budete mít dobrý přehled o dění vzadu. Krásná, vyplétaná kola disponují průměrem 18 palců a jsou na nich obuty pneumatiky Dunlop K300 o rozměrech 100/90 vpředu a 130/80 vzadu.

Kawasaki W800 Café: Retro ,,kafáč“ jak má být

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je na úrovni a Kawasaki W800 Café je precizně vyrobený stroj poskládaný z kvalitních materiálů i komponent. Slícování je příkladné, takže nikde nic nevrže ani při jízdě po méně kvalitních silnicích a celkově působí tento motocykl příjemně bytelným, poctivým dojmem. A pak je tu design, který se povedl naprosto dokonale a v této oblasti si opravdu není na co stěžovat. Retro prvek zde není přehnaný a výrobci se povedlo naprosto skvěle odhadnout tu hranici, kdy není retro jen zbytečným pozlátkem a kdy má ještě smysl. Parádně vypadá hlavně přední maska odkazující na závodní mašiny či chromované výfuky vyvedené v klasickém tvaru s označením „peashooter“. I spolehlivost by měla být bezproblémová, protože se jedná o mechanicky relativně jednoduchou mašinu a není na ní moc věcí, které by mohly zlobit. Co se týče ceny, tak modelový ročník 2019 startuje na částce 239 900 Kč s DPH, což je za takto povedený stroj opravdu dobrá nabídka.

Kawasaki W800 Café: Retro ,,kafáč“ jak má být

Verdikt
Kawasaki W800 Café je jeden z nejlepších retro ,,kafáčů“ na trhu a tento stroj zaujme jak parádním designem, tak povedeným podvozkem a v neposlední řadě i výborným motorem. Ten je chlazený vzduchem, má velmi příjemný charakter a k celkovému pojetí tohoto motocyklu se naprosto dokonale hodí. Výkonem sice neohromí, ale klidně ho můžeme označit jako dostatečný a hlavně, je využitelný až do posledního koně, což se samozřejmě cení. Navíc má i hezky výrazný zvukový projev, čitelný průběh výkonu a je to zkrátka ideální parťák na každý den. Podvozek nemá problémy s rychlejší, sportovnější jízdou, při které je příkladně stabilní a zároveň umí poskytnout i velmi dobrý komfort na méně kvalitních silnicích. Výbava je pouze základní, ale nic jiného není ani potřeba a dílenské zpracování je výborné, přičemž v celkovém pohledu by se mělo jednat o spolehlivou a odolnou mašinu.

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Kawasaki W800 Café: Retro ,,kafáč“ jak má být


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.